{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

Vectra B problemer {{forumTopicSubject}}

Jeg smutter en tur til Italien om et par uger, og vil gerne have bilen i så god stand som muligt. Der er nogle småting jeg gerne vil kigge på, men mangler erfaringeren. Kan I komme med nogle hints til hvad jeg kan gøre for at afhjælpe følgende ting?

Den eftermonterede fartpilot stoppede en dag pludselig med at virke. Sikringen er intakt. Når bilen holder i tomgang og jeg trykker på knapperne, laver den korte og lange bip-sekvenser, så det lyder til den har strøm og forbindelse. Kan det være selve boksen der er defekt?

Bilen drikker olie. Jeg er nødt til at fylde lidt på med jævne mellemrum. Almindelig slidtage?

Bilen drikker vand. Jeg har prøvet at holde øje under motoren, men da jeg bor i byen og parkere forskellige steder, er det svært at se om den taber noget. Der er ikke noget at se på oliepinden.

Bilen tager ikke i mod gassen i de lave omdrejninger (i lave gear). Den hoster og sprutter et par gange, før den så tager lidt fat igen. Sidst jeg fyldte olie på, ændrede det på opførslen, tror faktisk den hakkede mindre. Kan det også være grundet slidtage? Nye tændrør?

Fjernbetjeningen til centrallåsen virker heller ikke længere. Jeg havde den forbi Opel i Århus som sagde at der skulle omfattende reperationer til ratstammen, før de kunne koble sig på bilens computer og nulstille koderne. Manden var dog lidt vag, så tror han bare fyrede pis af .. men var der nogen der kender en let løsning, lytter jeg gerne.

Håber I har ideer. De rigtig dygtige får pils i Århus! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vectra B problemer
  • #2   25. maj 2009 Hehe den er bestilt. Giver det nok også en 20-30% chance for at min rejseledsager og jeg kommer til at opleve vejhjælp, men bilen har historie og vi tager tingene som det kommer.

    Men jeg kan nok ikke ignorere at topstykket skal efterses på et tidspunkt. Ligenu håber jeg den klarer en tur til Italien, med tilhørende høje temperaturer.


  • #4   25. maj 2009 Hm du har nok ret. Jeg vil høre min mekaniker om han kan hjælpe, ellers må jeg bytte vogn med min bror.

    Hvis folk har ideer til især fartpilot problemet, så lytter jeg meget gerne smiley


  • #5   27. maj 2009 Tak for hjælpen Per. Jeg planlægger at få skiftet toppakningen. Tror du det vil kunne forholdsvis garantere at bilen kommer hjem til Danmark igen?

    Hvis det er mere sandsynligt at hele motoren er ved at brække sig, så må jeg have byttet vogn. Men hvis jeg kunne klare mig med reperationer (uden at skulle skifte motor), så vil jeg helst tage Vectraen.


  • #6   31. mar 2015 Hoster og sprutter og vil ikke tage gassen, lyder i mine øjne som om det er "tændspolen" det er galt med.

  • #7   31. mar 2015 laurits I > tråden du svare på er fra 2009 smiley smiley


    Men på den anden side kunne det da være spændende at høre hvordan turen gik!


Kommentér på:
Vectra B problemer

Annonce