{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

Forkert indstilling af lygter {{forumTopicSubject}}

Det gav sku smæk idag.... jeg havde fået min venindes mand til at sætte lygter i...troede alt var som det skulle være da jeg ikke har en skid forstand på biler rent ud sagt!!

Men da en mand bremsede så hårdt op at jeg måtte over i modsatte vejbane for at undgå ham, hidsede jeg mig helt vild op for sådan en fucking taber svin!!! og så havde han sit barn bagi...da vi kom til lyskrydset hvor vi holde side by side......fik jeg ham til at rulle ned for at sige hvad har du gang i mand??

der opdager jeg at han har et lille spædbarn bagi og han sad nærmest og ærgede sig....jeg sagde bare hvad sker der for dig ?? hvis jeg ikke var opmærksom havde du ikke noget barn :(..

alt dette her fordi han mente jeg blændede ham.....
hvortil jeg svarede den nødværge du lavede der kunne have kostet os alle livet!! der fik han sku røde øre..

Tjekker så mine lygter og de blænder helt oppe i luften....hvad kan der være sket??? hvorfor fanden sidder de helt deroppe?

Nogle der lige kan hjælpe mig med at hvad jeg skal gøre?

Men mener i ikke at det måske lige at gå drastisk til værks med at bare bremse på en 70er strækning:(

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forkert indstilling af lygter
  • #1   13. mar 2012 Få dem indstillet? Koster 100 kr på et værksted

• #2   13. mar 2012 Skæld vedkommende som har skiftet dine pærer, ud. Man kontrollerer altid lys efter man har pillet ved det.

• #3   13. mar 2012 ja der er ikke andet for men er lidt bange for at køre med dem i morgen, når det genere andre

• #4   13. mar 2012 sætte lygter eller pærer i ?
    hvis det bare er pære har han vel vendt dem forkert eller noget. de sidder sikkert ikke rigtigt.

• #5   13. mar 2012 Det er det lys man køre med i normal tilstand? ..Men nej de sidder fanme ikke rigtig når jeg prøvede at køre ind ved et højhus og de gik helt op til anden sal

det er nok rimelig forkert hvertfald

• #6   13. mar 2012 Du kører fransk.. du burde selv kunne skifte pærer nu smiley

• #7   13. mar 2012 Johnny.........Læs lige mit indlæg igen før du begynder at kaste rundt med beskyldninger..............Jeg holdte fint afstand vi var igang med at flette ind da han vælger at lave opbremsningen.

i er fanme så hurtig til at dømme en uden i ved en skid hvad der er sket...

• #8   13. mar 2012 Ok der vidste du godt du var fejl på den!!!

• #9   13. mar 2012 Anders.......haha hvad sådan noget angår for jeg folk til!

• #10   13. mar 2012 Jean hvor længe havde du kørt med pærerne? Der burde ha været andre billister der havde gjort dig opmærksom på problemet.

• #11   13. mar 2012 Er det begge lygter den er gal med?

• #12   13. mar 2012 Anders.......fik dem skiftet for ca. 2 uger siden så forstår ikke hvordan det kan være sket idag? og der er ikke andre der har brokket sig eller noget?

ved ikke om det er sket idag den har rykket sig?

• #13   13. mar 2012 Måske også lidt overdrevet nok det han gør.. Men det er nu møg irriterende, alle dem der kører og blænder..
    Hvis han har skiftet hele lygten skal den altid indstilles/justeres.
    Hvis det bare var pære skift, så sidder pæren ikke korrekt.

Og det er i bund og grund dit ansvar..

• #14   13. mar 2012 Anders.....nej fik nemlig kun skiftet den ene, den anden ordnede peogeot..

så den sidder fint nok

• #15   13. mar 2012 Prøv evt at stil dig foran bilen og sænk hovedet ... begynder de at blænde dig ligehurtigt? selvfølgelig stil dig 7-15 meter foran bilen smiley

• #16   13. mar 2012 Så han skiftede din lygte? eller din pærer.

• #17   13. mar 2012 Kør med positionslys indtil du får ordnet det.

• #18   13. mar 2012 Layer.......jamen hvis det først er idag det er sket, er det sku lidt svært at være på forkant

Anders......jeg prøvede at stille mig foran dem og syntes altså ikke de blændede mig...

men da jeg kørte op mod en bolig blok lyste de helt oppe til ca. 2 sals højde

det lyder bare mærkeligt på mig

• #19   13. mar 2012 Han skiftede en pære for mig.

