{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
889 visninger | Oprettet:

Internet {{forumTopicSubject}}

Jeg fik en mail om mit telefon selskab fusionere med et andet firma (M1 + Fullrate), og så kom jeg til at tænke på at flytte mit internet evt derover.

Jeg er meget utilfreds med mit internet (TDC) da det er meget ustabilt (boksen genstarter hele tiden), og selvom jeg har 20/2 mbit er det højeste målt 8/1, også med kabel.

Så tænker på; Hvad har i betalt for af internet, og hvilken fart har i reelt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Internet
  • #1   7. nov 2012 Jeg har fiber, Waoo gennem Verdo, og kan måle den 40/40 linie jeg betaler for.

    Dette er generelt for fiber, hvis du kan få Waoo hvor du bor, vil jeg helt sikkert anbefale det.

    Hvis ikke, skal du vide, at Fullrate, Telenor og så videre, alle bruger TDC's kobber i jorden, og en udbyder kan ikke levere mere end en anden til din adresse.

    De eneste der ikke bruger kobber, er Waoo, som er rent fiber, og Yousee/Stofa, som kører fiber mellem skabene, og antennekabel ind til brugeren.


  • #2   7. nov 2012 Jeg har TDC, betaler for 20/2 og får 20/2 smiley

  • #3   7. nov 2012 Det er ikke sikkert at dine kabler i ejendommen kan trække mere end 8 mb. Du kan kontakte dit kundeservice. De kan måle det fra deres station. Hvis du har for høj forbindelse i forhold til hvad du kan trække, så får du hele tiden små udfald, hvilket du beskriver ovenover. Dette løses ikke ved at skifte selskab...

  • #4   7. nov 2012 Hvis du kan få fiber så køb det. Bor på landet så kører over telefon kablet og får 5mbit/0.5, hvilket godt nok er døden når man skal hente spil eller lign.



  • #5   7. nov 2012 Jeg kan bare se at det er et generelt problem med deres homebox hos tdc når jeg googler det. Så kan se jeg ikke er den eneste der oplever det er ustabilt.

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #6   7. nov 2012 Hvor er folk bare forvante i Danmark. Men kender det udemærket selv. Troede egentlig Danmark havde noget lort hvad angår internet. Men efter jeg er begyndt at rejse meget ville jeg være ovenud lykkelig for blot en 3/1 forbindelse på et hotelværelse.

    Mr. P har du tjekket om dine 20 er lovet eller op til ?


  • #7   7. nov 2012 Ja for satan en gang lort de homebox er. havde en på skolen der konstant begik selvmord og kunne ikke engang trække signal igemmen gulvet. Har så deres "erhver" boks nu, som stort set er den samme, men den er da ikke død... endnu..

    Den herhjemme lever os endnu, men har gemt det gamle til når den taber i russisk roulette smiley


  • #9   7. nov 2012 Du skal ikke forvente en meget højere hastighed hos Fullrate end TDC kan levere.

  • #10   7. nov 2012 Det er op til 20 mbit kan jeg se :S Men så tænker jeg da bare at jeg ligeså godt kan få den der hedder op til 12 mbit. Den er billigere og kan vel levere det samme.

    Synes bare det er lidt noget fusk på en måde. Ferrari sælger heller ikke en bil der kan køre op til 300, og når det så kommer til stykket kan den max kører 200. Det måske lidt et årligt eksempel, men jeg vil da gerne lidt nærmere de 20 mbit end 8 mbit.
    Det er trodsalt kun 40 % af hvad det burde kunne levere.


  • #11   7. nov 2012 * Carsten T (CopyCat) *
    Du er næsten den eneste i dk der kan sige det... normalt er der 20% overhead på DSL linjer..


  • #12   7. nov 2012 hvis problemet ligger ved dig (evt. at du ligger langt væk fra nærmeste central, har gamle telefonkabler på din adresse) og du kun kan få 8/1, så hjælper det ikke at skifte til et andet selskab som bruger TDC's net.

    men er det deres homebox hos tdc der er problemet, så vil du muligvis kunne får højre hastighed ved at skifte til evt. fullrate.

    men på de fleste internet selskabers hjemme sider kan du se hvad de kan lever på din adresse, så der kan du evt. tjekke om du kan få højre hastighed end du har nu


  • #13   7. nov 2012 Jeg har TDC på min adresse, og nu med HomeBox, de leverer det lovede 20 mbit/s, men jeg måler det til 17-18 mbit/s. Det passer med den overhead der skal være.

    Jeg har tidligere haft TDC med Netopia boksen (erhverv), det fungerede også fint, men den var mere "lukket". Jeg skiftede arbejde og fik så Telenor med deres forbindelse, det kostede det samme som TDC's løsning, det var dog kun 10/1 i stedet for 20/2 fra TDC, men det var virkelig ustabilt, samt de havde svært ved at levere de 10 mbit/s, de ville derfor skrue min linie ned til 6 mbit/s for at få den mere stabil, heldigvis skiftede min arbejdsplads udbyder, så jeg er tilbage til TDC.

    Yousee linierne er også rigtig gode, og dem har jeg heller aldrig haft problemer med, fiber er for dyrt at få ind, og hvis jeg skal have noget ud af at have fiber, så bliver det også for dyrt i månedlig abonnement.


  • #14   7. nov 2012 har bolignet fiber 50/50 og det er også det jeg for

  • #16   7. nov 2012 Det er da rart der kommer nye regler for det med hvad der står i forhold til hvad man får smiley

Kommentér på:
Internet

Annonce