{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.306 visninger | Oprettet:

Kris K
Kris K
Tilmeldt:
17. dec 2021
Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 17

Erfaringer med TFSI 1.4 og 1.8 {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Hvad er jeres erfaringer med VW/Audi motorer 1.4 TFSI + 1.8 TFSI?

Har hørt at de tidligere 1.4 døjer med knast kæderne, men at det skulle været fikset ca. efter 2014?

Har også hørt at de tidligere 1.8 TFSI skulle døje med at bruge olie. Men at dette også skulle været fikset efter 2010 ca?

Hvordan er det med de motorer der kører med direkte indsprøjtning? Er carbon dannelse i indsugning og ventiler noget man skal bekymre sig om?
ØSynes at nogen skriver at man bør gøre indsugningen rent omkring de 80K ved at skille det af og rense det. Synes lidt at de sprays der er til det, lyder lidt for godt til at være sandt, at det bare skal sprøjtes i indsugningen også er det ok.

Men hvad har i af erfaringer med dem? ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med TFSI 1.4 og 1.8
  • #1   11. jul Soden sætter sig i spjældene/flapperne i indsugningen og der skal ofte en ny til da det ikke er til at rengøre ordentligt.

  • Kris K
    Kris K Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 17
    #2   11. jul Okay, så du mener at selve indsugningsmanifolden skal skiftes? Ved du sådan ca. km stand den skal det?

    Hvad med sod på ventilerne/ventilstangen?


  • #3   12. jul Det vil være alle vegne, men det kan man vist som regel rense sig ud af.
    Der skal nyt manifold på ja. Det er forskelligt med km standen. Det kommer an på hvordan bilen bliver kørt og sådan. Men de 80.000 er nok ikke helt ved siden af.


  • #4   12. jul Har haft tre biler med 1,4 TSI motor, de har alle været skønne vogne.
    Det er noget vrøvl at fable om manifolder osv. der skal skiftes.
    Eneste anke det har været, det har været DQ200 gear kasserne.
    Første bil kørte dog helt uproblematisk, det gjorde nummer to ikke, og fik skiftet koblinger.
    Nummer tre trillede 90.000 km. også uden problemer.

    Du skal tilbage i gamle modeller for at de havde kæde, de nyerere du har lig på er 140/150 hk. med kæde.
    Ville ikke turde en 1.8 TSI, de problematiske stempel ringe skulle være løst fra ca. årstallet der nævnes, men der er ikke meget mere fut i den 1,8 vs 1,4 motoren.
    Så skal man finde en med 2.0 TSi, den kører dejligt.

    Men selvom 1,4 motoren kører fint, så kan den på motorvej virke noget anstrengt.
    Seneste Superb jeg havde var som firmabil, eneste der dengang kunne leveres hurtigt af Superb / Passat var den jeg fik. Kørte meget motorvej, og her gik den i snit ikke imponerende lige under 12 km. / literen. I de to Octavia’er jeg havde kørte jeg ala 15 i snit.
    På en landevejs tur kunne den sagtens snige sig op på 20 literen, men alt i alt så blev det noget lavere over tid.

    Der er solgt uhyggeligt mange biler med 1,4/1,5 TSI motorer, og her er altså absolut ikke tale om nogen som helst generelle problemer - andet end på DQ200 gearkassen.
    Det er her også et fåtal der oplever noget problematisk. Den kører som den kører sådan en DQ200, jeg er ikke rigtig fan. Den er lidt svampet i skift kontra de DQ250/380/400 jeg har haft i biler.


  • #5   12. jul Det er også 1,8 der har de sodproblemer. Det fik jeg selvfølgelig ikke nævnt. Har set det flere gange.

  • Kris K
    Kris K Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 17
    #6   12. jul Okay, mange tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Erfaringer med TFSI 1.4 og 1.8

Annonce