• #20   13. mar 2012 Kasper.....ja tænker jeg også jeg må .. så må jeg ud til peogeot i morgen A.S.A.P

• #21   13. mar 2012 Har du ikke en dreje knap inde i bilen som kan styrer lyset op og ned... når man stiller sine lygter manuelt unde på lygten skal man huske at styre lygterne helt op på kontakten først så man ka styre dem ned ved meget læa bag i bilen..

• #22   13. mar 2012 Mon han ikke bare har lavet en fejl med evt at trykke på bremsen i stedet for koblingen med venstre fod, og det så bare har været hans måde at sende bolden videre..

Tænd lyset og gå 7-10 M foran bilen og så sænk hovedet langsomt, og se om de ikke begynder at blænde dig nogenlunde på samme tid.,

• #23   13. mar 2012 Det er jo nok noget du har kørt med siden den blev skiftet smiley

• #24   13. mar 2012 Thomas......Jo der er 3 indstillinger..men jeg har ikke meget forstand på det

• #25   13. mar 2012 Hvis du har indstillingen på 0 så lyser de højest. så skal du vel bare det modsatte for at de lyser nedaf, - dog tror jeg sgu ikk det er nok hvis de lyser op til 2 sal >:S

• #26   13. mar 2012 Anders........Han sad seriøst og ærgede sig sådan du ved åh hvad har jeg gjort agtig med hænderne op mod ansigtet ...så kan muligvis godt være.

Layer......Tja hvis det er der problemet er så er det jo nok men kunne muligvis også være den var faldet lidt ud og sat sig forkert? ved ikke om det kan lade sig gøre

• #27   13. mar 2012 besluttede mig bare for at tælle til 10 og slette mit indlæg. du har stadig ikke holdt den fornødne afstand hvis du har måtte skifte vejbane for at undgå at ramme ham.
    er vi enige om det?
    der udover er det dit ansvar at bilen er i forsvarlig stand når du sætter dig ud og kører i den.
    er vi også enige om det.?

såfremt vi er enige, så syntes jeg nu ikke helt det er ham der en fucking taber svin

• Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.640
    #28   13. mar 2012 min ene forlyygte blev ved at lyse opad, der var knækket en dims som en skrue skulle holde på undersiden eller hvor det nu var henne

forhandleren smed bare en ny lygte på, så var den skid slået smiley jeg opdagede det heldigvis på prøveturen smiley

• #29   13. mar 2012 Johnny..........som sagt holder jeg fint afstand, men man har satme ikke meget bremse afstand når stodderen vælger at klodse bremsen helt uforberedt!!!!

• #30   13. mar 2012 johnny **** tændrør og små gejl ***** .

Prøv nu at læs det én gang til, hun skulle flette ind, hvordan skal hun kunne holde afstand? Det kunne være der var yderligere en bil lige bag hende (Sker ofte i by-områder at der er tæt trafik) og så er det ikke altid nemt at holde 200 meters afstand.

• #31   13. mar 2012 hehe helt uforberedt ligefrem, burde du overhovedet køre bil? det er vel de færreste mennesker der lige gør opmærksom på at de laver en hård opbremsning?

• Snoopy
    VIP

#32   13. mar 2012 johnny

det er korrekt, men på alle måder umuligt det du siger

jeg lånte en mekker vogn, og kørte 20min så kostede det en bøde da speedo åbenbart viste forkert

betjenten gav mig bøde på grundlag af føreren skal tjekke bilen, men måtte da give mig ret i, at jeg som ukyndig mekaniker (kan lige skifte olie) ikke kan se på en bil med blotte øje, om den har de rigtige str dæk, eller om speedo ikke virker korrekt

jeg havde da aldrig drømt om en mekaniker lånebil ville være ulovlig at sætte mig ind i smiley

• #33   13. mar 2012 Johnni......åh gud!!!........

• #34   13. mar 2012 Så du er altid forberedt på at en klodser bremsen ???

tror jeg sku ikke en skid på!!!

• #35   13. mar 2012 man må stadig ikke bare smække bremsen uden grund.

