Er det toppakningen? {{forumTopicSubject}}
Hej derude!
Er lidt i tvivl om det er min toppakning der er gået, eller hvad det er. Håber i kan hjælpe. Her er lidt info:
- En Peugeot 106 XS fra 98.
- Holder jeg i tomgang og bilen er varm, er den cirka midt på varmemåleren. Begynder jeg at køre, rykker den sig opad, og kører jeg mere end 140, er den MEGET tæt på det røde felt. Lampen har lyst en enkelt gang i et par sekunder, og stoppede med det samme jeg kørte langsommere.
- Mit kølervæske er en brunlig "grød" konsistens, og jeg har mistanke om at der er olierester på undersiden af kølervæskelåget
- Den bruger ikke olie, og olien på pinden ser fin ud
- Den lugter ikke ud af udstødningen, og røgen der kommer ud har en normal grålig farve, og der kommer den rette mængde ud (lidt)
- Jeg har næsten lige købt bilen af en bekendt, og opdagede at der næsten ikke var noget kølervæske på. Det der var lignede også grød. Jeg fyldte derfor halvt kølervæske og halvt vand på, dog uden at lufte ud.
Er det min toppakning der skal skiftes, eller kan den være at køleren er gået i stykker, og da den er lavet af jern, kan det være rust der er i beholderen? Eller kan den brunlige konsistens dannes på andre måder?
Jeg håber i kan hjælpe mig
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 8
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.597
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.597
aug 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Svar: 5
Men hvis man blander 2 forskellige typer kølervæske kan det godt blive til noget grød lignende noget.
Prøv at tømme køle systemet og skylle det igennem og kom nyt kølervæske på.
Hvis det fortsætter er det nok toppakningen medmindre der sidder en oliekøler på så kan der os godt være den
feb 2005
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 3 Emner: 278 Svar: 1.821
aug 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Svar: 5
feb 2005
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 3 Emner: 278 Svar: 1.821
Er det toppakningen?