{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Din mening om denne artikel
  • #1   16. aug 2011 Det lugter langt væk af grådighed.
    Men på den anden side ville det også være godt at sende et signal om at falsk voldtægts anmeldelser ikke er noget man slipper billigt fra.

• #2   16. aug 2011 så længe det er tøsen der får lov til at betale er jeg ligeglad.
    Det skal bare ikke tages af statskassen.

• #3   16. aug 2011 Men de er lidt grådige vil jeg mene.
    De får betalt lige under 1000 kr pr døgn de sad inde, hvis de får 400.000

• #4   16. aug 2011 Jeg syntes det helt iorden, at de kræver mere. Jeg ville fandme heller ikke nøjes med 400.000, hvis jeg havde været inde og sidde i 14 mdr, uden grund!

• #5   16. aug 2011 Prøv at tænke på hvad de tre fyre har været ude for i fængslet når nogle indsatte har fundet ud af hvad de har "gjort" og sådan fortsatte det i 14 måneder....

Så endda deres dokumentar som blev lavet om dem, tænk på alle de venner og familiemedlemmer der slog hånden af dem fordi der kom sådan en anklage imod dem....

• #6   16. aug 2011 Sune

De får betalt 400.000 kroner hver.

• #7   16. aug 2011 100% i orden. Kald dem grådig og hvad i ellers kan finde på. En ting er sikkert, det er pigen der har misbrugt drengene i den her sag og det har hun gjort på den mest usle måde, fordi hun ved at systemet til enhver tid ville tro på en hvis dansker, end nogle sorte udlændinge.

• #8   16. aug 2011 hvis=hvid

• #9   16. aug 2011 Og ikke mindst mistet arbejdsfortjeneste som NIV siger....

• #10   16. aug 2011 Sune

De abekatte ku ikke ha tjent 400.000 kroner i skattefrie kroner på den tid alligeve.

• #11   16. aug 2011 De burde få 1 million hver...

• #12   16. aug 2011 det er jo dig om mig der kommer til at betale,de er satme grådige

• #13   16. aug 2011 Jeg synes pigen burde have 400000 kr i erstatning

• #14   16. aug 2011 syntes bestemt ikke de strammer den, jeg ville overhovedet ikke nøjes med 400.000 for 14 mdr. i spjællet. Hvis du nu tænker på at det er dig selv, ville du så have sagt FINT til 400.000 spir?

• #15   16. aug 2011 Jaa nu tjener jeg jo 300.000 om året og det er uden udd, tænk nu hvis de havde udd og godt job alle tre....

Desuden er tabt arbejdsfortjeneste kun en hvis procentdel af de 400.000....

Tænk nu hvis de også tjente som mig, så havde de tabt 350.000 på de 14 måneder og fik kun 50.000 som skulle betales til advokat, svie og smerte....

Det er da logisk tænkning.....

• #16   16. aug 2011 Niels

400.000 / 425 dage = 941 kr.

Nej, det må måske ikke ha været fedt at være i spjældet, men at det kommer i nyhederne og at alle læser at man er uskyldig så burde 400.000 da være fint nok.

• #17   16. aug 2011 *dække svie og smerte....

• #18   16. aug 2011 Erstatningen er jo sikkert skattefri, så sandsynligheden for at de kunne nå at tjene 400.000 kr i løbet af de 14 måneder selv, er som regel ikke ret stor. Så erstatningen er ret god.

Andre der mister førligheden efter vold og lignende får ofte mindre, så jeg syntes måske de strammer skruen en smule for meget. Men hvis de ikke prøver, så vinder de jo intet.

Problemet er at pengene kommer fra statskassen, pigen har sikkert ingen mulighed for at betale de første 1.2 millioner til dem, og hvis det bliver det dobbelte, så bliver det også umuligt.
    Hun har begrænsede muligheder for job, og får sikkert en fængselsstraf i stedet (jeg har ikke læst at hun har fået en dom, men det er jo op til seks år for falsk anklage).

Derfor kommer skatteyderne til at betale de 1.2 millioner, og hvad de ellers får tilkendt, samt skatteyderne får lov at betale for deres ophold i 14 måneder, samt pigens ophold i måske seks år.

Alt i alt løber det op i en stor sum penge, som koster skatteyderne en hel del. Selvom vi er en del til at betale skat, så skal vi jo ikke bare smide om os med pengene.

Men idet de anker sagen, så risikerer de jo også at blive tilkendt et mindre beløb end de fik i første omgang, og derved skal de betale noget tilbage.

• #19   16. aug 2011 Sune

Hvad jeg husker var det ikke alle der var over 18 år.
    Så at få 400.000 når man er under 18 år er da vildt.
    Det ville en under 18 år jo sku bruge måske 10 år på at spare op.