Men når det så er sagt, så kan jeg blive lige så pissed over sådan en gut der syntes det er for dyrt at køre på værksted, så man laver bare tingene selv med sine 10 tommelfingre og lyset står til højre og venstre osv osv. så er det ligesom ikke for dyrt, hvis man ikke selv fatter en brik. lys som blænder er møg irriterende og kan være farligt.

• Snoopy
    VIP

#36   13. mar 2012 jean

det er man da forberedt på hvis man ikke kigger telefon, busreklamer eller andet mens man køre.

jeg er langt fra guds bedste barn i trafikken, men styre da uden om idioterne, fordi jeg netop følger trafikken konstant, også 500m frem hvis der er syn til det.

men jeg syntes også reklamer er kedelige, og min tlf kan jeg ikke høre når jeg har bilen tændt, så er ligesom ikke så mange ting der kan genere mig under kørsel hehe

• #37   13. mar 2012 Jean . ja det er jeg, troede også det reddede mig engang, bortset at ham bagved havde samme tankegang som dig, han troede nemlig ikke på jeg pludselig kunne finde på at bremse op.
    men hende der kørte foran bremsede hårdt op, så jeg måtte bremse hårdt op, vi undgik at ramme hinanden, ham bagved kørte så videre ind i mig.
    det kostede mig 3 små brud i ryggen som jeg stadig døjer med har 3 år senere.

Snoopy & Szkobel D har faktisk prøvet noget lign. i en kammerats bil, der fik jeg bud på at fortælle min kammerat at hans bil skulle være forsvarlig og det var det.
    men lige i dit tilfælde der lyder det til at have været nogle temmelig trælse betjente.

• #38   13. mar 2012 Andreas......Det kun fordi jeg får så sent fri at jeg aldrig når ud til den forhandler for de tager kun pris på pæren og skifter det ellers gratis.....men det gør jeg satme fremover så må man tage det tidligere fri..

• Snoopy
    VIP

#39   13. mar 2012 andreas

du har ret, men så igen ikke

man kan ikke kvalicifere noget som gyldig grund til at knalde bremserne, alle har en forskellig opfattelse af den regel

kun gøre det for mennesker ? eller også for hunde ? hva med katte ? fugle ? ja jeg har set gamle damer bremse så håret faldt af pga en stor frø der lige sku over skov vejen ^^
    (jeg tog så bare skovstien der heldigvis gik ind til højre lige bag deres bil)

but see my point ?

• #40   13. mar 2012 Nej prøv nu at hør her, jeg har aldrig min tlf fremme når jeg køre bil, jeg holder altid god aftstand og glor ikke på alt muligt lort ........jeg holder satme øjnene på vejene når det er.

I er kraftedme fordømmende!!! magter ikke sådan noget.

hvordan kan i anklage folk i ikke kender!?

• #41   13. mar 2012 Snoopy..........."kun gøre det for mennesker ? eller også for hunde ? hva med katte ? fugle ? ja jeg har set gamle damer bremse så håret faldt af pga en stor frø der lige sku over skov vejen ^^
    (jeg tog så bare skovstien der heldigvis gik ind til højre lige bag deres bil)"

er det ikke lige der du modsagde dig selv big time????

• Snoopy
    VIP

#42   13. mar 2012 johnny

mere en træls bil faktisk

den viste 65-68 hvor jeg kom glidende ind i en byzone (dog ingen huse før 2km inde) og så tog de mig med 85 ^^

så som betjenten sagde, havde jeg haft filmet det var det mekkerens problem, og teste bilen på felt havde de ikke tid til, heller ikke efter retsagen smiley
    slap så en smule billigere pga det, men stadig dyr fornøjelse, alene advokaten hehe

• #43   13. mar 2012 Snoopy....og det jeg mener med du modsagde dig selv, er rent faktisk det samme der skete for mig i det her tilfælde bare i andre scenarier:) så god historie!!!

• Snoopy
    VIP

#44   13. mar 2012 modsiger mig selv ?

jeg konstatere blot at folk bremser nødopbremsning forskelligt, nogen bremser KUN for mennesker

andre klodser bremsen fordi der ligger en snegl på vejen

hvordan modsiger det sig selv ? at du vil diskutere fordi du føler alle er efter dig, er virkelig ikke mit problem

over and out, emnet er vist uddebateret

• #45   13. mar 2012 Snoopy.......føler mig ramt? nej jeg føler mig anklaget for noget jeg ikke har gjort!!!

