{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  byg af nyt hus
  • #1   27. aug 2012 Tror de har nogle færdige huse du kan vælge imellem, det er jo en pakkeløsning man køber der.

• #2   27. aug 2012 De fleste laver tilbuddene gratis. Ellers skal de gøre opmærksom på det i deres handelsbetingelser.

• #3   27. aug 2012 Ja, ved huscompagniet skal der da ikke laves tegninger, det er jo lidt meningen med et typehus, omend jeg ikke fatter hvad folk vil med den slags bras. Alt for meget klamp, og overpriser, hvis der skal ændres det mindste.

• #4   27. aug 2012 Det koster ikke noget at flytte rundt på indvendige mure i planen ved HusCompagniet - Og der er bestemt ikke noget klamp ved dem. Har haft vores hus i 1 ½ år nu og der har ikke været de fjerneste problemer!!
    Så glæd jeg til at komme igang:-)

• #5   27. aug 2012 ja mente jeg også rolf det var bare den gamle der nævnte det så jeg kom helt i tvivl

• #6   27. aug 2012 kunne sagtens vælge en muremester men så skal der laves bygge konto og man skal selv ud og finde et køkken og bade møbler her kan jeg vælge det hele et sted og så bare vente på det bliver færdig..

michael hvor meget koster de forskellige ting hvis man vil opgradere eksempel gulv og køkken låger højt til loft osv

• #7   27. aug 2012 Det er jo svært at sige, men det er dejligt nemt for de har et showroom i kommer ind i og kigger og kan vælge lige hvad hjertet begærer. Så laver de bagefter et overslag over hvad det koster ud over det der følger med i prisen. Det er pisse nemt og smart! Kan godt forstå i vælger en "færdig pakke". Jeg gad sku ikke skulle holde alle mulige håndværkere igang, det er dejlig nemt bare at ringe til sin byggeleder, så sørger han for hvad der skal sørges for.

• #8   27. aug 2012 Jo jo Michael men det betaler du jo så også for i den sidste ende...

• #9   27. aug 2012 Så vidt jeg ved er der ingen indvendige sokler i disse huse, dette kan give sætningskader med årene.

• #10   27. aug 2012 med de priser er jeg nu glad for at jeg bygger selv..

men angående dit spørgsmål, så skal du ikke være ræd for at de sender en regning:) De har allerede tegninger til at ligge på det hele, så det er ikke ligesom at gå til en arkitekt.

• #11   27. aug 2012 Mig bekendt er det nu også et helvede at skifte vinduer osv. i de huse, da de er smidt i inden ydermuren, for at det skal gå stærkt, generelt går det meget stærkt, og det giver altså ikke perfekte huse. Jeg har set flere typehuse, hvor der er masser af fejl en håndværker ser med det samme, men som folk der ikke går i det hver dag, aldrig ser.

• #12   27. aug 2012 Anders N>> jeg har ikke set så mange typehuse, men de historier jeg hører, så er det ting som skyggelister der ikke går helt sammen osv.! alle de små ting

• #13   27. aug 2012 Anders N
    Har ret, min far er håndværker, og det er direkte forfærdeligt at have ham med steder hen hvor det er "færdige" huse. han ser og opdager fejl over alt, meget hurtigt..

Men på den anden side set, man får jo hvad man betaler for, der er jo meget forskel i prisen på en fuldmuret muremester villa og så et typehus. Dog vil jeg sige at typehusene jo ikke er generalt ringe, men der findes bedre, hvilket der jo altid vil gøre;)

• #14   27. aug 2012 Ja, det er sgu en erhverssygdom. Det er ufatteligt sjældent at det hele bare spiller. Men for almindelige mennesker er det jo lige meget, de ved det ikke, og det generer dem ikke, og derfor plejer jeg nu heller ikke at fortælle dem det:)

• #15   27. aug 2012 Hvis man nu tager en byggesagkyndig med ud og gennemgår huset inden overtagelsen, så bliver de ting os almindelige tosser ikke opdager, noteret ned og så bliver det lavet! Ganske som man ville gøre hvis man købte et gammelt hus!!!

