{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.077 visninger | Oprettet:

Benjamin J
Benjamin J
Følger: 10 Emner: 12 Svar: 50

Bil uden aircon? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ny billist som søger min første dyt. Ikke noget vildt, og som gerne må tåle at få en bilka bule uden at jeg græder snot.
Gider heller ikke kasko, så det er der vi er nede.:)

Jeg har fundet denne Skoda Fabia. benzin som køre 16,8 km/l og koster 980 kr i halvårlig afgift. Det er Sedan versionen fra 2003, nysynet, fuld servicebog, undervognsbehandlet, 1 ejer bil, og står utrolig flot og vedligeholdt, helt ren indeni og intet snavs eller skidt i motor.
Og jeg har slået den op og tjekket tidligere syn, og den er gået igennem hver gang uden problemer, lige med undtagelse af en enkelt hvor et nummerpladelys ikke virkede, men den tæller næsten ikke.:P
Med kædetræk (ingen udgifter til tandrem), men ved ikke om der er minusser ved kæde fremfor tandrem?
Kørt 230.000 km, og jeg kan købe den for 13.500 kr.

Eneste minus er, ingen aircon.:/
Vi har alle prøvet at sætte os ind i en varm bil om sommeren, og puha. Men er det så slemt uden aircon? Er det slet ikke muligt at få blæst bare en lille smule kølig luft ind?

Tænker bare at den bil vil være perfekt som min første bil, da jeg lige skal have noget mere erfaring før jeg går ud og investere i en fabriksny bil (vi er blevet kreditgodkendt og har også til evt udbetaling på 20%). Så tænker at trille rundt i denne evt til næste syn, fejler den ingenting og går igennem uden noget, så tager jeg nok 2 år til, men i forstår nok planen.:D

Men hvad siger eksperterne?
Fornuftigt køb? Eller er aircon simpelthen bare et must?

PS: Far, mor, søn på 8 samt vovse (som ikke bliver efterladt i bilen) skal bruge den til almindelige hyggeture og daglige gøremål.
Ingen bilferier, og har kun 10 km til arbejde.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil uden aircon?
  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

Følgere: 2 Svar: 695
    #1   14. apr 2018 Ingen udgifter til tandrem. Men de har kædeproblemer.
    Og bare fordi de har kæde, betyder det ikke, at de ikke bliver slidte og skal skiftes.

• #3   14. apr 2018 Køb du bare en bil uden aircon/klima. Ja, det er dejligt at have, men absolut ikke nødvendigt. Jeg tror først at det var i min 8. bil at jeg fik aircon (klima).

• Benjamin J
    Benjamin J Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 10 Emner: 12 Svar: 50
    #4   14. apr 2018 Kim P: Ja det havde jeg self ikke tænkt på. Som sagt er det første bil og er ny billist, så skal lige sætte mig ind i alle de her ting.:)
    Når du siger kædeproblemer? Hvad mener du så helt præcist med det?
    Er der noget bestemt jeg skal være opmærksom på når jeg og min kammerat går bilen igennem? Eller når jeg køre i den?

Morten C: Ja klima havde uden tvivl været rart.:)
    Men i den prisklasse (10.000-15.000 kr), så er det kun Fiat Idea jeg har set som har klimaanlæg.
    Og ellers Er vi oppe i store biler som Ford Monedeo og VW Passat, som til gengæld koster ca 3000 kr i halvårlig afgift og køre 12 km/l.
    Og Suzuki Liana har jeg ikke hørt godt om, selvom de også kan fås til denne pris og har klima/A/C.

Carsten: Jeg er sikker på at vi overlever, selvom det bliver hårdt hvis vi får en af de somre med 30 grader.:O
    Men jeg er næsten mere nervøs over fugt i kabinen når det hele dugger til på en våd efterårsdag eller vinterdag med snevejr.

• #5   14. apr 2018 Fabia fandtes da ikke med kæde... ?

men aircon kan man sagtens undvære, det er nok hunden der lider mest i en varm bil..

• #6   14. apr 2018 Nu har jeg da overlevet de sidste 17 år i biler uden ac og kæde

• #7   14. apr 2018 Har også haft adskillige biler uden klimaanlæg, og har da fint overlevet. smiley Mangler der klimaanlæg, så se på det som én ting mindre, der kan gå i stykker. smiley Man kan jo som regel rulle vinduerne ned, og få luft igennem på den måde.. smiley

• #9   14. apr 2018 #5 jo den lille 1.4 er med kæde:)

• #10   14. apr 2018 aircon kan man sagtens leve uden i bil... i traktor ville jeg ikke drømme om det..
    men har aldrig haft i bil endnu. ned med vinduerne, armen i karmen og op for musikken.

Det nu også skønt med lidt frisk luft istedet for bare at sidde i sin egen fis med aircon smiley

• #11   14. apr 2018 jeg har aldrig haft aircon og jeg har da kørt bil i 14 år og har kørt mindst 50000 km om året.Det kan da naturligvis godt blive lidt varmt om sommer men man kan sangtes undvære det

• #12   14. apr 2018 Har en ven med sådan en fabia. Han parkerede i gear, som altid, bilen trillede 2 cm baglæns og så hoppede kæden sku.

• #13   14. apr 2018 #12 fraråder man ikke også folk i at parkere i gear på sådan en motor ?

• #14   14. apr 2018 Det lyder som en 1,2 motor med den billige vægtafgift. Den motor er ikke fantastisk ......
    Og den er med kæde, en 68 hk 1,4 er også med kæde, men de har slet ikke problemer i samme grad.
    Du skriver sedan, den ville jeg slet ikke vælge når man skal have en hund med en gang imellem. Vil næsten tro at man kan finde en st.car til næsten samme pris.Eller bare en hatch-back.

• #16   14. apr 2018 Havde sådan en i hi lux. Og en omformere til cigaret stikket. Så kan du lave stormvejr i bilen. smiley

profilbillede
  • #17   14. apr 2018 Ned med vinduerne og nyd sommervarmen istedet smiley

Havde først klima i min 4 bil.. og har da os overlevet smiley

• #18   14. apr 2018 Som jeg har sagt i et lignende emne så har jeg aldrig ejet en bil med aircon smiley

• #19   15. apr 2018 Det er så lækkert, at jeg ikke vil undvære det.
    Min første bil havde det ikke. Og jeg lever da godtnok også endnu.
    Men har man først haft en bil med aircondition som minimum, så vil man aldrig tilbage til lunken luft.

Men sedan og hund passer da ikke sammen?. der skal du enten have en hachback eller stationcar.

Kommentér på:
Bil uden aircon?

Annonce