23. nov 2005 Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.745
FAT DET NU! {{forumTopicSubject}}
He j alle - Der har på det seneste været en del uheldige sager med folk der er "blevet enig" om at handle en given vare! Så langt så godt.......Problemet er så bare, at der tilsyneladende er ligeså mange naive mennesker herinde, som der er svindlere og de har det med at løbe ind i hinanden når der skal handles...Udkommet er ikke kønt!
For det ender som oftest med at den naive, nogen vil sige flink(hvis man synes det er flinkt at "forære" penge til en skruppelløs person, så ok - Men jeg holder mig til naiv!).....Nå men tilbage til historien, for det ender altså, som jeg var ved at sige, ofte med at den naive person sætter penge ind på svindlerens konto, før han har modtaget varerne, eller omvendt, sender varen før han har fået pengene......I alle tilfælde ender det med at min. en af parterne bliver snydt.
Så hvad skal man så gøre ved det? Ja vi kan jo fortsætte med, min et par gange om ugen, at have de her tråde hvor den person der er blevet røvrent, hænger svindleren ud, i håb om at få sine penge tilbage, samt sekundært, at advare andre om at handle med vedkommen.
Men det er jo en uholdbar løsning og hvis der er andre som mig der bare bliver en smule irriteret, mest af alt over at nogen er så svindler og snyder andre, som viser dem tillid men også over at folk insisterer på a blive ved med at smide deres penge ud af vinduet og så sidde her og flæbe over det!
Så hør nu her, løsningen er meget enkel:
Er der nogen der har en vare som du ønsker, ja så kører hen og hent den, eller hvis du ikke kan/må/vil, ja så få nogen du stoler på, til at gøre det for dig - Skyldes det at du er for nærig til at betale for at køre over Broen, ja så tænk blot på alle de der sidder nu og ønsker at de 400+ kr tur/retur var deres mindste bekkymring......
Så kort sagt, vågn op, fat at verden ikke er nogen specielt godt sted når det handler om at stole på fremmede og ønsker du at få hvad du betaler for - så er ordet selvhenter!!!!
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.745
nov 2009
Følger: 4 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 429
Tja, de 400 + kunne jo også gøre handlen meget dumt og gøre den købte vare dyrere end fra ny i nogle tilfælde ?
Jeg handler dog ikke dyrere ting end max 3-500 kr pr blind tillid til sælger - men jeg er heller aldrig blevet snydt.....endnu....
/Allan
mar 2005
Følger: 174 Følgere: 170 Biler: 8 Emner: 129 Svar: 2.197
jun 2006
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 7 Emner: 193 Svar: 1.271
har ikk prøvet at sætte penge ind på en konto endnu (før jeg havde varen)
jeg betaler ikk for noget jeg ikk har set så pengene sender jeg når jeg har åbnet pakke og set at varen er fin, er den det ikk, så ringer jeg til manden, og så må vi jo finde ud af om den skal sendes tilbage eller om jeg kun skal sende lidt penge til ham
feb 2006
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 677
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.335
Fatter ikke folk gider at snyde hinanden for 500 kr :S. Forstår ikke at der ikke bliver afsat politi af til sådan nogle sager. Bøderne burde let kunne betale en politimands arbejde.
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
http://www.privatbetaling.dk/
dec 2005
Følger: 48 Følgere: 48 Biler: 15 Emner: 415 Svar: 2.059
hentede selv fælge over broen i onsdags så de blev lige 700 dyre end hvad de stod til men hvad jeg blev ikke snydt og mistede mine penge.
Henter næsten altid, og bringer også ofte det jeg har til salg hvis vi kan få det til at passe.
jan 2006
Følger: 3 Følgere: 18 Biler: 6 Emner: 167 Svar: 599
mar 2008
Følger: 80 Følgere: 77 Biler: 4 Emner: 88 Svar: 522
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
FAT DET NU!