{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
696 visninger | Oprettet:

Opstart dårligt, varm + vand måler ikke optimal {{forumTopicSubject}}

Hej BG'folkens

Jeg har en opel Astra stc fra 2003

den tænder fint når den er kold, men problemet er når man har kørt lidt og motoren bliver varm. Og man så slukker den, og 2 min efter skal tænde igen, så kan den ikk tænde. Eller, den lyder som om den ikk for en gnist, eller hvad det hedder. Så den skal lige have lidt pedal tryk før den Tænder.

Og så temperatur måleren til vandet.
Den har jeg fået opfattelsen, og sådan har det gjort alle vores andre biler, at den skal gå stabilt op til, ja det små 90 grader, og så skal den ligge det.

Men vores ligger i bund. Og så hvis køre lidt kø kørsel begynder den at bevæge sig op. Og hvis vi holder i tomgang i små 5-10 min, så går den op, og lidt over 90 grader.
Og når man så køre lidt igen, så daler den så småt.

Ved ikke om de 2 har en sammenhæng, men ellers, er der nogen som har erfaring/In-puts til hvad det kan være.
Vi har lige været til mekaniker pga noget andet. Og han sagde at han havde den på computeren, og han sagde at kold vands ventilen ikke fejlede noget.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstart dårligt, varm + vand måler ikke optimal
  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #2   15. nov 2014 Defekt termostat og temperaturføleren til motorstyringen er defekt.

Temperaturføleren tror at motoren er ekstremt kold og hælder en masse benzin ind, for at hæve temperaturen. Det virker rimelig godt når motoren er kold, men den drukner når motoren er varm.

• #3   15. nov 2014 Okay, så er det noget som man nemt selv kan skifte.
    Kan sagtens køre ned til forhandleren og han så laver det. Har en klar aftale med ham.

Men hvis det noget billigt og nemt, ordner jeg det selv.
    Men hvis du/i har erfaring på det kringlet at gøre, så må jeg undvære bilen igen igen.

• #4   15. nov 2014 Startproblemerne kan også skyldes en defekt benzinpumpe eller trykregulator, hvis den ikke holder trykket dannes der en ''luft'' lomme i dine brændstofslanger.

Kommentér på:
Opstart dårligt, varm + vand måler ikke optimal

Annonce