{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

Kigge på hus - gode råd {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Kæresten og jeg skal for første gang ud og kigge på et hus på torsdag

Og vil gerne forberede mig lidt. Har selvfølgelig læst atl omkring boligen og tjekket tilstandsrapporten.

Men har i nogle gode råd til hvad man ellers skal kigge efter, eller bare nyttigt info sådan generelt, når man er førstegangs-køber(eller hvad man nu siger)

Pft
Dennis


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kigge på hus - gode råd
  • #1   21. jan 2013 Som regl er man ude og kigge på samme hus mere end en gang. I tager ud og ser på huset, og hvis i så kan se mulighederne og bliver hurtigt enige om at det kunne måske godt være jeres næste hjem, jamen så skal man jo selvfølgelig ud og se det igen, og måske en helt 3 gang. Derefter kunne det jo være hvis der blev en 2 eller 3 gang at nogen af jeres forældre havde lyst til at se det med jer eller lign. også kunne du jo spørge dem til råds smiley

  • #2   21. jan 2013 Ronni: Vi er igang med at "sondere" markedet. For der er rimelig høj prisforskel inden for et område på 15km. Så det er kun for at komme igang, og se hvad man kan få for pengene, og hvor...


  • #3   21. jan 2013 Tjek murværk, spær osv. Du kan ikke tjekke for lidt. En rigtig god idé ville være at alliere sig med en mure og en tømre, lad dem gå med rundt og tjekke, du kan ikke tjekke for lidt med huse! smiley

  • #4   21. jan 2013 Få tilstand rapporten og læs den igennem inden i tager ud og kigger på huset, så har du allerede en ide om hvad der skal kigges grundige på end andet... Og tag gerne en håndværker ven med vis du har sådan en i din omgangskreds, vedkommende vil højst sandsynlig kigge mere på den konstruktions mæssige del af huset, hvor man som køber nemmere går og forelsker sig i den design mæssige del og hvor sofaen kan stå osv, så man glemmer lidt at kigge efter de "dårligere" ting...

    God fornøjelse og held og lykke med bolig jagten


  • #5   21. jan 2013 WAI: har tilstandsrapporten, dog er det ikke den aktuelle, den jeg har fået er fra 2011. Men det gør mig sådan set ikke noget, for så kan jeg jo tjekke om de ting der står i fra 2011 er blevet lavet eller ej.

    Godt tip ang. håndværkeren, det må jeg ha fikset


  • Michael C
    Michael C Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 83
    #6   21. jan 2013 som sagt senere her, en håndværker, er en god en at have med.

    Kig tilstandsrapporten godt godt igennem, samt energiraporten.
    Husk det der står i tilstandrapporten, at en ejerskifteforsikring ikke dækker det.


  • #8   21. jan 2013 Hvilket område kigger i på hus i ?? Fanta smiley

  • #9   21. jan 2013 Tak Michael, det var jeg nemlig IKKE klar over...

    Jeppe N: Det vil jeg da gøre

    Hans: De har udsolgt lige pt. af Fanta:-) Men vi kigger i Aabenraa området +15km


  • #10   21. jan 2013 Når du har bestemt dig for at købe et hus, så underskriv med advokat- og bankforbehold. Så sikrer du dig, at folk med mere forstand på købsaftaler når at kigge på den, inden den er bindende. Det kan vise sig at spare dig for en del.

    Jeg ved godt, du ikke er nået dertil endnu. Men nu ved du det smiley


  • #14   21. jan 2013 Jeppe N: EL-rapporten er jeg sikker på jeg også har fået...

    Bay: Det var også det første min kammerat fortalte mig, få en advokat indover når du har fundet huset...


  • #15   21. jan 2013 Mange tak for de gode råd der er kommet indtil videre...

Kommentér på:
Kigge på hus - gode råd

Annonce