{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.205 visninger | Oprettet:

Frederik S
Frederik S
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14

Min bil ryster, but why? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg ejer en VW Lupo 1.4 16V fra 1999/2000, som jeg købte omkring slutningen af april.
Når det er sådan, at jeg accelerer, så kan den godt finde på at ryste.
Jo mere gas jeg giver, og jo mere den accelerer, desto mere ryster den. Den ryster endnu mere når den køre op ad bakke, fremfor når den kører på en plan vej.
Den ryster ikke hele tiden. Nogle gange kører den uden problemer, og andre gange ryster den en del.
Jeg har prøvet at køre med flere omdrejninger og skifte til højere gear lidt senere end jeg er vant til, og det reducerer rystelserne lidt, men fjerner dem ikke.
Nu ved jeg ikke meget om biler, men det føles som om rystelserne kommer fra foran i bilen.
Har lagt mærke til at den godt kan lave nogle små enkelte rystelser når den holder stille med motoren tændt, også i frigear. Som om det kunne komme fra foran i bilen.
Er der nogle der kunne have en idé om hvad der er galt, og evt. hvad man kan gøre?
På forhånd tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min bil ryster, but why?
  • #1   21. jun 2017 Den fryser måske smiley smiley

• #2   21. jun 2017 nej spøg til side.. det kunne godt tyde på som om at dine trækaksler er ødelagte, dvs leddene/lejerne.

Næste gang den begynder at ryste, så prøv at sæt den I frigear, og se om den fortsat ryster eller om den stopper med at ryste..

• Frederik S
    Frederik S Tilmeldt:
    maj 2017

#3   21. jun 2017 Okay tak, det prøver jeg smiley
    Har lagt mærke til at den godt kan lave nogle små enkelte rystelser når den holder stille med motoren tændt, også i frigear. Som om det kunne komme fra foran i bilen.

• Frederik S
    Frederik S Tilmeldt:
    maj 2017

#4   21. jun 2017 Men Mirza. Hvad vil det så sige hvis den fortsætter eller stopper med at ryste i frigear? smiley

• #5   21. jun 2017 Lyder som trækaskler smiley

• #6   21. jun 2017 Har du set efter at alle hjulboltene stadigvæk er der;)

• Johnny P
    Johnny P Tilmeldt:
    apr 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #7   21. jun 2017 Prøv at se om du kan tage fat og rykke motoren frem og tilbage, med slukket motor. Altså bare med hænderne... smiley jeg har haft en Polo der gjorde noget lignende, og det var slidte motoroohæng... Det kan du tjekke sådan. Normalt vil der være en lille smule frigang, men kan du fysisk rykke den, skal du tjekke ophængene... smiley

• Frederik S
    Frederik S Tilmeldt:
    maj 2017

#8   21. jun 2017 Haha Nikolaj, det tjekker jeg også lige da smiley

Johnny, mener du med at skubbe bilen frem og tilbage? Eller rent fysisk at pille ved motoren?

• #9   21. jun 2017 Hvis den stopper med at ryste når du sætter den I frigear, så er det højst sandsynligt dine trækaksler. Du kan også forsøge at kigge om manchetterne er ødelagte, det der typisk sker er at de revner, og fedtet dermed udtørrer = smadrede lejer i trækakselled

• Johnny P
    Johnny P Tilmeldt:
    apr 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #10   21. jun 2017 Du skal ud og rykke i selve motoren. Det er nok at lægge hænderne på topdækslet og rykke motoren. Du er ikke i tvivl, hvis dine ophæng er dårlige, så vil den rykke sig unaturligt meget, og hvis gummiet er helt væk kan du også høre det... smiley

• #11   21. jun 2017 Hej
    Becouse som faulty at the wheels
    MVH KP

• #12   22. jun 2017 er den sænket,
    for der er noget med at sænker man sen nok, så bliver den ene trækaksel for lang og så ryster den i rattet

Kommentér på:
Min bil ryster, but why?

Annonce