{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.057 visninger | Oprettet:

Årsagen til at synkromessen går i stykker i en gearkasse? {{forumTopicSubject}}

Hej Forum!

Hvis vi antager at der er nok og korrekt olie på gearkassen, hvad kan så være årsagen til at en synromesse bliver slidt i et specifikt gear / børster tænder? Er det fordi man kører i for høje omdrejninger når man laver gear-skiftet, og det slider mere at 'gribe', eller kan det være at man ved gearskifte ikke kommer rigtig i gear, eller er det fordi man ikke kobler ordenlig ud, eller hvad er årsagen - hjælp mig her smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Årsagen til at synkromessen går i stykker i en gearkasse?
  • #1   8. jul sykromesens opgave er at bremse gearhjul enten op eller ned i omdrejninger så de passer med den skiftemuffe man prøver at skifte til. hvis man ikke presser hårdt på med gearstangen vil der være en oliefilm imellem så der ikke er et fysisk slid på sykromesen

  • #2   8. jul Eller man sidder med hånden på gearstangen hele tiden
    Det lægger et lille pres på synkromes ringer

    Så kan de også slides


  • #3   8. jul Hårde skift, høje omdrejninger ved skift og nedgearing.
    Nogle gange er gearkasserne bare lidt klein lavet, hvor normal kørsel slider på synkromesherne andre gearkasser kan tæskes uden at der sker noget ved den.
    Kan huske at jeg havde en Opel Kadett, der kunne jeg skifte gear uden at træde koblingen ned ved de helt rigtige omdrejninger.


  • #4   8. jul Har selv prøvet 2 gange hvor koblings kalnwt er knækket
    En gang i mit kadett 1.3 og en gang i mit. Kadett gsi

    Hvis man køre rigtig og skifter ved de rigtige omdrejninger
    Kan man skifte gear uden den skære tænder


  • #5   9. jul Den største årsag er at folk har for travlt når de skifter gear, og ikke skifter deres gearolie i tide.

Kommentér på:
Årsagen til at synkromessen går i stykker i en gearkasse?

Annonce