{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.293 visninger | Oprettet:

Nikolaj E
Nikolaj E
Tilmeldt:
18. okt 2021
Emner: 1 Svar: 4

Skal koblingen holdes nede i sving? (Mercedes) {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg er igang med at tage kørekort og det har været noget forfærdeligt rod. Jeg startede med at køre i en Mercedes, men jeg har været nødt til at skifte køreskole, så nu kører jeg en Renault.

Spørgsmålet

I den Mercedes jeg kørte i, sagde kørelæren at jeg skulle holde koblingen nede i alle sving, også hvis jeg skulle bremse (Bremsen ville ikke gå ned medmindre at koblingen var nede) Nu er jeg så skiftet over i en Renault og det er slet ikke det samme. jeg får hele tiden huk for at holde koblingen nede og det er skide irriterende. Hvorfor er det sådan?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal koblingen holdes nede i sving? (Mercedes)
  • #1   18. okt 2021 man kobler kun ud hvis du skal skifte gear (op eller ned) eller i hold. At koble ud i et sving for at koble til igen uden at skifte op eller ned i gear er vanvittigt og uøkonomisk

  • #2   18. okt 2021 Og du kan godt bruge bremsen uden at koble ud. Du skal bare ikke bremse så meget at der modstand med motoren. feks du køre 90km/t i 6 gear. Du kommer op til en der køre 80km/t og bliver nødt til at bruge bremsen for at komme hurtigt ned på 80 km/t. bilen kan jo nemt køre 80km/t i 6 gear så skal man altså ikke koble ud for at bremse ned

  • Nikolaj E
    Nikolaj E Tilmeldt:
    okt 2021

    Emner: 1 Svar: 4
    #3   18. okt 2021 Min kammerat og jeg har begge taget timer i en Mercedes hvor at koblingen skulle holdes nede før der kunne bremses. Og det har sat sig på hjernen smiley

  • #4   18. okt 2021 Det en dårlig kørelære. koble ud og koble til nødvendigt slider på koblingen

  • Nikolaj E
    Nikolaj E Tilmeldt:
    okt 2021

    Emner: 1 Svar: 4
    #5   18. okt 2021 Ja præcis. Jeg tager de huk min nye kørelærer giver mig.

  • #6   18. okt 2021 Mercedes er en skod bil at bruge til kørelærer . den burde forbydes . noget vil jeg påstå hvis der sker noget uforudset i svinget og den er koblet ud vil man manøvrerer sig ud ad faren bliver det dælme svært når man er ny bilist

  • #7   18. okt 2021 mente Unødvendigt i #4
    Evt tag med dine far ud og kør (ham bag rattet) og se og lad ham forklar hvad han gør. kræver selvfølgelig en manual gear bil.

    Når du får dit kørekort så er det først du skal til at lære at køre bil.


  • #8   18. okt 2021 Bilen bremser fint også i gear. Men koblingen skal selvfølig ned nå farten ikke længere passer til gearet. Hvor man gear ned.
    Og forstå godt du få hug for at bruge koblingen i en forhjulstrækker. Skulle bilen blive ustabil og bagakslen blive løs, vil den kaste med røven hvor en baghjuls trækker reagere modsat...


  • Nikolaj E
    Nikolaj E Tilmeldt:
    okt 2021

    Emner: 1 Svar: 4
    #9   18. okt 2021 Min egen teori var at bilen accelereret alt for hurtig bare i 2. gear og derfor ville være "farligt at give speeder i 2. gear. Mercedesen var langt mere følsom når det kom til trykke på speederen. Jeg har slået det her op på et andet forum og der er vist ingen tvivl om at den bil helt sikkert ikke var været efter bogen. Men det var resten af hans forretning heller ikke og det var derfor jeg skiftede.

  • #10   18. okt 2021 nej. det skal man ikke

    måske bilen var chiptunet og esp ikke kunne følge med, så den ville ligge sidelæns hvis man ikke gøre det ??


  • Nikolaj E
    Nikolaj E Tilmeldt:
    okt 2021

    Emner: 1 Svar: 4
    #11   18. okt 2021 Ja den var tunet, om det var chiptuning har jeg ikke forstand på. Men det kunne meget vel være det.

  • #12   18. okt 2021 Man skal lære at køre bil. Men syntes desværre ikke der bliver oplyst så meget om forskellen på forhjul og baghjulstræk.
    Gør hvad din kørelærer sige så burde det gå fint. Hvis du har brug for at tage farten af så ned gear eller slip gassen, frem for at bremse og prøv at gær det glidende jo mere glidende man køre jo mindre forskyder du vægten i bilen og undgår at bilen bliver ustabil.


  • #13   19. okt 2021 Jeg ved ikke hvilken lorte amatør af en kørelærer som fortæller folk sådan noget pis, men kan vi ikke lige få et navn så vi kan advare folk mod den slags?

    Det er 100% løgn at bilen ikke KAN bremse uden man træder på koblingen. Bare lige for at få det på det rene. Det ville både være ulovligt og DYBT uforsvarligt, at bilen ikke bremser i en paniksituation hvor føreren bare tramper på bremsepedalen.

    Så er det muligt at der er en eller anden øko funktion på den der Mercedes, eller den har noget tilpasning af omdrejninger til hastighed eller whatever - men så er det ca definitionen af verdens værste skolevogn, for det er IKKE den rette køreteknik, at sidde og trampe på koblingen hele tiden. Slet ikke i sving.
    Er den chiptunet, og det har det gjort at det pludselig er nødvendigt at ride koblingen, så skal det da stoppes med det samme. Sådan en mand skal ikke have lov til at lære folk den slags.

    Man bruger koblingen når man skal op eller ned i gear, eller når man skal sætte igang. Man holder f.eks ikke ved et lyskryds med bilen i gear og koblingen trådt ned i 2-3 minutter - der holder man i frigear til lige før man skal afsted.

    #12 - Jo, men med al den elektronik man har i bilerne idag, er det ikke nødvendigt at forklare om forskellen på for- og baghjulstræk, for folk kan ikke komme galt afsted medmindre de VIL det selv, og slår det hele fra.

    For nogle år siden blev der lavet en undersøgelse blandt BMW kunder omkring for- og baghjulstræk. Jeg mener det var 94% af de adspurgte, som ikke anede om deres bil trak i den ene eller den anden ende, eller om det var alle 4. smiley
    Det er bl.a årsagen til at mange nye BMW'er er eller bliver forhjulstrukne.


  • #14   19. okt 2021 #13 mange folk er bedøvende ligeglade med biler. Den skal bare starte og være flottere end naboens eller matche husets design. smiley
    Syntes generelt at man bør lære hvordan en bil køre og ikke hvordan sikkerhedssystemer er få den til at køre. For der er stor forskel på at køre en sprit ny bil og så få kørekort og købe en Micra fra 97 efterfølgende


Kommentér på:
Skal koblingen holdes nede i sving? (Mercedes)

Annonce