Kia Rio 2005 random cylinder misfire Kia Rio 2005 random cylinder misfire
Hej forum!
Jeg slås med en virkelig irriterende fejl på min Kia Rio 2005 (notchback (DC_) 1.3 (75Hk) )
Hvis bilen har stået stille et døgns tid, og jeg forsøger at starte den, så har den virkelig svært ved at starte. Og når den så starter, så kan den finde på at "hakke" voldsomt og har tydeligvis ikke tænding på alle cylindere. Efter maks nogle minutter er den dog fin igen. Dette resultere i fejlkode P0300 (random cylinder misfire), men ikke andet.
Når den kører er der ikke umiddelbart problemer, og hvis jeg laver et stop - selv i nogle timer - og skal starte igen, så virker det fint.
Jeg kan ikke helt gennemskue hvor fejlen ligger. Jeg har skiftet tændrør, benzinfilter og batteri. Just in case, og fordi det var på tide. Men det har ikke løst problemet.
Det bliver fortsat værre, og mit næste træk er at skifte tændkabler og evt. tændspole. Men jeg fejlsøger i blinde.
Har andre gode bud? Er det værd at skifte tændkabler og spole, eller kan det være tomgangsventil / EGR eller noget? Hvad har kun indflydelse når den har stået noget tid, eller er kold, men ellers virker fint.
Tak på forhånd.
okt 2022
Følgere: 9 Emner: 5 Svar: 10
nov 2005
Følgere: 166 Biler: 6 Emner: 172 Svar: 12.200
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.394
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.290
Hvis ja så har du en utæt toppakning der lækker kølevæske ind i mindst en af cylindrerne.
okt 2022
Følgere: 9 Emner: 5 Svar: 10
#3 Der er ikke rigtig et strømfordeler-dæksel på sådan en.
#4 Ingen røg umiddelbart. Men skal da holde øje.
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 43 Svar: 420
Kia Rio 2005 random cylinder misfire