Problemer efter tandrems skift {{forumTopicSubject}}
hey alle sammen jeg er helt ny her men lover jeg nok skal få mine oplysninger opdateret hurtigst muligt.
jeg har en mazdmazdmazda 323f 1.8 ba fra 98
jeg har for nys fået skiftet min tandrem + generator og servostyrings rem.
nu hyler den i remmen helle tid når den er kold og det er generator den gør det på har jeg fundt ud af og den sidder også på vandpumpen.
men vandpumpen er ikke utæt og der er intet slør i generator eller vandpumpe overhovedt og genrator kører også fint hvis man har remme af og drejer den med fingrene.
hvad kan det ellers være??
bare kom med nogle bud eller hvis nogen selv har haft samme problem.
jan 2004
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 6 Emner: 25 Svar: 3.052
dec 2008
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 48
evt nogen der kender nogle specialister inden for generatorer et firma eller noget..
nov 2006
Følger: 36 Følgere: 36 Biler: 1 Emner: 132 Svar: 2.809
okt 2004
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 4.358
dec 2008
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 48
kan en ny rem evt være defekt på noget måde?? det skal siges det er en multi ribrem der sider på.
opstrammer og medløberhjul er skiftet også.
dec 2008
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 48
hvis jeg bare strammer den til så der slet ikke er mere at gi af kan jeg vel også risikere at ødelægge min vandpumpe/generator???
dec 2008
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 48
og TLK da...
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Tilykke med dagen da, og så på en fredag.....;-))
Kristian G
Hvis din mekker har lavet det så kan han da også finde fejlen for det lyder da til at du har stor tillid til ham, så forstår ikke hvorfor du spørger herinde når han nu ved så meget.
Når du spørger bør du nok lytte til dem der svarer, eller skrive om det er noget der var der før han skiftede remmene.
Er den iøvrigt selvstrammende eller hvad,? og har han monteret korrekt.
I mine øjne belaster du generatoren og endnu mere når du sætter blæseren igang, dermed har du konstateret en ting,,,, Dit batteri er SKOD, og den må din mekker have regnet ud, og at remmen er dårlig eller lign kan da godt være, men når man skifter remme så tjekker man da lige op den gamle og sammenligner inden man monterer en ny, og siger ikke bare til sin kunde at man ikke ved hvorfor, for så vil jeg da bestemt ikke have tillid til at sådan en mekker skal skifte min tandrem osv.
Find du dig en anden mekker fremover istedet for, når du heller ikke selv kan finde fejlen. (du kan foreksempel hælde vand på remmen når den hyler og forsvinder hyletonen så er der remmen, men man kan normalt høre om det er rem eller evt. et leje i generator, men vigtigt er det om den hylede før eller og den ikke gjorde, går ud fra at den ikke gjorde, men finde fejlen burde da være nemt for en erfaren mekker....
dec 2008
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 48
og jeg tror ikke ligefrem mit batteri er noget skod har lige sat et helt nyt varta silver premium mener jeg den hedder i for 2 måneder siden.. og det kan desuden også være min generator der ikke lader for godt det er jo det jeg er i tvivl om.. min mekaniker er ikke expert i generatorer derfor skriver jeg en tråd her inde..
men jeg ledte mere efter om genrator eller vandpumpe kan yde en stor modstand når den er spændt selvom der intet slør er i eller om genratoren kan opføre sig helt anderledes når den lader som så kan forsage for megen modstand...
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Går efter folk, næ nej, jeg skriver bare og nu skal jeg forklare det lidt bedre for dig....
Hvis din mekaniker ikke har forstand på generatorer så er han ikke særligt god til hans job / uddannelse...
Hvis du tænder blæseren og remmen begynder at hyle, så kan du næsten være 100% sikker på at din generator lader, og din mekker burde da lige sætte en tester på og måle om den gør, det er ingen videnskab, og det tager 20 sekunder at udføre.
Når remmen hyler ved belastning, (blæser, elbagrude osv. så er det fordi den lader kraftigt og hvorfor tror du den gør det,,,, joeee mangel på strøm er mit bud,,,,
At du er i tvivl om din vandpumpe må du også godt være men jeg skal ikke lige kunne sige det på din model, men normalt skifter jeg vandpumpen ved tandremsskift da man som regel er derinde og har det hele skildt ad, så det må din mekker være helt sikker på at din vandpumpe kan holde til evt. næste tansremsskift, hvis ikke skal han jo nok have det hele skildt ad igen og du skal betale for næsten samme arbejde igen.
Har din mekker ikke rådet dig til det inden han skiftede remmen,? forstår jeg ikke.. men vandpumpe har altså ingen indflydelse på hylen ved remmen ved belastninge ( blæser osv.) som du selv har oplyst herinde.
