{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.198 visninger | Oprettet:

Rust kommet igen. {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg fik lavet rust på min gamle civic ek her i sommers på værksted.
Her for nyligt byttede jeg den til en anden civic, og vi opdagede under handlen at rusten var begyndt at boble frem igen.

Min nye civic har også rust i skærmene som altid, men jeg ville høre om det er muligt at få det lavet så det ikke kommer igen de næste 4-5 år, eller er det sådan at det altid vil komme igen, hvis det først har været der en gang?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rust kommet igen.
  • #1   6. dec 2014 Det skal bare laves ordenligt.

• #2   6. dec 2014 Ok, så jeg skal bare finde et ordenligt værksted smiley Nogen der kender et godt sted i nordsjælland at få det lavet? Jeg tænker Honda sikkert ville få det lavet ordenligt, men det bliver sikkert alt for dyrt for mig.

• #3   6. dec 2014 Du kan jo også finde en der vil gøre det sort, det kan jo blive et lige så godt resultat.. Men så er der jo ingen garanti, hvis der er sådan noget på rustarbejde.

• #4   6. dec 2014 Tjaa, det værksted jeg fandt sidst var jo ikke lige det bedste, så hvis der er nogen der har forslag ville det ikke være dårligt smiley

• #5   6. dec 2014 Det handler om at man får fjernet det rust der allerede er der, ved at slibe det helt ned og derefter kemisk behandle det, således at man opløser alt rester, og derefter giver det zinkspray eller andet som er modstandsdygtigt over for korrosion.
    I tilfælde hvor rusten er nået længere ned i metallet, er det bedst at skære hele stykket væk, og derefter svejse et nyt pladestykke.
    Derefter er det igen vigtigt at give det zinkspray, og derefter kan man bearbejde det.
    Det lyder som et dårligt værksted, hvor du har været forbi.

• #6   6. dec 2014 tag kontakt til erling fra Toyota i nivå han har styr på hvad han laver. Bedre kendt som tidliger ejer af Erling autolarkering

• #7   6. dec 2014 ram a zinkspray kan du putte op hvor solen ikke skinner, og rød grunder for den sags skyld os.. det står vi malere og vasker af, mens vi bander dem langt væk, de pladesmede/mekaniker der har brugt det.

• #8   6. dec 2014 Jeg vil have en bil der er malet helt med rød grunder smiley

• #9   6. dec 2014 øh hvorfor Johnny? kan du ikke finde ud af at male? så er det da klart at der kommer rust igen.

• #10   6. dec 2014 det kan jeg skam, men lyder ikke til du helt er klar over hvad du snakker om ang forarbejde til lakering... men hvad ved jeg , har kun malet biler i 14år....

• #11   6. dec 2014 Man maler ikke over på zinkspray...

• #12   6. dec 2014 Nej man maler ikke oven på zinkspray.. man giver 3-4 tynde lag.ø, og sliber det ned således at det danner en overflade.. derefter kan man grunde med en grunder, som binder og derefter kan man påføre lak.

• #13   6. dec 2014 hvad gør du ved rustkraterne?

• #14   6. dec 2014 Danner en overflade af hvad? Zinkspray? Man hverken maler eller grunder på overflade med zinkspray. Jo, hvis det kun skal holde et par måneds tid, så gør man...

• #15   6. dec 2014 ja eller hjemme i sin garage

• #16   6. dec 2014 Det er to år siden jeg gjorde det på bagskærmene.. malingen er stadig på..og der er ikke kommet noget rust. smiley Det virker fint her, og det virker fint på bilfabrikkerne smiley

• #17   6. dec 2014 HVIS nu man gerne vil lave det ordentligt, hvordan anbefaler I så man gør? Jeg skal igang med min transporter og vil gerne have lavet et stykke arbejde der holder. Er der nogen der tilbyder punktsandblæsning? Det er i mit hoved det bedste, men temmeligt umuligt at opnå som hjemmeskruer. Hvad vil I anbefale så?

Nogen snakker om zinkspray mens andre hakker det ned, uden at komme med den rigtige fremgangsmåde i stedet for..

• #18   6. dec 2014 Haha, nej nej, bilfabrikkerne bruger satme ikke zinkspray under grunder/lak. Gør de noget, så er det en rigtig galvanisering. Ikke zinkspray.
    Zinkspray binder ad helvedes til. Det ved alle sgu...

• #19   6. dec 2014 zinkspray fungerer på samme måde, der er et middel med frie elektroner, selvom at det ikker virker lige så godt, pga manglende overførsel af ioner.. og jo, det er zink man galvaniserer med!

• #20   6. dec 2014 Rusten skal HELT væk, inden man behandler metallet (ikke med zinkspray). 100% ren metal. Efterfølgende kan man grunde/epoxygrunde osv... Det skal nok holde.
    Og kan man ikke slibe helt ned til ren metal, skærer man lortet væk og svejser et nyt stykke. Men rusten har ret nemt ved at opstå ved selve svejsningen bagefter og beskytte svejsningen / pladeoverlapninger er ret kompliceret. Så hvis det skal være optimalt, sliber man helt ned og håber at der ikke går hul i pladen...

• #21   6. dec 2014 Ja, det er zink, som bruges under galvaniseringen, men sig nu ikke, at det bliver bare sprøjtet på pladen... smiley

• #22   6. dec 2014 Nu vil jeg ikke kloge i hvad der er rigtigt og forkert herinde.

jeg er et af de fjolser der bruger zink, og hammerlak ( Hammerlak kun i undervogn) efter rust arbejde, kan jeg helt ærligt ikke få en opskrift fra nogle af jer der rent faktisk arbejder med lak dagligt til hvordan jeg grunder med bedste resultat.?

Skal nemlig til at svejse min Kadett Gsi op nu her smiley

Gerne besked i PB smiley På forhånd tak smiley

• #23   6. dec 2014 hvis ikke man må bruge hverken zink eller rød grunder. hvad må man så bruge ?????????

• #24   6. dec 2014 Hvis det var i sommers, du fik lavet rust - og det nu er kommet igen, ville jeg nok være kørt forbi værkstedet og have klaget over det - om ikke andet, så for at fortælle dem at bør gøre deres arbejde bedre og mere omhyggeligt næste gang - som en service over for dem - og det burde de kvittere med at gøre det om.

• #25   7. dec 2014 Ole B.
    Jeg kan ikke få det lavet igen, da det jo var min gamle bil smiley
    Men jeg vil da prøve

M &M's jeg vil prøve at få fat i ham smiley

• #26   17. dec 2014 Ja gør det han har malet biler i 40 år så han ved hvad han laver og han er dygtig du kan tage alle de først v max blade og kigge vil sige han når har malet 30% af biler der ved med der.

Kommentér på:
Rust kommet igen.

Annonce