{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
851 visninger | Oprettet:

Lambda og ujævn tomgang BMW {{forumTopicSubject}}

Har købt mig en ny uoriginal lambda sonde i Biltema med 4 ledninger (2xhvid og sort og grå).
Men i stikket på e36er motoren er der en masse andre farver og kun den sorte går igen, derudover er der brun og grøn og gul svjh.

Nogle der ka hjælpe med hvad der skal sættes sammen med hvad?
De 2xhvid på lambdaen sku være til opvarmningen af sensoren, men hvad er det for ledninger i stikket?

Derudover har jeg et bonusspørgsmål.
Lige inden juleferien hvor vi gik og gjorde rent spulede jeg min blok og motorrum med højtryksrenseren nu den var fremme og motoren havde fået en del salt osv.
Den startede ogsp meget fint osv og gik pænt efter.
Men siden da har den ved HVER evig eneste opstart hvad end det er iskold morgen og den ik har kørt hele weekenden, eller man lige har stoppet efter 300kms kørsel og starter med det samme igen, så smutter den op på 2000-2500rpm i tomgang i et halvt minuts tid, går så ned på 1500 og så falder den meget ujævnt til næsten nul og enten går den helt ud eller går op og begynder at gå en nogenlunde normal fornuftig tomgang som den har gjort det sidste halve års tid jeg har haft motoren i min e21er.

Som i ka se længere oppe kører jeg som sagt uden Lambda og har gjort det så længe motoren har lagt i e21eren og den har kørt helt perfekt.
Den kører derudover med åbent filter som blev smidt på den da den blev lagt i også.
Dog har jeg for en måneds tid siden smidt en M3 banan manifold (special tilpasset) på og der ku jeg så benytte mig af at få sat en lambda sonde i.
Men den kørte stadig perfekt en lille måneds tid efter bananen kom på, det kom som sagt først efter jeg spulede blokken der lige op til juleaften at den går højt i tomgang.

Og derudover så når man kører fast fart med lige et gram mere tryk på speederen end bare tomgang så kører den somom der er "huller" i benzinen og sætter ud og igang igen med jævne mellemrum.

Er meget taknemmelig hvis i ka hjælpe med begge dele
For ku ske det måske havd enoget med lambdaen at det ku afhjælpe det nu det er så koldt.

Har desuden fået den diagnosticeret, men testeren ku ikke komme i kontakt med styreboksen.

Spar penge på din forsikring

• Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Lambda og ujævn tomgang BMW

Annonce