Jeg skriver også at man bør sammenligne remmen med den gamle når man udskifter til ny, og det syntes jeg er meget normalt, og så ville i jo heller ikke være i tvivl om det og at i har snakket om at købe en ny rem. ???
Så hvis du syntes jeg er efter folk som du skriver, ja så forstår jeg det ikke, men en mekker skal da ikke kalde sig en mekker, hvis han bare kan sige at han ikke ved nogen om generatorer eller hvorfor den opfører sig sådan.
Du har selv skrevet længere oppe at du tror på din mekker og at din mekker siger at den er stram nok... det er 2 gange du skriver at han har ret men ikke kan sige hvad det kan være....
Din generator yder altså modstand når den lader, og mangler du strøm på batteriet så bliver den belastet, da blæser osv. er en utrolig strømsluger.
Selv om dit batteri er 2 måneder gammelt kan det godt være lavt i effekt, og hvis i har skiftet generatoren er min konklusion da at den gamle var deffekt, og hvis han ikke har opladet dit batteri efter at i har monteret en ny generator og den gamle var færdig, ja så kan jeg oplyse dig at jeg næppe tror at en generator overhovedet kan trække batteriet op igen så han burde nok havde ladet på det inden.
Jeg kender mange mekkere der går det samme når folk kommer med deres bil der ingen strøm er på foreksempel....
Først skifter de batteriet for dig, du betaler....
Så går der noget tid så er den gal igen, og så skifter de generator og rem... du betaler..
Når du så kommer igen lader de muligvis på batteriet eller giver dig et nyt igen, og du betaler, og sådan er rumler tit har jeg set og hørt om, og fordi de ikke tænker sig om eller tester bilen ordentligt, så betaler folk bare, så må jeg ikke godt være efter folk som du skriver jeg er, for så har jeg det bedst, når du foreksempel spørger herinde og mange giver dig svar, og du skriver bare til dem at du tror på din mekker ??? hvorfor så spørge herinde det var det jeg hentydede til, men held og lykke med det....
dec 2008
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 48
altså jeg kender min mekker privat så jeg er ikke bange for at blive røvrendt hvis det er det du hentyder til:-) ved godt det er svært at finde en mekaniker der ikke prøver at lokke en mase penge ud af dig. og stadigvæk med den rem jeg havde selv mærket efter om den var stram nok og vi prøvde at give den en tand mere selvom min mekaniker ikke var glad for det.. derfor tror jeg jo på den er stram nok når han siger det. jeg kan ikk forstå alt den balllade ud af det..
hvad vandpumpen angår siger han at det ikke er nødvendigt på min model at skifte den i forhold til på en golf hvor jeg mener den sidder sammen med tandremmen. bilen har nu kørt 15.000 efter og vandpumpen har det stadig fint. det var mig der tog den beslutning den ikke skulle skiftes for den koster 1200kr.
jeg ved ikke om du tror vi har skiftet generator det har vi ikke. det er det jeg gerne vil undgå for den koster 3000kr og det er rimelig mange penge i min pung..
batteriet har jeg selv ladet og udskiftet i sin tid jeg plejer normal selv at lave bil når det gælder styretøj bremser og kobling og alt sådan noget bare ikke lige tandremmen for den ville jeg have noget garanti på.
men kan vi bliv enige om uanset hvor meget genratoren lader skal remmen ikke begynde at glide og pive??
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Men du må jo prøve at skifte remmen så og se om det hjælper, syntes bare at når den er så stram som du skriver så burde den ikke gøre det.
Du er ihvertfald nødt til at fejlsøge videre når du får en ny rem hvis den bliver ved, for så kan det jo være som en skriver en dårlig remskive eller eller skidt på en af dem, det kan jo også være at der er noget olie der lækker et sted fra men det vill jo være synligt.
Men når den er kold begynder den at hyle, har du prøvet at give den noget gas og forsvinder lyden så indtil den har gået i tomgang lidt, for så er det helt sikkert en remproblem.... Held og lykke med det..
dec 2008
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 48
altså jeg har et anlæg i også og den kan nok spille i en time uden det er at mærke på batteriet så tvivler på at det er batteriet der er dårligt...
den spilder ikke olie nogen som helst steder min bil det har jeg tjekket:-)
det med den dårlige rem skive kunne måske være en mulighed men kan bare ikke se hvordan en skive af jern skulle blive skadt af at man skifter remmen...
men jeg prøver at skifte remmen og ser hvad der sker. problemet er bare hvis det er min mekaniker der skal skifte den under garanti blir det samme mærke rem igen da det blir købt hos ftz...
dec 2008
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 48
Problemer efter tandrems skift