{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
664 visninger | Oprettet:

Erfaring med udendørs DVB T antenne {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Er der nogle der har erfaring med denne type dvb t antenne

vi køre lige nu på en gammel tag antenne
men ku godt se en fordel i at den der kan rotere med fjernbetjenning
så man kan justere bedre hvis der er problemer med signalet
hvilket der nogle gang er på nogle kanaler

er der nogle af jer der kender den mode ?

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1308&n=10

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med udendørs DVB T antenne
  • #2   20. nov 2011 det er også en almindelig ude antenne jeg køre på lige nu
    og det går også nogen lunde
    men nu her hvor de har åbnet for flere kanaler de her 2 uger
    så er der en del af kanalerne der Mudre en hel del hver gang ting bevæger sig
    og jeg ved godt jeg bor i et hul
    sådan landskabs messigt men stadig så må det jo være noget med antennens indstilling

syndes bare ikke jeg har hørt om nogle måder man ligesom kan måle signal styrken på samme måde som man gør med foreksempel en parabol

det er bare ret træls når kanalerne har mange udfald og mudre ret kraftigt

det er dog ikke alle kanaler der gør

• #3   20. nov 2011 Få antennen højere op:-) Det er løsningen på svage signaler:-)

• #4   20. nov 2011 den sidder i forvejen halvanden meter over tagryg smiley

• #5   20. nov 2011 Så få kabel eller lysleder
    vh

• #6   20. nov 2011 ja for det trækker TDC da her ude blot 10 km uden for randers centrum

NÆPPE

• #7   20. nov 2011 vi har den nævnte/linkede antenne og har også udfald engang imellem, også på de helt almindelige "gratis" kanaler du kan tage på almindelig stueantenne...

signalet du kan tage via alm. DVB-T er rigtig dårligt og udfald (intet signal) fås typisk da det digitale signal skal gå igennem med en vis styrke for at receiveren kan tolke det.....problemmet var ikke til stede dengang på analog, der flimrede det bare lidt istedet

/A

• #8   20. nov 2011 hmm så det du mener er at hvis mine normale gratis kanaler egentlig køre fint
    men de extra de åbner opfor engang imellem mudre så vil det ikke hjælpe en dart hvis jeg skifter den gamle antenne ud til en der egentlig var beregnet til dvbt

er der slet ingen ting man kan justere, jeg tænker på antenne retning eller måle noget signal styrke på nogen måde for at optimere det ?

• #9   20. nov 2011 dvb-t antennen koster 300 så det kan sagtens være at du oplever et marginalt bedre signal (det giver bedre signalstyrke) ved en digital antenne fremfor en ældre antenne beregnet til analoge signaler....men signalstyrken bliver nu kun så god som den er så hvis du virkelig ønsker et godt signal, så er der nok kun kabel/fiber/signal via adsl/vdsl tilbage....

fullrate/webspeed (TDC) osv leverer jo alle tv signal også....

• #10   20. nov 2011 ergo, prøv dog at skifte til den du linker til (billigt forsøg) men hvis du vil eliminere udfald skal du overveje en anden løsning

• #11   20. nov 2011 ja det er bare lidt nitten bor i udkanten af randers

der er ikke kabel tv fra nogle, der er ikke fiber fra nogle

og det kobber der liggger i jorden kan max trække ca 6-7 megabit det er alt
    så vi prøvede med TDC home trio i en periode
    de sagede jaja det bliver pisse godt i kan få digital tv i 2 rum og ti megabit internet og det hele Ja godav mand

internet forbindelsen ku de få op på ca 6 megabit
    indtil man tænte tv boksen så droppede den til 2½ megabit
    der ku ikke komme tv i 2 rum men kun 1 pga hastigheden
    og den kan ikke optage på den harddiskoptager der er med
    andet end hvis man ikke ser tv eller man ser samma kanal samtidig

så Hurraaa tdc det spiller NOOT

det er hvad man åbenbart kan få når man bor knap 4 km fra randers storcenter

Kommentér på:
Erfaring med udendørs DVB T antenne

Annonce