4.293 visninger
|
Oprettet:
Skal koblingen holdes nede i sving? (Mercedes) {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg er igang med at tage kørekort og det har været noget forfærdeligt rod. Jeg startede med at køre i en Mercedes, men jeg har været nødt til at skifte køreskole, så nu kører jeg en Renault.
Spørgsmålet
I den Mercedes jeg kørte i, sagde kørelæren at jeg skulle holde koblingen nede i alle sving, også hvis jeg skulle bremse (Bremsen ville ikke gå ned medmindre at koblingen var nede) Nu er jeg så skiftet over i en Renault og det er slet ikke det samme. jeg får hele tiden huk for at holde koblingen nede og det er skide irriterende. Hvorfor er det sådan?
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.046
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.046
okt 2021
Emner: 1 Svar: 4
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.046
okt 2021
Emner: 1 Svar: 4
mar 2006
Følger: 2602 Følgere: 2171 Biler: 55 Emner: 415 Svar: 4.955
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.046
Evt tag med dine far ud og kør (ham bag rattet) og se og lad ham forklar hvad han gør. kræver selvfølgelig en manual gear bil.
Når du får dit kørekort så er det først du skal til at lære at køre bil.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.920
Og forstå godt du få hug for at bruge koblingen i en forhjulstrækker. Skulle bilen blive ustabil og bagakslen blive løs, vil den kaste med røven hvor en baghjuls trækker reagere modsat...
okt 2021
Emner: 1 Svar: 4
nov 2005
Følgere: 162 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.004
måske bilen var chiptunet og esp ikke kunne følge med, så den ville ligge sidelæns hvis man ikke gøre det ??
okt 2021
Emner: 1 Svar: 4
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.920
Gør hvad din kørelærer sige så burde det gå fint. Hvis du har brug for at tage farten af så ned gear eller slip gassen, frem for at bremse og prøv at gær det glidende jo mere glidende man køre jo mindre forskyder du vægten i bilen og undgår at bilen bliver ustabil.
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.455
Det er 100% løgn at bilen ikke KAN bremse uden man træder på koblingen. Bare lige for at få det på det rene. Det ville både være ulovligt og DYBT uforsvarligt, at bilen ikke bremser i en paniksituation hvor føreren bare tramper på bremsepedalen.
Så er det muligt at der er en eller anden øko funktion på den der Mercedes, eller den har noget tilpasning af omdrejninger til hastighed eller whatever - men så er det ca definitionen af verdens værste skolevogn, for det er IKKE den rette køreteknik, at sidde og trampe på koblingen hele tiden. Slet ikke i sving.
Er den chiptunet, og det har det gjort at det pludselig er nødvendigt at ride koblingen, så skal det da stoppes med det samme. Sådan en mand skal ikke have lov til at lære folk den slags.
Man bruger koblingen når man skal op eller ned i gear, eller når man skal sætte igang. Man holder f.eks ikke ved et lyskryds med bilen i gear og koblingen trådt ned i 2-3 minutter - der holder man i frigear til lige før man skal afsted.
#12 - Jo, men med al den elektronik man har i bilerne idag, er det ikke nødvendigt at forklare om forskellen på for- og baghjulstræk, for folk kan ikke komme galt afsted medmindre de VIL det selv, og slår det hele fra.
For nogle år siden blev der lavet en undersøgelse blandt BMW kunder omkring for- og baghjulstræk. Jeg mener det var 94% af de adspurgte, som ikke anede om deres bil trak i den ene eller den anden ende, eller om det var alle 4.
Det er bl.a årsagen til at mange nye BMW'er er eller bliver forhjulstrukne.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.920
Syntes generelt at man bør lære hvordan en bil køre og ikke hvordan sikkerhedssystemer er få den til at køre. For der er stor forskel på at køre en sprit ny bil og så få kørekort og købe en Micra fra 97 efterfølgende
Skal koblingen holdes nede i sving? (Mercedes)