{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

Ang. Træning. {{forumTopicSubject}}

Kunne forestille mig der var et par stykker eller to her inde der træner lidt, så har lige et spørgsmål smiley
Har selv trænet i en 3 år nu her, og har da også været pænt stor på et tidspunkt, men efter en pause sys jeg det var tid til et nyt program. Så nu er jeg begyndt at køre 1-split, altså en muskelgruppe af gangen, men så fuld spade på den ene..
Er der nogen der har erfarringer med det i længden?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. Træning.
  • #1   6. sep 2011 Ikke lige den. smiley

Meen kører selv fx Mandag: Biceps, ryg og nakke og ben.
    Tirsdag tricpes, bryst, skuldre og læg. smiley Og så skifter jeg lidt ind i mellem. Syntes det går fint med den. smiley

• #2   6. sep 2011 Har ikk erfaring med det, men jeg synes nu 2 split var det bedste for mig, jeg opnåede fine resultater, og fine resultater da jeg fx kørte bryst - biceps og triceps - ryg osv:)
    - Men det er forskelligt fra person til person synes jeg smiley

• #3   6. sep 2011 Overvejer selv 1-split, så jeg følger lige med smiley

• #4   6. sep 2011 Jep, har meget erfaring med det. Og jeg synes, når man er trænet godt op, at det er det der giver de bedste resultater.
    Det sidste år jeg trænede, kørte jeg Arnolds Mr. Universe program, hvor man virkelig giver den gas på en muskel ad gangen, og det gav rigtig gode resultater. Især fordi jeg havde ramt "muren" med mit gamle program, hvor jeg kørte en "stor" og en "lille" muskelgruppe sammen.

• #5   6. sep 2011 Ja det 2 split, det har jeg også kørt før, men har mest delt det op i 3, så du kan nå det 2 gange på en uge, og det fungerer fint.. Men fx når du træner brystet, er der mindre focus på triceps fordi de er godt brugte bagefter, men hvis du tager dem alene en dag, burde du jo kunne presse dem mere? Jeg ved ikke om det holder, er bare ved at prøve det smiley

• #6   6. sep 2011 Drenge, 3 split, er 3 dage, 2 split, 2 dage, det er ikke antal grupper smiley

Men sys hvis man skal køre 2 grupper sammen skal man køre den lille gruppe der passer til den store. Altså bryst og triceps sammen, og ryg og biceps..

• #7   6. sep 2011 Et godt begynder program: dag1: Bryst/triceps dag2: ryg/biceps dag3: skuldre/nakke dag4: Ben.

1-split, når du er kommet godt op i styrke/vægt:

Dag1: Bryst
    Dag2: Ryg
    Dag3: Ben
    Dag4: Skuldre/nakke
    Dag5: Arme. (så de ser godt ud til weekenden :-D)
    Derefter 2 dages pause og forfra.

• #8   6. sep 2011 Dette er mit træningsprogram:

Dag 1: Bryst + Biceps
    Dag 2: Ben + Mave
    Dag 3: Skulder + Nakke + Triceps
    Dag 4: Ryg + Mave

Giver mig det bedste resultat jeg har oplevet so far, på hurtigst tid. Mine muskler får rigeligt med hvile, og når du træner fx Bryst, så har du ikke brugt biceps, så dem er der masser af krafter i , så du kan yde 100% hver gang! smiley

• #9   6. sep 2011 Jeg er ikke begynder, så det var jo derfor jeg ville tage det skridtet videre.. Men jeg kan bare ikke bedømme om det er det rigtigt tidspunkt og så videre.. Men ja, ellers rigtigt med begynder programmet, borstset fra jeg ville køre ben under skuldre og nakke, så det kun tog 3 dage..

Mit program ser sådan her ud:
    1. bryst
    2. biceps
    3. skuldre/nakke
    4. triceps
    5. ryg
    6. ben

• #10   6. sep 2011 Olsen, hvis du du så skal starte forfra efter dag 4, er dine biceps godt brugt efter rygtræning. Jeg vil have sådan jeg kan træne HVER dag hvis det er..

• #11   6. sep 2011 Det er altid bedst at træne ben alene, for det er en kæmpe muskelgruppe. Men jeg har også tit taget ben sammen med andet, for at spare en dag.

Plejer også at tage triceps og biceps sammen, for det er bedst med 2 dages pause synes jeg.
    Men der er jo en million forskellige metoder, alt efter folk bygning og temprament..

Jeg gik fra 74kg til 92kg på det begynderprogram. Og fra 92kg til 117kg på det 1-split program. Har prøvet en del andre programmer gennem årene, men er altid vendt tilbage til et af de to.
    Det er nu nogle år siden jeg har trænet regelmæssigt, og holder en stabil vægt på ca. 90kg. smiley

• #12   6. sep 2011 Jeg træner selv hver dag. Jeg har ikke pausedage, da mit program giver rigeligt med hvile - og har ingen problemer med en smadret biceps efter rygtræning.

• #13   6. sep 2011 Hvis man går fra 74 til 117 kg, er der vidst noget injekt med i spillet smiley

• #14   6. sep 2011 Ikke fra 74 til 92. Men fra 92 og opad, var jeg proppet med steroider..

• #15   6. sep 2011 Jeg er iøvrigt 2 meter høj, så 74kg var godt nok MEGET lidt!

• #16   6. sep 2011 Ja det er rigtgit nok, jeg ligger stabilt på 84 ca, og er kun 175, så er okay bygget smiley

• #17   6. sep 2011 Dag 1: Bryst + Biceps
    Dag 2: Ryg + Triceps
    Dag 3: Skulder + Nakke
    Dag 4: Ben + Cardio

- Har mave under alle dage.

Bedste program, har kørt det i 2 år, og kæft jeg steget i styrke og størrelse.

• #18   6. sep 2011 KingZ: Jep, jeg plejede også at køre mave alle dage, det kan man sagtens..

• #19   6. sep 2011 Ja det kan man! smiley

Men altså, programmet er 1 ting, kost er en anden ting.

og presser du ikke dig selv max, er programmet også fuldstændig ligegyldigt..

• #20   6. sep 2011 Jeg er 179 cm, og vejer 113kg. Dog er der også fedt indregnet men ikke "obese" :o)

• #21   6. sep 2011 Kosten er faktisk, på nogle områder, vigtigere end programmet. Og det med at presse sig selv, kan f.eks. være et problem hvis man har en "slap" træningsmakker. Det gælder om at træne med en der har det samme ambitionsniveau kan man sige, ellers kan man godt blive trukket ned. Og så må man ikke give op, når det begynder at gå langsomt med at stige i vægt og styrke.

• #22   6. sep 2011 Brian: Lige præcis. Mange giver op fordi man ikke stiger så meget som man gjorde i starten..

• #23   6. sep 2011 Helt enig Brian.

Jeg har den holdning:
    Hellere ingen træningsmakker, end en slap træningsmakker smiley

Kommentér på:
Ang. Træning.

Annonce