{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.558 visninger | Oprettet:

Ahmad P
Ahmad P
Tilmeldt:
27. mar 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

vectra b problemer {{forumTopicSubject}}

jeg ejer en vectra b 96 med motoren X20xev, som er begyndt med nogle irreterende fejl..

for det første så begrænser motoren omdrejningerne ved præcis 4500, så jeg kan ik komme over derover og det gør den i alle gear.. andre gange gør den det ikke og jeg kan køre omdrejningerne helt ud, som normalt?

for det andet så svinger min motor temperatur meget, mellem 95 og 75grader.. den er ikke stabil.. står jeg stille stiger den til 95 inden blæseren sætter ind og køler den ned til omkring 90, og køre jeg på motorvej falder den til 75.. er det normalt?

for det 3. hvis bilen har stået stille natten over eller bare 2 timer og motoren er blevet helt kold, og jeg så tænder bilen, kommer der sådan en mærkelig lyd, en slags metalisk summen, det ik nogen tikkende lyd.. det gør den i 3-4min hvor den så holder op og motoren lyder som den skal, ydermere er den meget ustabil i omdrejninger mens den lyd står på..

for det fjerde så larmer min absbremser.. de larmer også selvom man ik træder på dem og man køre mellem de 20 til 30km, hvor de så stopper de med at larme når bilen når op i en højer fart.. og hvis jeg bremser ned og når omkring de 20-30, begynder abs'en også at larme og der kommer sådan nogle små ryk i bremsepedalen.. Ps har fået tjekket abs-følerne og absringene på alle dæk og de er iodren.. hvad kunne det være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vectra b problemer
  • #1   10. nov 2010 2'eren er ganske normal ja, når du holder stille bliver motoren ikke kølet ned af fartvinden, hvilket den gør når du kører på motorvej f.eks . derfor stiger den indtil blæseren bliver aktiveret.

    4'eren lyder lidt som om du har en fejl på ABS systemet, så tjek dine ABS sensorer, ABS ringe, og evt få den på en tester for at se om der er fejl på ABS blokken smiley


  • Ahmad P
    Ahmad P Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   10. nov 2010 Når okay det jeg glad for at høre at det er normalt.. men jeg ser bare på andre biler at pilen i instrumentbrætet indikere varmen i motoren, som stabil, pilen bevæger sig ik op og ned, som min gør.. men måske er det sådan på vectraer..

    og det med abs, jeg har fået undersøgt alle sensore og absringe og de fungere helt fint.. så hvis det er boksen så bliver det sgu dyrt


  • #3   10. nov 2010 det med omdrejningerne kan være din knastakselsencor. de vil gerne lave ballade ved 4000-4500 så går den på begrænseren. så en ny der og den køre vil jeg tro. og sætter du en tester på og den viser fejl på luftmassemåler og krumtap føler så starter du med knastakelsencoren.

  • Ahmad P
    Ahmad P Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   10. nov 2010 tak skal du ha.. har nemlig sat en tester på og den viser fejl ved luftmængdemåleren.. så håber det det.. ved du hvad sådan en knastakselsencor koster?

  • #5   10. nov 2010 Alle nåle i temp. måleren skulle gerne opføre sig ens, når bilen holder stille f.eks så vil varmen stige, da den ikke bliver kølet før blæseren bliver akitiveret jo.

    Hmm, ja det kunne godt tyde på en fejl i ABS blokken et sted. Døjede selv med mit abs på min Vectra B, og det viste sig at det var pumpe relæet der var stået af, og sidder I blokken, og kan ikke skiftes separat, men tror jeg gav 1200 + moms hos en hugger for en hel blok.


  • #6   10. nov 2010 den vi fik sidst til min kammerats kostede vel tæt på en 500 mand. og det har været fejlen på begge hans.

  • Ahmad P
    Ahmad P Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   10. nov 2010 når okay tak for hjælpen begge 2.. kender en der har en abs blok til en vectra som jeg kan låne, og lige prøver på min egen.. og hvis den virker med den nye, ja så må jeg lige finde en absblok billigt.. men tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
vectra b problemer

Annonce