• Snoopy
    VIP

#46   13. mar 2012 kort sagt gav jeg DIG ret i nogen bremser af mærkelige årsager

men gav også de andre ret i, at du åbenbart har kørt for tæt på, eller ikke været opmærksom nok, ellers havde du ikke ramt den foran kørende

det er noget med tyngdekraften og newtons lov og jeg ska gi dig ska jeg smiley

men det lære det når du tager kørekort, så det er du vel klar over smiley det kaldes populært bremselængden kontra hastighed og vejbanen betingelser (vådt, tørt, huller osv)

• Snoopy
    VIP

#47   13. mar 2012 du har vel kørekort ? smiley smiley

• #48   13. mar 2012 Snoopy......Ok nu har jeg også ramt manden ej nu stopper du!!...

Jeg ved udemærket godt hvad bremselængden er, og jeg ved også om jeg køre for tæt hvilkket jeg ikke har gjort!!! og nej ramte ikke manden undvigede ham og det hele endte lykkeligt nettop fordi jeg er så opmærksom, som jeg er!!!

• Snoopy
    VIP

#49   13. mar 2012 du ved hvad jeg mener, det var ikke dig bare generelt smiley

sidder med 6 sider åbne så tag en slapper, igen er ikke mig der keder mig bravt og søger opmærksomhed pga en man har blinket af mig, fordi en idiot har stillet mine lygter forkert

men vi er så forskeliige allesammen

god nat, god jul, godt nytår og alt det der

• Snoopy
    VIP

#50   13. mar 2012 eller så tager vi stereotypen

kvinder og biler

og lader den ligge der, gaaaab er træt nu

• #51   13. mar 2012 Snoopy......så er vi der igen......

Din stilling opvejer også lidt dine emner så ved hvad du mener !!!

hjælpe-administrator my ass!

• #52   13. mar 2012 Lad den nu ligge. smiley

• Snoopy
    VIP

#53   13. mar 2012 aarrhh så stopper vi

der er grænser for hvad jeg vil sættes tæt på eewwww smiley

min stilling opvejer mine emner ? erhm ok putte smiley

læs hele det her igen, og se hvem der er den hysteriske lille skærmtrold, for jeg sidder så afslappet jeg snart falder af stolen (om ikke andet så af grin)

og ja jeg hjælper 10-50 hver dag, alt efter hvor meget bøvl der er på siden, så tak, jeg syntes også jeg gør det godt smiley

• #54   13. mar 2012 ryger sikkert også i fryseren haha

• Snoopy
    VIP

#55   13. mar 2012 anders C

jeg er jo alligevel vågen, og nu er det først ved at blive morsomt smiley

lidt som dem der ved de køre for stærkt, og så piver til BG bagefter, fordi de får en bøde af de dumme betjente haha smiley

sry men det er sku humor sådan noget smiley

• #56   13. mar 2012 hysterisk og hysterisk jeg er bare ryge trængende...... oven på alt det her

vil bare gerne have ret i at jeg ikke kørte for tæt og jeg ikke er den som sidder med min tlf som visse andre.....

• #57   13. mar 2012 nem måde at få lygterne til at pege ned i vejen er bare at rykke sædet frem smiley

• #58   13. mar 2012 Grease monkey......im not fat im just big boned:P

• Snoopy
    VIP

#59   13. mar 2012 jeg er her ikke for at bekræfte andre så de kan føle dem bedre med sig selv

men i dagens anledning kommer den for første og sidste gang, er du klar ?

*klap på skulderen* "du var dyyyygtig, det var ALLE de andre der var dumme"

og så er den skid vist slået ? smiley smiley

• Snoopy
    VIP

#60   13. mar 2012 grease monket

det prøvede jeg også først på min bil, men så fyldte jeg tanken og så var jeg ligevidt ^^

• #61   13. mar 2012 Har du fået skiftet lygter eller pærer som sidder ind i lygterne ??

• #62   13. mar 2012 pæren er blevet skiftet ikke lygten.

