{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

Lade ekstra batteri langsomt? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Hvis man har et batteri i hver ende af køretøjet... Et forbrugsbatteri i bag.

Kan man så få en regulator som sender måske max 10amp videre til forbrugsbatteriet således at man kan trække nogle lidt mere almindeligt dimensionerede kabler uden at de bliver overbelastet?
Batteriet skal jo nok blive ladet op, over lang tids kørsel smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lade ekstra batteri langsomt?
  • #2   24. jul 2017 Det er overhovedet ikke hvad jeg søger...
    Jeg spørger om der findes noget man kan sætte imellem som begrænser strømmen...
    Sådan at jeg lader med max 10-20 ampere f.eks.

• #4   24. jul 2017 Almindeligt dimensionerede kabler? Hvor meget lader du med? Hvis det er en alm standard generator som sidder i mange biler så lader du som oftest ikke med mere end 75 - 100 ampere... som de 2 batterier skal dele... Så reelt set kan man nøjes med 25 - 35 mm2 kabel og behøver slet ikke 50 - 70 mm2 kabel som mange tror... Og nej... 2,5 mm2 kabel er nogo...

• #5   24. jul 2017 Jeg vil komme i situationer hvor at jeg vil forbruge 3-400 ampere på forbrugsbatteriet, og hvis der er 7 meter mellem batterierne, så skal der nogle vilde kabler til hvis ikke ladningen begrænses...

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.886
    #6   24. jul 2017 7 meter er det en limo ? også 7 m hvis trækker kabler under bil ? og ved 7 meter er der også ret stort spændingsfald

• #7   25. jul 2017 7 meter kabler... Som Finn spørger: er der tale om en stretch limo? Fordi eller vil du aldrig have 7 meter mellem batterierne...

Og ja 3-400 ampere på forbrugsbatteriet er en del... hvad har det med ladekablet at gøre? Du kan stadig kun lade med de ampere din generator leverer...

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 730
    #9   25. jul 2017 søg på ladestyringer.. det er hvad du ønsker lyder det til.
    Men de kan blive bekostelige (+1000kr) hvis de også skal kunne regulres.
    evt. http://www.discoworld.dk/da_p/batterier_og_tilbeh%C3%B8r/solceller/solcelle_ladestyring_12vdc_30a_maks_300w.html

Kommentér på:
Lade ekstra batteri langsomt?

Annonce