{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.006 visninger | Oprettet:

Audi køler helt vildt i tomgang {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg har et problem med min Audi 80 1.8s fra 1991. Den bliver mega varm i motorrummet efter en kort køretur. Bilen tager ingen vand eller olie. Den køre upåklageligt. Køleren snurre fint. Blæserne i bilen blæser fint koldt og varm luft! Det skal dog siges at den røde alarm indikator blinker nogengange men det er sjældent. Jeg ved simpelthen ikke hvad det kan være? Vandpumpe? Termostat? Hvad tænker i?
Vh Mads k

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi køler helt vildt i tomgang
  • #1   14. maj 2017 jeg ville nok starte med en ny termostat.

• #2   14. maj 2017 som doktoren skriver jeg ville også starte med at skiftet termostaten og vis ikke det hjælpe så tjekke om der er gennemgang igennem alt som køler slanger og rør og samtidig tjekke vandpumpen sender vandet rundt som den skal

• #3   14. maj 2017 Når jeg trykker på alle slanger kan jeg se den spytter vand frem og tilbage! Men vandslangerne bliver vanvittigt varme! Det skulle de vel ikke alle sammen gøre?

• #4   14. maj 2017 blever slange fra køleren både varm i top og bund slanger eller er en af dem kølige ?

• #5   14. maj 2017 Altså dem i toppen er varmere end dem i bunden.

• #6   14. maj 2017 ok så der gennemgang så er det nok termostaten der ikke lukket op som den skal så få sat en ny i og se om problemet ikke er løst

• #7   14. maj 2017 Derned kunne godt tyde lidt på det var det! Sys os når jeg kigger lidt rundt på nettet at de skriver at de går rimelig ofte i de modeller der!

• #8   14. maj 2017 Jeg synes gerne problemet er omvendt med de gamle Audier jeg har rodet med. Dvs at termostat ikke vil lukke og dermed giver en for lav temperatur. Plan b må være at tjekke om skovlhjul på vandpumpe er intakt. Der er vist nogen af dem der har plasthjul som kan revne/giver slip.
    Mvh. Gert

• #9   14. maj 2017 Okay. Jeg prøver at tjekke begge dele. Men for lav temperatur er ihvertfald ikke problemet her. For det er lige så motorhjelmen koger.

• #10   15. maj 2017 Din køler kan være kalket til, så vandet ikke cirkulerer ordentligt.
    Det allerbedste er kølervæske og så fylde op med destilleret vand, men de fleste inklusive mig selv tager fra hanen. Det vand er kalkholdigt i en eller anden grad.

Termostaten koster ikke en formue, så udskift den inden du knalder toppakningen. Ligeledes vandpumpen, hvis den ikke kan cirkulere kølevandet ordentligt. Det KAN ende med en smadret toppakning.

• #11   8. jun 2017 Termostat er skiftet nu men det har ikk hjulpet! Men hvordan kan jeg tjekke om min køler virker som den skal? Som du skriver Allan kan systemet jo være kalket til! Men kan man rense systemet igennem på en måde?

• #12   8. jun 2017 Plan b må være at tjekke om skovlhjul på vandpumpe er intakt. Der er vist nogen af dem der har plasthjul som kan revne/giver slip.

Kommer der vand ud af lille slange på ekspansionsbeholder når motor kører/er varm. Man kan se det gennem plast på eks.beholder.
    Mvh. Gert

• #13   15. jun 2017 Nej der kommer intet vand ud!

• #14   15. jun 2017 ny vandpumpe

• #15   16. jun 2017 Jo, der findes midler til afkalkning. Blandt andet citronsyre, men det skal man omgås med forsigtighed. Man kan sikkert også købe midler specielt egnet til biler?
    Tap alt kølervand af bilen og påfyld postevand tilsat citronsyre. Kør en lang tur og lad det virke et døgns tid. Tap af og skyl systemet igennem grundigt. Påfyld frostsikring og vand. Så skulle det gerne virke.

Kommentér på:
Audi køler helt vildt i tomgang

Annonce