Omdrejninger ændre sig {{forumTopicSubject}}
Hej derude.
Jeg har en Nissan note 1.4 benzin fra 2012.
Når den står i tomgang ligger den på lige under 1000omdr, den står og hopper en lille bitte smule.
Men når jeg slukker lyset udvendigt på bilen så daler omdrejningerne til 650omdr og bliver der indtil jeg tænder lyset igen.
Og når jeg trykker på bremsepedalen en 2-3 gange så stiger omdr til 1400 og går efterfølgende tilbage til de 1000omdr igen…
Jeg har allerede prøvet følgende ting:
1. Rense gasspjældet
2. Skifte MAF sensor
3. Lave en stelforbindelse med start kabel fra minus på batteri på til motor og karosse
4. Sprøjte med start spray for at se efter utætheder
5. Tjekket alle 4 tændrør det er hvide men uden
lejringger.
Hvad tænker I?
God jul folkens ??
nov 2005
Følgere: 165 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.116
Så generator skal lave mere strøm
Derfor lidt højre omdrejninger
maj 2011
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 26
Men hvorfor går den så langt ned i omdr når jeg slukker lyset. Den skal jo aldrig gå ned på 600omdr?
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 400 Svar: 11.299
Hvis jeg for sjov også kun tænder for positions pærerene ( tror sku ikke du kun må køre med dem ) og slukker for kabine blæseren så er tomgange også meget lav på min bil, og den er ca lige så gammel som din... ikke samme model.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 48 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.552
Du kan jo google Nissan Note 2012 idle rpm.
Hvis du virkeligt har lyst til at lege internet mekaniker, så hop på YouTube og søg på Nissan note idle, så kan du eventuelt hygge dig med at kalibrere gas spjælds position.
Det er en hygge ting her i den kolde tid.
nov 2005
Der kan du se at 600 omdrejninger er som den skal være
Så din bil fejler ikke noget.
Man skal passe på med at lege YouTube mekaniker
Ikke alle der ligger noget op
Ved hvad de laver
Der er mange gode og hjælpsomme videoer
Men der er lige så mange der ikke hjælper
maj 2011
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 26
Kan godt se den skal ligge på 600-750omdr i tomgang.. men jeg forstår ikke hvorfor den ligger på 1000omdr i tomgang bare fordi der er kørelys tændt.. har ikke oplevet det på andre biler før ????
Når jeg sætter tester på og ser live data på forbrænding i tomgang skifter den fra Lean til Rich hele tiden er det normalt?
nov 2005
Og det vil signal fra Lambdasonden også vise
Omdrejninger ændre sig