{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.126 visninger | Oprettet:

Mitsubishi Colt bruger meget olie {{forumTopicSubject}}

Vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig.. Har en Mitsubishi Colt 1,1 årgang 2006 der er begyndt at bruge meget olie sådan ca 1 liter pr. 1000 km. Har kørt ca. 155.000 km. og nej den drypper ikke olie. Udstødningen er sort og der komme sort røg ud når man starter men ikke noget umiddelbart når man kører. Ved at sort røg plejer at betyde for meget benzin. Har haft problemer med at mit gasspjæld har været sodet til, så den kørte meget dårligt men det har jeg renset og nu kører den fint bortset fra det meget høje olieforbrug...
Muligheder jeg kan finde på er:
1. defekt EGR-ventil men betyder det øget olieforbrug?
2. Defekte olietyve.
3. Slidt motor (stempelringe) med vel ikke med 155.000 km - har ikke kørt mange korte turer og har skiftet olie min. 1 gang om året har haft bilen fra ny.
4. Lamdasonde defekt pga. sort udstødning med betyder det høje olieforbrug?
Nogle der kan hjælpe mig

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mitsubishi Colt bruger meget olie
  • #1   26. jun 2019 Olietyve er et godt gæt.. Den lambdasonder giver da en motorlampe som lyser.. Katalysator dør efter kort tid hvis man "overser" lampen...

• #2   26. jun 2019 nu når den bruger så meget olie. så det enten dårlige olie ringe på et af stempleren eller flere. Det kan være også være dine paraplyer. ryger den meget nu når du starter den om morgen kold ?. Og ja det rigtig lampasonde ikke kan lide olie men det kan din katalysator heller ikke. så vis den har brændt meget olie af over lidt tid. så Kan du godt regne med den også er dårlig nu. har du tjekket om den sender olie af motors over tryk rør? og over i indsugningen. for vis den har en ventil i det rør. Og den er dårlig så Kan den sende for meget olie ud den vej. især Vis motoren er lidt slidt.og vis den er stoppet det overtryk rør så Kan motoren ikke komme af med bund kompression trykket. Og så vil olien blive trykket op fordi olie ringen på stempler og så vil den bruge olie også. så tjek begge ting om den er stoppet eller den sender for meget ud.

Kommentér på:
Mitsubishi Colt bruger meget olie

Annonce