• #20   16. aug 2011 Sune - Søger krom/poleret ventildæksel til C20xe! >> Det vil sige du tjener 300.000 kr/år efter skat som 20 årig uden uddannelse? Det er 25.000 kr udbetalt hver måned ?

• #21   16. aug 2011 ........... .: Tror gerne de vil bytte med dig

• #22   16. aug 2011 Niels

Det er over 28.500 kroner skattefrie kroner de fik.
    Det ville jeg gerne.

• #23   16. aug 2011 tror ikke du tænker dig om... men hva faen, dig om det

• #24   16. aug 2011 du er langt ude dig med punktum smiley vågn lige op

• #25   16. aug 2011 Ja da, lad os endelig få amerikanske tilstande, med absurde erstatninger! Man burde få sin årsløn, som man er gået glib af(det vil sige dagpengesats elelr SU for disse gutter) plus den erstatning der nu er vedtaget! og der må 400.000 skattefrit sgu siges at være fint!

• #26   16. aug 2011 MR. F >> Han var så også 47 år, og mistede jobbet. De andre har livet foran sig, og havde muligvis ikke et godt job.

Der er væsentlig forskel på en på 17-18 år, og en på 47 år.

Så set ud fra det synspunkt, så er 400.000 kr til hver, vist passende.

• #27   16. aug 2011
    så længe det er kællingen der får lov til at betale er jeg også ligeglad.
    Det skal bare ikke tages af statskassen.

og så burde hun sku lige komme ind og ruske i 14 måneder også... mindst

• #28   16. aug 2011 Fint.. go for it.. boys.. !!!

Havde vi ikke gjort det samme ?? eller havde sagt det sku helt fint vi har siddet inde for lort vi ikke har begået og bare lagt det bag os ? fandeme nej!!!!!!!!

• #29   16. aug 2011 de skal tag så meget de kan få, for alt de har været i gennem de 14 måneder

dem som ikke er enige, hvad havde i gjort hvis i var i deres situation?

• #30   16. aug 2011 TKO .
    say what?? skal hun have erstatning for at nærmest smadre tre fyres liv???
    Hun skulle faeme have sådan en flad så hun gik baglæns i 14 dage!!! Det er garanteret en eller andet stiv smat liderlig kælling der har knaldet udenom og så fået dårlig samvittighed,, Jamen jeg blev jo voldtaget,, man ser/høre det bare gang på gang!! hold nu kæft kælling og stå ved din fejl (spredte ben) din so!!!
    SÅ kom jeg da lige af med lidt der hva!

• #31   16. aug 2011 Nikolaj N >> Jeg tror du skal læse de forskellige artikler om sagen før du udtaler dig om mere smiley Hun risikerer op til seks års fængsel.

Og nej, det er ikke hende der kommer til at betale, hun har jo ingen muligheder for at betale disse beløb, slet ikke hvis hun bliver dømt og får seks års fængsel. Så er hendes liv netop ødelagt.

De tre fyre har mistet et år af deres ungdom ja. Men de er blevet renset, og endda med en forholdsvis god fortjeneste. Selvom det er surt.
    Alle ville nok gerne have mere, men man er nogen gange nødt til at stole på retssystemet.

• #32   16. aug 2011 400 tusinde er jo ikke fint, de har deres fulde ret til at klage.
    De har mistet 14 måneder af sit liv, fordi en kælling har haft noget imod dem.
    Tænk jer nu lige om engang, de er uskyldige forhelvede - det kan ikke tænkes hvilket helvede de har været igennem de sidste 14 måneder når man taget i betragtning at de rent faktisk er uskyldige.
    Det er ikke grådighed, men retfærdighed.
    At miste 14 måneder af sin ungdom, 14 måneder væk fra venner, uddannelse, familie og hvad end de nu har haft gjort i betyder meget, tænk på når de kom ud efter de 14 måneder - så kan de starte forefra med hvad de nu engang havde gang i.
    Mit syn på sagen er at de fortjener mere end 400 tusinde i erstatning, om de så er hivde, røde gule eller sorte.

• #33   16. aug 2011 Der skal nok mere end en udtalelse fra en pige til at dømme dem. Hvis deres alibi havde været i orden på "gerningstidspunktet", så ville de jo ikke blive dømt, så et eller andet har der nok været. Ingen tvivl om at de er uskyldige, men der har da været en retsag som har fået dem dømt.

De har mistet en del af deres ungdom ja. Men jeg tror ikke ligefrem de er blevet underbetalt med de 400.000 kr.

Men lad nu retten afgøre om de skal have mere eller ej. Der skal være nogle seriøse argumenter for at ændre på afgørelsen, og de løber en risiko at de kan miste erstatningen helt eller delvist.

Der er heldigvis lovgivning på området, det er bare surt at det er skatteyderne der kommer til at betale for de fejl der nu er begået.

