1.767 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

lorte bil lorte bil

HEJ
Er der nogen der måske kan forklare mig hvad der er galt med min MazdMazda 626 GD 2,0 årg 88 bilen er med karburator.
Det der er galt er, at den kører meget ujævnt i tomgang både når den er kold og når den er varm. og når man kører med jævn hastighed hakker den i det.
hvad kan der være galt.
ps. den har fået sprit

Slå lyden til
00:00
/
00:10
LIVE

NOW PLAYING

NY SUZUKI EVITARA - SÅDAN KØRER DEN!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

VW ID.7 TOURER GTX - FEDESTE VW PÅ MARKEDET!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

DENZA Z9 GT - KINESISK OVERKLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

ZEEKR 7X - DE FØRSTE INDTRYK!

NOW PLAYING

SKODA ELROQ - ET UDMÆRKET VALG!

NOW PLAYING

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lorte bil
  • #1   23. mar 2003 problemet op stod en dag hvor jeg var ude og køre, den fik en meget ujæv tomgang og den begyndte at kører meget kort på literen.

• #2   23. mar 2003 Der kunne eventuelt være en utæthed i benzin tilførelsen.

• #3   23. mar 2003 ja men jeg har fået den instillet så den kører normalt på literen igen. men den kører stadig ujævnt i tomgang og hakker i det når man kører med jævnfart

• #4   23. mar 2003 Hmmm.. er det med Kat på..? for så kan den drille..!

• #5   23. mar 2003 nej der er ikke kat på.

hvordan undersøger jeg det?
    har prøvet at spænde karburatoren bedre fast nede ved indsugningsmanifolden.

• #6   23. mar 2003 check også chokeren.

Den skal være helt åben når den er varm, og en lille smule åben når den er kold, den må aldrig være lukket helt.
    Hvis den altså har automat choker.

• #7   23. mar 2003 Jan J:

ja jeg har automat choker på.
    jeg går ud fra at du mener klappen på karburatoren.
    hvis den lukker helt inår det er koldt så kunne det tyde på at det var min auto choker der var gået

• #8   24. mar 2003 Ja det er den "klap" i toppen af karburatoren.
    den skal lukke helt når motoren er kold og ikke er started, så snart du starter motoren skal den åbne en lille smule, jo varmere motoren bliver jo mere skal chokeren åbne sig. hvis den ikke åbner sig en lille smule efter motoren er started bliver motoren druknet specielt når den er kold.
    Jeg skrev tidligere at den aldrig må være lukket helt, jeg mener selfølgelig mens den køre i tomgang.

• #10   24. mar 2003 hej igen.
    ja jeg har skiftet luftfilter, benzinfilter, rotor, fordellerdeksel, tændrørskabler, tændrør og jeg har set alle mine vacumslanger efer og afpøvet mine vacuumdåser. men der er ikke noget af det der har hjulpet.
    jeg har også prøvet at komme noget karburator rens i benzinen, det var lidt som det hjalp på hakkenen når man kørte med jævn hastighed.
    en anden ting jeg har lagt mærke til er, jeg ved ikke om det bedyder noget. der at at når man kører og slipper gassen og træder koblingen ned så stiger den i omdr. jeg ved ikke om den skal det.
    ps der er en helt ny kobling i.

• mico p
    mico p Tilmeldt:
    mar 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 4
    #11   27. mar 2003 det er med sikkerhed fordi at du har en utæt pakning på indsugningsmanifolden....... har lige haft det samme problem på min egen gd fra 88 dog med indsprøjtning, det kan også være en utæt vaccumslange. mvh.mico

• mico p
    mico p Tilmeldt:
    mar 2003

#12   27. mar 2003 OG MAZDA ER IKKE EN LORTE BIL !!!!

• #13   27. mar 2003 nej jeg ved godt mazda ikke er en lorte bil.
    men folk læser sku en indslag når der står lorte bil.

En anden ting nede ved indsugningsmanifolden hvordan ser den pakning ud. er den bare med store huller eller er der en masse små også??

• #14   27. mar 2003 øhh ville du mene at det er den pakning der sidder mellem min indsugningsmanifold og min karburator?

• mico p
    mico p Tilmeldt:
    mar 2003

#15   28. mar 2003 ja eller mellem manifold og topstykke... du kan sende mig en mail på mico@cool.dk , hvis du har brug for nærmere vejledning.......... føler mig næsten expert i mazda efterhånden da jeg har kørt i mazda 6 år ca.

Kommentér på:
lorte bil

Annonce