• Snoopy
    VIP

#63   13. mar 2012 hvis du er fra odense ska jeg nok sætte pærene i rigtigt

de har tre tapper så vidt jeg husker, og kan sidde på EN måde

så jeg vil tro med en lille uges planlægning at det skulle ku lade sig gøre ;P

• #64   13. mar 2012 nej er fra København....må bare ud til forhandleren i morgen

• Snoopy
    VIP

#65   13. mar 2012 du køre til forhandleren pga en pære du skal pille ud, vende en gang eller to, og så proppe den i igen

(og ikke vende pæren ud fra parabolen, bare dreje den lidt rundt så tapperne passer hehe)

• #66   13. mar 2012 så har hav vel bare sat den forkert i

det er så skod når hjemme mekkeren "der lige kan fixe det hele med en 12-7" roder med noget de ikke har forstand på

pæren skal drejes det er alt

• #67   13. mar 2012 håber sku han er bedre til at bolle end at skifte pære .... ellers har hans kone sku godt ondt i røven smiley

• #68   13. mar 2012 Snoopy.....jeg køre fransk forhelved jeg kan ikke finde ud af det jo:(

• Snoopy
    VIP

#69   13. mar 2012 pacs

det var sådan jeg fik dræbt hele 3 pc'ere ^^

har heldigvis fundet en god erfaren mekker nu, som ovenkøbet kender en del til opel som jeg selv køre smiley

probs er nu, jeg tør kun lade ham pille ved bilen hehe

• #70   13. mar 2012 Snoopy, så vejer du jo ganske simplelt for lidt smiley

Anyways så synes jeg det er lige grov nok at bremse hårdt fordi man synes personen bagved blænder lidt for meget....har da selv oplevet det nogen gange at folk bagved har træls lys eller kører for tæt på, og der slipper jeg bare speederen og lader bilen trille til vedkommene overhaler.

• Snoopy
    VIP

#71   13. mar 2012 jean

orrh sry så, min fejl

min kammi køre fransk og det er satme noget underligt noget.

har du kigget under bagsædet ? i sådan en fransk vogn sidder pærene til forlygten TIT dernede under

• Snoopy
    VIP

#72   13. mar 2012 grease monkey

det kan vi hurtigt blive enige om smiley

så skal du se vognen med 50kg hund omme bagi smiley

godt man har nye dæmpere bagi, overvejer dog nye fjedre også, sådan noget heavy duty nogen hehe

• #73   13. mar 2012 Snoopy......det gør de her ikke, de sidder ude ved motoren

men peogeot har en ordning at vi betaler for pæren men de skifter dem gratis, så må jo bare derud af.

• Snoopy
    VIP

#74   13. mar 2012 havde en kammi der var smart (syntes han da selv)

han volvo 240 sedan fik en kontakt så baklyset kunne tændes uafhænigt af andet, og så hvis folk blinkede af ham på motorvejen, så lod han dem kommer tæt på og VUPTI

så kunne folk ellers holde afstand, og bremse så der satme kom striber på asfalten haha smiley

• Snoopy
    VIP

#75   13. mar 2012 ja det er rigtigt

der går 4 ledninger på din motor, det må være pærene så

• #76   13. mar 2012 Fire ledninger?????????????????? ok nu forvirre du mig

• #77   13. mar 2012 Snoop, hvis 50kg kina mad kan gøre det vilde, så ville nye fjedre nok være en god ide ja, evt. prøv med 8 camping klodser først.

Kører tit med motorcykler, nye motorer osv bag i, og det påvirker sku ikk min frihøjde.....har endda haft 1½ ton træ bag i min gamle transporter uden man sådan lige kunne se det.....men den sejlede lidt smiley

• Snoopy
    VIP

#78   13. mar 2012 grease

trorm da min har org fjedre på endnu, fra 96

den har kørt som sekretær vogn før jeg fik den, kun gået 172.000 da jeg hentede den

og det er da heller ikke så min simons potte står på jorden, men når noget familie er med 2x100kg på bagsædet, så synker den 5-7cm vil jeg gætte på, det ser voldsomt ud smiley

kan du ikke linke mig til nogen fjedre du kan anbefale som ikke koster en jetjager ? evt ved merkonomen

• #79   14. mar 2012 vil tro du med fordel kan skifte dine fjedre ud med hvad som helst, original fjedre blir som regel slattene, og kender sku ikk så meget til hvilke der er hårdere da jeg altid har haft kassevogn med bladfjedre til transport.....men vil da tro at et sæt kvalitets sænknings fjedre er noget hårdere i det end standard fjedre. har da set flere gange at en ældre bil med standard fjedre faktisk blir hævet efter vi har sat sænknings fjedre på

Kommentér på:
Forkert indstilling af lygter

Annonce