Min mx-3 V6 er død {{forumTopicSubject}}
Min mazda mx-3 v6 er lige død
var en tur i holstebro (20 km) og på vej hjem kobler jeg ud for at trille hen til en rundkørsel. da jeg har koblet ud falder omdr. og det bliver det ved med til at bilen går i stå ..... jeg sætter den i 3 og sejtrækker den igang, og nu er jeg så nødt til at pumpe på speederen for at holde den igang. bilen lyder stadig fint . men efter rundkørslen går den ud igen og denne gang venter jeg 2 min med at starte den, men det er stadig det samme ... meeeeeen nu lyder motoren lige pludselig som en kutter på 2knob , og hele bilen ryster svagt. gulp tænker jeg hvad nu ? kunne godt regne ud at den kun kørte på halv kraft cirka, så mit første bud var at det nok var tænddimsen (?) den er gal med da den før har haft et par problemer med at starte ordentligt. kører så hjem med 30 km/t tog cirka 20 min hehe... dagen efter renser jeg så tænddimsen og kigger alle tændrør efter, og i det ene tændrør (den foreste række i midten finder jeg er par alu splinter :o( ohh shit. jeg bliver så slæbt ind til en mekker som tager trykket på alle cyl og han finder at der er nada i den hvor jeg fandt splinterne i. han siger at det nok er stemplet der er smadret ,,,, men jeg har jo ikke smadret bilen af, kørt ganske stille og roligt dvs 120. vi trækker så bilen hen på mazda værkstedet. de tester den til samme resultat men her mener de at det også godt kan være ventilen der er busted og så derfor er der ingen komp. men i begge tilfælde bliver det dyrt at få det røde lyn ud at køre igen... men ingen ved hvorfor det er sket ... bilen har kørt 101200 (tandrem mazda manden sagde at det ikke var det) og har aldrig fejlet noget så ehh tjaa hvad nu ?
har haft bilen i 2 mdr.
vender tilbage med oplysninger når de kommer
apr 2003
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 30
Var det ikke en smule risikabelt at køre den hjem, og overhovedet prøve at skubbe den (sætte den i 3.) for at få liv i den?
maj 2003
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
Min mx-3 V6 er død