{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.201 visninger | Oprettet:

Sænkningsfjedre på standard støddæmper ( Vectra C) {{forumTopicSubject}}

God aften gutter

Har lige et spørgmål omkring hvor vidt man burde købe nogle sænkningsfjedre til standard støddæmper.

Der er tale om en Vectra C fra 2009 5 hatchback. Har siddet og kigget på nogle H&R fjedre 40/40mm, som jeg overvejer at smide på de standard støddæmper. Har godt nok hørt, at man siger maks 40 mm burde være fint til standard støddæmper, men så er der samtidig folk der også mener, at man burde skifte støddæmperne ligeledes. Dog skal det siges at de fjedre koster ca. 1100 kr fra ny og det vil jo koste en del mere, hvis der skal nye sports støddæmper til( bilstein eller lign), eftersom jeg kun ønsker at købe kvalitets varer.

hvad ville i anbefale at jeg gøre?

ps, føler ikke de nuværende støddæmper på bilen fejler noget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sænkningsfjedre på standard støddæmper ( Vectra C)
  • #2   11. jul 2017 Ja det ville Self. være en del bedre med andre kvalitets dæmper. Men så skal man krave en del længere ned i pengepungen hehe. derfor tænkte jeg, at jeg bare ville nøjes med at købe de h&r fjedre.

    kan du eller andre evt anbefale dæmper og fjedre til maks omkring +/÷ 3000 kr ? (ved godt bilstein osv vil koste mere, men kunne være en af jer havde et godt tip smiley )



  • #3   11. jul 2017 Til min getz købte jeg kun fjedre (40mm/40mm) på standard dæmpere. 2 måneder efter døde den ene støddæmper foran og den ene på bagsiden. Så det endte bare med 2x gange sporing og arbejdsløn hos en mekaniker for at skifte dem. Så det er helt op til dig smiley

  • #5   11. jul 2017 Lyder som det nok vil være bedre at ofre lidt mere nu og få nogle dæmper med, fremfor ar skulle rode med det igen, hvis nu de standard dæmper skulle dø.

    det koni sæt ser faktisk ret interessant ud i forhold til prisen. bilstein vil nok blive en del over mit budget. Så tænker jeg nok må se lidt nærmere på det koni sæt.

    Har i evt regeringer med vogtland sportundervogn ( dæmper og fjedre ) det koster lidt over 3000 kr. Men så tænker jeg koni og de h&r fjedre vil være en bedre investering?


  • #6   11. jul 2017 Vogtland er også udmærket smiley

  • #8   11. jul 2017 er nemlig blevet i tvivl. Har flere steder prøvet at søge omkring det koni str.t kit og der står alle steder, at det kun er frem til bygger år 2005. Men når jeg slår min vil op hos refako så står der "produktionsperiode 04/2004." dog er min bil første gang registret i 27.01.2009.

    så spørgsmålet er om det kan passe ? for hvis det ikke kan så skal man op i sport undervogn fra koni som koster noget helt andet smiley


  • #9   11. jul 2017 her er et screenshot

    profilbillede
  • #11   11. jul 2017 har lige fået bekræftet at koni str.t ikke vil kunne passe på min bil. sættet er kun til ikke facelift model, som går frem til 2005. øv bøv. Har i evt noget andet komplet sæt i kan anbefale?

  • #12   11. jul 2017 Du kan sagtens bruge dine std dæmpere, men tjek når du monter dem om fjedrene sidder løse.

  • #14   11. jul 2017 Bjørn: det vil være lidt ærgerligt at købe fjedrene og derefter se, at de sidder løse. for så vil jeg jo ikke kunne returnere dem

    umiddelbart ser det ud til at vogtland passer Ja. Kan nemlig ikke komme på andre alternativer rigtig i den prisleje?


  • #15   11. jul 2017 Her er et komplet sæt Vogtland der sænker 30mm. Det er samme sæt som de i Danmark tror hedder 40mm
    Bemærk ab. 09.04 (fra september 2004 og frem) så det burde passe.

    http://www.sportfahrwerk-billiger.de/Artikel/Vogtland-Sportfahrwerkf%C3%BCr-Opel-Vectra-C-/index_197340_2408.html

    €404 inkl. fragt, altså ca. 3.005kr

    Vogtland er et fint tysk kvalitetsmærke.


  • #16   11. jul 2017 Lasse: er det ikke muligt at kunne få det i 40/40mm ?

  • #17   11. jul 2017 Jeg er ret sikker på at det er fuldstændig samme sæt, tvivler meget stærkt på at Vogtland laver to forskellige sæt, der kun svinger 10mm til den samme bil. Udover det er det ca. mål de angiver, så det kan svinge fra bil til bil.

    Men kan se at ebay.de også har nogle 40mm sæt, så det kan da godt være. Giver bare ikke meget mening at lave to næsten ens sæt hvis du spørger mig smiley


Kommentér på:
Sænkningsfjedre på standard støddæmper ( Vectra C)

Annonce