{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.354 visninger | Oprettet:

Kørsel med defekte bremser {{forumTopicSubject}}

Hej BG. Står i den situation at jeg har en bil med nedslidte bremser det lyder til at være metal mod metal. Her på det seneste er der kommet en dok-dok-dok lyd når man kører, den forsvinder når jeg drejer til højre og forstærkes ved venstre sving. Skal have den på et værksted via Autobutler i køge, men vejhjælp har 4 timers ventetid og så kan jeg ikke få lånebilen. Så er her nogen der kan sige hvad der kan ske ved at trille den ad landevej de 25 km der er til værkstedet? den hverken ryster eller slår i rat men den lyder jo ikke så behageligt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørsel med defekte bremser
  • #1   8. jun 2015 Der kan ske én af de følgende ting:
    1. Ingenting.
    2. En masse grimme ting.


  • #2   8. jun 2015 Kan den bremse?

  • #3   8. jun 2015 438hk : Det sidste betyder det Helle T kommer ud af Airbagen ? for DET er satme en grim ting

  • #4   8. jun 2015 Brian: ja den bremser godt nok men den skurer som faens når den bremser fordi det nok er rent metal plade på metal skive

  • #5   8. jun 2015 Og så er der den underlige dok dok lyd der forsvinder ved højre sving men ellers stiger og falder med hjulets omdrejninger

  • #6   8. jun 2015 Nu er det jo sjældent at man bremser for sjov. Så med defekte bremser kan du jo risikere at bremserne svigter.

  • #8   8. jun 2015 Nord for Køge kan der hoppe en hel børnehave ud foran dig og så kører du ind i disse stakkels børn og dræber dem. Så kommer der blod ud over det hele og Helle T ud af airbaggen. Så jeg ville skubbe bilen de 25 km, hvis jeg var dig... Så bliver du også en stærk mand og lader børnene være i live.
    smiley


  • #9   8. jun 2015 Havde tænkt mig at køre nu fra Solrød ( McD ) Via strandvejen til køge for det er ligeud og max 50 det meste af vejen

  • #10   8. jun 2015 Havde sgu bare trillet den derop.

    Og det er ikke fordi jeg er ligeglad med andres liv og lemmer, men når du selv er bevidst om, at bremserne ikke er optimale, så kører du jo(formentlig) ikke som død og helvede.



  • #11   8. jun 2015 Havde jeg ønsket og køre død og helvede, havde jeg ikke solgt min BMW og fået en Ford st car

  • #12   8. jun 2015 Det var egentlig også ment som en tillidserklæring...hehe



  • #14   8. jun 2015 Hvis bremserne er så nedslidte, er det direkte dumt at begynde og køre ud i trafikken, hvis bilen bare tidligere var blevet serviceret og vedligholdt stod du ikke i den situation nu, når man har motor køretøj forpligter man sig til at køretøjet er i forsvarlig stand, og bremserne er nok det vigtigste udstyr på bilen for at undgå et uheld.
    Desuden ved du ikke om bremseklodserne er så slidte at de vil kunne kile sig fast mellem, bremseåg og bremseskive, mens du køre så hvis det sker, vil bilen enten trække til højre eller venstre meget pludseligt, så måske det er en modkørende bil du rammer eller en cyklist inden du selv fortsætter i grøften, eller skal du pludseligt lave en hård opbremsning og lortet svigter, så det sku surt hvis du pløjer en anden person ned fordi du ikke har haft din bil på værksted i tide.


  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #15   8. jun 2015 du kan bare køre den. postvæsnet plejer at køre til stemplet falder ud at kaliperen og det tager omkring et par dage for dem så kan du sagtens køre 25 km

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #16   9. jun 2015 Du ved godt selv hvad du bør gøre, lad dog være med at fiske efter meninger der siger det går nok !!!

  • #17   9. jun 2015 Du kører bare stille og roligt med god afstand til forankørende, kør ikke hurtigere end du kan nå at standse med håndbremsen.

  • #18   9. jun 2015 JK Auto Performance - "hvis bilen bare tidligere var blevet serviceret og vedligholdt stod du ikke i den situation nu, når man har motor køretøj forpligter man sig til at køretøjet er i forsvarlig stand"

    Det er meget fint, men det giver jeg ikke en skid for - så du siger at når jeg bare køre til service, så skal der nok være styr på min bil... dvs du kommer lige ud og tjekker mine klodser imellem service? for med så lange intervaller der er idag så kan det sgu være svært for en mekaniker og se hvor meget der er tilbage og gætte for en kunde han ikke har set før. Tag vores den store 4x4, der kører vi altid med trailer - jeg når ikke til næste service før jeg har brændt et sæt klodser af... så det er noget jeg selv holder øje med - men det ville en mekaniker ikke kunne gætte, hvis de sad på helt nye.


  • #19   9. jun 2015 Var en uge til Gardasøen med en Hobby 740 Prestige på krogen, tror lidt det kan tage livet af de fleste bremser havde den enda til service 14 dage før turen og bilen er næsten nysynet, så mener nu ikke jeg kunne have gjort det bedre. Kører den til service hver 10.000 km pga de mange CV og boogie trailere jeg tit kører tværs over lande med.

  • #20   9. jun 2015 men det vigtige her må være: kom du afsted? Og overlevede alle? smiley

  • #21   9. jun 2015 Jep ingen problemer den er klar til afhentning i morgen smiley kørte enda foran en politibil hele vejen

  • #22   14. jun 2015 Henrik så skal du dælme køre med foden på bremsen, eller få tjekket bremserne på traileren hvis du ikke kan køre mellem service på et sæt klodser, ved service tjekker man som regelt altid belægningen, og standen af skiverne, og afmontere tromler og tjekker bakker hvis det er monteret i stedet for skiver.

  • #23   15. jun 2015 JK Auto Performance - nope hverken bremser på trailer eller bil fejler noget - sådan er det at køre sådanne biler - vi snakker totalvægt på 3500kg trailer på 3500kg (1800kg ulæsset) - men aldrig uden trailer... samme med dæk køre jeg max 25000-30000 til før de er slidt i smadder, det er bare nogle arbejdsheste og det koster - vi har 3 i familien, så og de gør det alle - det er der bare nogle af de store tunge biler der er slemme til Land Rover/Mitsubishi er dem jeg ved der brænder skiver og dæk af for et godt ord...

    Men du kan tage det den anden vej rundt der er mange biler idag der køre 2 år i mellem service og har så høje km i mellem hvert service, så kommer mekanikeren kun til at se dem hvert 2 år, så det kan være svært for en mekaniker at vurdere ud fra en klods eller en skive, når personen intet kender til personen kørselsmønster og det er sjældent en mekaniker på et større værksted er den der kender personen...


Kommentér på:
Kørsel med defekte bremser

Annonce