• #34   16. aug 2011 så kan hun fanme lære det den møg so hahahahaha det sku ikke fedt at blive dømt for noget man ikke har gjort har selv været igennem lortet

• #35   16. aug 2011 Brian D du ville jo have det helt okay med 400.000 for de 14 måneder fordi du har knaldet en billig tøs?

• #36   16. aug 2011 Ali A >> Nu er der forskel på hvor du står i livet, som tidligere hvor man sammenligner en på 47 år med en på 17 år... smiley

• #37   16. aug 2011 Brian D alderen har ingen betydning. Og du svarede ikke på spørgsmålet?

• #38   16. aug 2011 Nu ville jeg aldrig "knalde en billig tøs". Men hvis det svarede til min alder og indkomst, således at jeg ville blive kompenseret i forhold til dette, og loven er fulgt, så kan jeg ikke se noget i vejen for det.
    400.000 kr skattefrit er faktisk mange penge, som før udtalt er det 28571 kr/md udbetalt. Man skal have en ret god løn i forvejen, hvis ikke man føler sig kompenseret for det. Specielt hvis man er 17-18 år.

• #39   16. aug 2011 Men dermed skal det også være sagt at jeg forstår da godt at de forsøger at presse citronen, jeg syntes bare det er ærgerligt at det skal gå ud over skatteyderne, og at det samtidig ødelægger pigens liv endnu mere. Hun får helt sikkert en lærestreg, så hun gør ikke det samme igen, men hun vil samtidig være tabt for det danske samfund, og vil ikke have mulighed for at tilbagebetale det hun "skylder".

• #40   16. aug 2011 Jaja men kun en timeløn på 40 kr netto

• #41   16. aug 2011 Der en BMW forhandler som bliver glad nu de får penge mellem hænderne...

• #42   16. aug 2011 Alder og indkomst? Havde det været en som tjener over en million om året have mere? Forstår virkelig ikke hvordan man kan have ondt af en som hende. Hun burde få en ligeså lang fængsel straf som drengene havde fået. Øje for øje!

• #43   16. aug 2011 Det havde fandme ikke været fint for mig. 14 måneder i spjældet!? Jeg havde trukket dem for alt hvad jeg kunne. Det er jo ikke kun tabt arbejdsfortjeneste, der er godt nok en del af jer der ikke har tænkt det i gennem, de skal jo starte helt forfra, ny venne kreds osv osv.. Oprette et ordentlig bpnd ti lfamilien igen osv.

• #44   16. aug 2011 N B G L præcis, skrot op med "skatteyderne", vi ser alligevel aldrig de penge det er statens penge ikke vores

• #45   16. aug 2011 N B G

Gu skal da de ej starte forfra med at finde ny vennekreds, få et godt bånd til familien osv.. igen

Kend lige til sagen inden du overhovedet taler om den.

Familien og endda en af drengenes bror (som gjorde at pigen blev fanget) vidste godt der var tale om at hun løj.
    Han inviterede hende hjem og havde sat skjult kamera op hvor hun indrømmede. Hun sagde de var blevet dømt og at hun ikke vidste hvad hun sku gøre osv..

Drengene har fået 400.000 kroner skattefrie kroner.
    Deler man det op med 2 år (selvom de kun fik 14 måneder) så det 16.666 kroner HVER MÅNED efter skat.

Du skal have en løn FØR skat på ca 28-30.000 for at få så mange penge udbetalt.

Men sandheden er jo faktisk en anden.
    De fik 28.571 kroner udbetalt og det er penge der ikke skal betales skat af.
    Så ved at have fået de penge udbetalt hver måned har de ville få en løn der er på højde med en advokats, efter skat.
    Altså over 45-50.000 EFTER SKAT.

Deres erstatning skal da ikke fordobles så de får 57.142 kroner HVER MÅNED som er skattefrie kroner.
    Det ville jo svare til hvis de fik over 90.000 kroner i løn FØR skat hvis de havde arbejdet.

Det er bare IKKE OK at de får så meget i erstatning.

Ja, de sad i fængsel i 14 måneder. OG?

Ved at bede om 800.000 kroner så ville de 800.000 kroner række til 4 års løn hvis de tjente ca 200.000 kroner efter skat hvert år.

200.000 divideret med 12 måneder = 16.666.

Det vil så være 16.666 kroner hver måned i 4 år de ku ha fået den løn. Den ''løn'' skal de ikke ku få bare for de 14 måneder de har siddet i spjældet.

• #46   16. aug 2011 Du skulle næsten selv prøve... Gad fandme ik sidde der, om det så var for en mill

• #47   16. aug 2011 Martin

Har aldrig prøvet det så kan jeg ikk udtale mig om.
    Men hvis det er hvor man har et lille værelse i med fjernsyn, ps3, computer og alt muligt andet (som man jo ser de har i station 2 osv..) så ser det ikke så galt ud smiley

Kommentér på:
Din mening om denne artikel

Annonce