{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.367 visninger | Oprettet:

citroen c5 anti pollution fault {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har købt mig en Citroën C5 2.0 fra 2001
Men jeg har fået et problem med den som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Når jeg har kørt i ca. 20 min. Så får jeg en meddelelse (anti pollution fault) derefter begynder den at prutte, mister kraft og lyder til at den kun køre på 3 cylindre.

Jeg har så købt nye tændrør og tændspole men det hjalp desværre ikke

Jeg fandt så ud af de gammel tændrør var smurt ind i så meget olie at de dryppe da jeg tog dem ud og 2 af dem var næsten helt hvide ude i spisen. Hvad kan være årsagen til det??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  citroen c5 anti pollution fault
  • #1   4. jul 2017 De tændrør som er sjasket ind i olie tyder på olieindtrængen i forbrændings kammeret. Dem som er hvide tyder på, at benzin blandingen er for mager - måske utæt indsugning pakning eller revner i manifolden.
    Har du tjekket olien. Hvis den er grumset og der er oliesnask i oliepåfyldnings proppen, er toppakningen utæt.


  • #2   4. jul 2017 Olien er helt fin der er ikke noget snask den bruger hverken vand eller olie den køre også 100% som den skal de første 20-30min jeg tænker at den begynder at køre dårligt pga. Alt den olie ved tændrørene men hvor kan alt den olie komme fra?

  • #3   4. jul 2017 Prøv kompressionstest.
    Hvis der er stor forskel, prøv ny test med lidt olie i hullet.
    Hvis kompression stiger, har du en dårlig oliering eller cylindervæg.


  • #4   4. jul 2017 Ok det må jeg prøve men ville den ikke også køre dårligt hele tiden hvis er er lav kompression? Der er også olie i hullerne tændrørene er helt våde af olie

  • #5   4. jul 2017 Hvis olien er på oversiden af tændrørene så har du en dårlig ventil dæksel pakning.
    Hvis det ikke har hjulpet at skifte de ting og når du har renset tændrør og tændrør så hullerne, er det nok en af dine dyser der er trætte.


  • #6   4. jul 2017 Der er ikke noget olie oven på tændrørene det er selve gevindet som er smurt ind

  • #7   4. jul 2017 OK så må du jo nok finde en ny motor. ??
    olie løber ikke opad. og hvis det kom nedefra ville den jo ose vildt og olien forbrænde.


  • #8   4. jul 2017 Den oser ikke den bruger heller ikke olie eller vand jeg synes bare det er mærkelige at der er så meget olie på tændrørene det har jeg aldrig set før så jeg troede at det var det som fik den til at hakke det kan være du har ret i det er noget med dyserne nogen gange kan jeg få den til at stoppe med at hakke ved at lege lidt med speederen også holde den oppe i omdr.

  • #9   4. jul 2017 Så holder jeg stadig på mine to bud.
    ventil dæksel pakning og mindst en dyse.


  • #10   4. jul 2017 Ok jeg vil prøve og rense dyserne kan der stadigvæk være ventil dæksel pakning når der ikke er noget olie oven på tændrørene ? Og mange tak for dine råd

  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #11   4. jul 2017 har du målt dyserne mens den kører på 3 cyl?

  • #12   4. jul 2017 det der du siger med olie på tændrør kan aldså osse godt være fordi der har ligget noget gammel olie nede ved dine tændrør og når du skruger dem op så kommer det jo på dem har du tjekket din Map føler osv

  • #13   6. jul 2017 Moderne biler har en motorstyringsboks (ECU). Få udlæst en fejlrapport. Den vil give en oversigt over hvad som er OK og hvad som ikke er OK.

Kommentér på:
citroen c5 anti pollution fault

Annonce