{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
608 visninger | Oprettet:

Lidt juridisk hjælp søges. {{forumTopicSubject}}

Ja, er stødt lidt på et problem her.

Jeg bor i en mindre by, hvor at de på 97 af de andre veje rydder sne.
Og det er de ALT andet end gode til at gøre på den vej som jeg bor på.
Dette har resulteret i en smadret front (fik omlakeret og lavet bil for 35.000 for en måned siden!)

Er dette noget jeg kan søge erstatning på? for det kan jo ikke være selvforskyldt, da det er DEM der ikke har ryddet vejen ordentligt?

Hvad gør jeg? for er fandme pissed over at skulle ud selv og slippe pengene for det!

Og jeg søger IKKE nogle "løftede pegefinre" eller sætning som "lær det"
Folk der skriver dette får en udstemme.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt juridisk hjælp søges.
  • #1   9. dec 2010 Det ER jo selvforskyldt.. Du skal køre efter forholdene, hvilket du ikke har gjort..

• #2   9. dec 2010 Og det er ikke en løftet pegefinger, men svar på dit spørgsmål..

• #3   9. dec 2010 Tror sku ikke du kan søge erstatning, min vej bliver heller ikke ryddet, men derfor kan de jo ikke erstate samtlige skader sket på den vej.
    Deres svar vil nok være at de ikke har ressourcer nok til at rydde ALLE veje.

• #4   9. dec 2010 hvis det er en offentlig vej skulle der vel ikke være noget i vejen for at gå til kommunen og søge erstatning??

• #5   9. dec 2010 den er nok svær for tror nok du både skal have billeder og vidner på det

lige som hvis du skvatter og brækker benet på offenlig vej...

• #6   9. dec 2010 Du skal køre efter forholdne, derfor er der ikke meget at gøre som udgangspunkt.

Hvis din bil er kaskoforsikret, kan du ringe til de forsikringsselskab, og høre hvordan du skal forholde dig. Som udgangspunkt laves denne slags skader over kaskoen, hvorefter forsikringsselskaber ordner det økonomiske med kommunen

• #7   9. dec 2010 *de = dit

• #8   9. dec 2010 Det er bare noget fis, at de rydder 97% af byen, men undlader to-tre veje, det er det jeg er sur over?
    Og når man kører med 10 i timen kører man sgu også efter forholdene!

Derudover har jeg taget billeder af de to steder det er værst, og skaderne på fronten. Derudover tror jeg at samtlige beboer på min vej godt vil stå som vidner, nok ikke lige i at netop DET her er sket, men i at DE knapt nok kan komme op af vejen uden at ramme på.

• #9   9. dec 2010 Ligmeget hvad, så vil det forsikringsmæssigt hede sig, at du IKKE har kørt efter forholdene.. Hvis forholdene betyder at du skal køre 1km i timen, så er det det du skal. Er forholdene sådan, at du ikke kan køre overhovedet, ja så skal du lade bilen stå..

Så ligemeget hvor irriterende det end må være, så kan du ikke klandre andre end dig selv, forsikringsmæssigt.

• #10   9. dec 2010 ARGH!" :S

Kan man så ikke sige fuck om de laver skaderne, men køre sag på at de ikke rydder sne, på EN eller anden måde?
    Det er sgu mest det som pisser mig af, at man kan køre frit rundt i resten af byen, og så når man er ved at være hjemme, bliver overvældet af snebunker efter snebunker :S

• #11   9. dec 2010 Er fuldstændig enig med **BDOG** , det kan godt være det er pisse irriterende, men du burde også vide du ikke skulle køre der, i det vejr.

• #12   9. dec 2010 Undersøg lige, om det ikke er en privat boligforening eller noget, hvor det er pålagt selv at rydde sne.. Det kunne også være en mulighed.

• Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.640
    #13   9. dec 2010 der bliver intet sne ryddet herude og jeg køre igennem lortet om der er 20 eller 30cm, uden skader

men kan være opel bare lavere tykkere plastik kofangere smiley

(eller man sku køre uden om isen hihi)

• #14   9. dec 2010 Carsten M:

Hvad skulle jeg så gøre? smiley
    Gå 15 km på arbejde?
    De har valgt at nedlægge busruterne fra mig af, så offentlig transport findes ikke smiley

**BDOG** _:
    Hmmm, det vil jeg da lige prøve, den mulighed havde jeg sgu ikke overvejet smiley

• #15   9. dec 2010 Snoopy & Szkobel D:

Hehe smiley tror også bare jeg tager til en hugger og køber en std kofanger.

Men, nu er problemet, at de har opsat sådan nogle "helle anlæg" så man SKAL faktisk køre ind i det skide sne der ligger -_- man kan nemlig på ingen måde komme udenom :S

• #16   9. dec 2010 Jeg ved her i Vordingborg Kommune, er de blevet nød til at priotere vejene, pga mangel af penge til senrydning, den vej vi bor på er slet ikke ryddet, da det er en af de veje der prioteret sidst.
    så det er bare sur røv, hvis man for en skade, beboerne på vejen har fået et brev så man er forberedt.
    men de skader man få af de forhold er ens eget problem, desværre

• #17   9. dec 2010 Og her har vi ikke engang fået noget brev. Øv jeg hader den her by og den kommune! sparer fandme på alt, det ender med de cutter strømmen ud til os for at spare på det også! smiley

• #18   9. dec 2010 det gør de allerede i en del kommuner, men det er kun gade lyset der bliver slukket om natten, men ja sådan er det når vi ikke vil betale mere i skat smiley

• #19   9. dec 2010 uden at lyde som en klogeåge, men man kan skuda hurtigt se om det vil ødelægge bilen at køre på vejen. Hvorfor helvede så køre der? Så må man ty til anden transport.

• #20   9. dec 2010 T K:

Skulle jo nok HJEM igen skal du se smiley
    Og nej, om det er sne eller is, kan man sgu ikke se når isen ligger indenunder smiley

• #21   9. dec 2010 bor på landet...så scirocoen kører bare ikk når vi har sådan et vejr.....der er ikk en pind at gøre, det falder på at du ikk har kørt efter forholdene...et uventet og umærket hul i vejen er noget andet...sry, men tag den med dit forsikringsselskab,måske noget at hente der

• #22   9. dec 2010 Du er jo selv skyld i du har sænket din bil smiley

Kommentér på:
Lidt juridisk hjælp søges.

Annonce