• #16   27. aug 2012 Michael A: Så hellere bruge en håndværker man stoler på, den slags skal være i orden første gang når det er nyt...

• #17   27. aug 2012 Ja i den perfekte verden ville der helle ikke være folk der sultede. Men det er jo dejlig simpelt, kan den byggesagkyndige ikke godkende huset, får byggefirmaet ikke nogen penge. Vores nabo fik bygget hus af en håndværker de kendte og stolede på. De har skimmelsvamp i hele huset der vil koste 450.000kr at udbedre. Så nej tak, jeg tager et større firma jeg kan losse i knasterne hvis tingene ikke er som de skal være!

• #18   27. aug 2012 Et større firma var da det sidste jeg skulle have til at bygge, de har tit råd til at være ligeglade. Jeg ved også udemærket hvem jeg skulle have til det, og hvem det ikke skulle være. Og det kan du spørge en hvilken som helst håndværker om.

• #20   27. aug 2012 Anders N: Det kan vi jo diskutere til hudløshed, hvem der har ret. Men nu har jeg bygget hus med et typehus firma og jeg ville gøre det igen!!

• #21   27. aug 2012 Lars H: De kan bare lukke, så længe huset ikke er godkendt har du ikke betalt en kr. endnu, så hvem mon er mest interesseret i at det skal blive færdig:-)

• #22   27. aug 2012 Michael: Det er sgu heller ikke hvad du kan se når det står færdigt man skal være nervøs for, det er da hvordan det ser ud efter et år eller 5. Du kan sgu ikke med det blotte øje, heller ikke som byggesagkyndig se, hvordan dampspærre osv. er afsluttet (og ja jeg ved godt at det skal trykprøves)

• #23   27. aug 2012 nu er jeg selv vvs montør og har gået i bygge sjusk i mange år især for bravida som jeg arbejde for i sin tid... skide træls at være den der skal rette fejl for de andre jeg kan se fejl på mange meters afstand og om et rør er 5 millimeter skæv sådan noget falder bare i mine øjne med det samme

• #24   27. aug 2012 Hvad laver man så sådan et sted, sgu heller være arbejdsløs end at gå et sted man ikke kan stå inde for...

• #25   27. aug 2012 jeg var den der skulle rette fejl for andre men skal så siges at murer maler var fra polen på det sidste projekt

og det andet projekt var et firma fra tyskland der hed helle huse de var også en flok amatører der ødelage alt det vi monterede da de var på accord

• #26   27. aug 2012 Anders: Man bliver vist også nød til at være arbejdsløs, så man kan stå på nakken af håndværkerne, hvis man skal være så pernippen som du mener.
    Har du haft en mekanikker til at skille din Landcruiser ad i hoveddele inden du købte den? Med en sund fornuft, en smugle tillid og en sund skepsis kommer man langt i livet, det behøver jo ikke at gøres sværere/værere end det er!

• #27   27. aug 2012 Nej, for jeg var da udemærket klar over hvad jeg købte...

• #28   27. aug 2012 Det er folk der bygger nyt hus jo sjovt nok også!

• #29   27. aug 2012 Man får det man betaler for (for det meste) Ja gu er det nemt og bekvemt at købe et nøgle færdigt type hus, men der dukker desværre som regel, en del fejl og skader
    frem efter et års tid og frem. Har både familie og venner , der stadig bøvler med at få skader udbedret og penge retur, flere år efter køb af deres drømme hus...
    Købte selv en murmester villa fra 1932 og har renoveret for over en mill. og det har sgu været en kamp, som jeg " IKKE " vil gøre om en gang til... Så næsten hellere et Type-hus smiley

Kommentér på:
byg af nyt hus

Annonce