2.155 visninger
|
Oprettet:
er det toppakningen? {{forumTopicSubject}}
hej folkens.
på vej hjem fra job i fredags begyndte bilen (fiat punto 1,2 2002) at larme og køre meget dårligt, lød som en gammel traktor. motorlampen begyndte at blinke.
fik bilen hjem og er nu ved at kigge på hvad det kan være.
begyndte at tjekke olien, der er stadig olie på men den er meget sort (skiftet for ca 10k km siden)
lavede en kompressions test, cylinder 3 og 4 viste 225 psi, cylinder 1 og 2 gav absolut intet udslag på trods at flere forsøg.
min tanke er toppakningen, men h ad siger i andre, kan det hænge sammen??
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.190
Opslidt
MVH KP
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 49 Svar: 2.998
okt 2013
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 68
den har gået 230000 km
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.236
okt 2013
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 68
når man gav gas hakkede og spruttede den og ville ikke over 2000 omdr, den lød som en traktor og som om der ikke ver nogen udstødning på.
men når det gik ned ad bakke om den blev skubbet af tyngdekraften gik den faktisk meget fint
okt 2013
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 68
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.236
okt 2013
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 68
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.642
mar 2006
Følger: 2600 Følgere: 2169 Biler: 55 Emner: 415 Svar: 4.946
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Check rethed med stållineal, check om ventiler og cylindervæge ser fine ud. Hvis alt ser fornuftigt ud, ny pakning og afsted igen.
/Steffen
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.642
okt 2013
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 68
men men den er bestemt ikke begejstret for at starte. (læs som host hop stop)
jeg har naturligvis indstille krumtap og knastaksel efter mærkerne på motoren (de mærker der var maskinlavet fra fabrikken), der var godt nok tegnet en hulens masse hvide streger på både krumpap og knastaksel hjul, men har selvfølgelig brugt de mærker der lige som er støbt ind i hjulene (således at de begge lige som peger imod bagenden af bilen)
har konfereret med google, men der ser ud til at være lige så mange forskellige måder de skal stå på som der findes fiatter i verden.
tændrørskablerne er sat på 1,3,2,4 set forfra og bagud. (der er skrevet på tændspolerne at de skal sidde sådan)
noger jeg har overset???
mar 2006
Følger: 2600 Følgere: 2169 Biler: 55 Emner: 415 Svar: 4.946
mar 2006
Følger: 2600 Følgere: 2169 Biler: 55 Emner: 415 Svar: 4.946
okt 2013
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 68
har prøvet at skifte lidt om på kablerne men der sker intet, kun det samme, hop host stop.
har lige tjekket at tandremmen står rigtigt.
der er tændspoler, ikke strømfordeler, så kan det tænkes at kablerne bare skal sættes på i rækkefølge 1234?? har kigget på nogle fiat forummer men der er også forskellige meninger om hvordan det skal gøres.
har skiftet alle tændrør.
mar 2006
Følger: 2600 Følgere: 2169 Biler: 55 Emner: 415 Svar: 4.946
mar 2006
Følger: 2600 Følgere: 2169 Biler: 55 Emner: 415 Svar: 4.946
mar 2006
Følger: 2600 Følgere: 2169 Biler: 55 Emner: 415 Svar: 4.946
okt 2013
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 68
nu kører den som den skal..
tak for hjælpen og input.
mar 2006
Følger: 2600 Følgere: 2169 Biler: 55 Emner: 415 Svar: 4.946
er det toppakningen?