{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.401 visninger | Oprettet:

Hjælp til defekte bremser på pug 406 ! {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en pug 406 fra 2000, hvor jeg har lidt bøvl med mine bremser. Når jeg prøver at bremse, så kan jeg blive ved med at trykke bremsen helt i bund uden den bremser, først når bremsen er helt i bund, begynder den at tage ved.
Når jeg så skal blokere så skal jeg næsten helt op og stå på pedalen !!.
Hvis jeg "pumpe bremser" imens jeg køre kan den godt bremse med pedalen halvt i bund, men så snart jeg begynder at træde den i bund, synker den bare stille og rolig uden at bremse før den er helt i bund ?

Nogen der kan hjælpe med dette ?

Kan det evt være en utæt hed i bremse systemet, eller er det bremseforstærkeren der er røget?

Håber der er nogen der kan hjælpe

MVH Claus

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til defekte bremser på pug 406 !
  • #1   11. okt 2009 luft i systemet? defekt hovedecylinder? udtæt bremseslange eller bremserør?

• #2   11. okt 2009 er der noget væske i beholderen ? Hvis den står under minimum er der højst sandsynligt et utæt rør/slange et sted.

Bremseforstærkeren kan du kontrollere funktionen ved, at holde tryk på pedalen når bilen er slukket og så starte motoren. Hvis pedalen synker lidt virker den,

• #3   11. okt 2009 Ved ikke om det kan hjælpe, Men den var løbet helt tør for bremse væske?
    Har så fyldt nyt på igår, og der er ikke løbet noget ud endnu. Så tror ikke det er en utæthed, Men kan selvfølgelig ikke være sikker..

• #4   11. okt 2009 først flå dine bremser fra hinanden og tjek glidere og stempler om de hænger.... tjek hjul cyl osv.... ingen fejl der er det nok bremseforstærkeren

• #5   11. okt 2009 den er helt sikkert utæt et sted
    hold stille et sted og så pump pedalen nogle gange, altså træd på den og hold tryk på mens den synker i bund, når du har gjort dette nogle gange skulle du gerne have en våd plet et eller andet stedunder bilen,
    så kan du se hvor den er utæt

• #6   11. okt 2009 nårh ja og hvis systemet minder om en Golf 4 så er der brugt aluskiver istedet for kobberskiver på de bagerste kalibre og de irer altså med tiden.
    Så husk at tjekke efter væske indvendig i fælgene

• #7   11. okt 2009 Ang bremseforstærkeren, kan jeg godt lave testen når bilen er slukket. MEN når jeg pumper bremsen så den bliver hård. Kan jeg stadig presse pedalen helt i bund imens bilen er slukket. Når jeg så snarter bilen igen og holder bremsen oppe (hvor den er pumpet) kan jeg mærke at den synker....

Men skal jeg kunne presse pedalen helt i bund, når jeg har pumpet den imens bilen er slukket? PS jeg presser ikke helt vild hårdt bare stille og rolig !

• #8   11. okt 2009 nej din bremseforstærker lyder til at virke fint.
    Den tjekkes nemlig ved at pumpe bremsen hård med slukket motor, og så starte moteren mens man holder pedalen og så skal man kunne mærke forstærkeren hiver i pedalen

• #9   11. okt 2009 hvis bremse forstærkeren var røget ville bremse pedalen være HELT HÅRD! har selv prøvet det.. så det kan ikke være det.....

• #10   11. okt 2009 hvis den har været helt tør for væske, kan den ha suge massere luft i systemet. og den kan sagtens komme helt i bund i væske beholderen, bare ved at klodser og skiver er meget slidt.(så skal der jo mere væske ud i kaliberne for at bremse.

jeg ville starte med at udlufte systemet, og så se om det ik sku virke. tjek os lige hvor slidt dine skiver og klodser er.

• #11   11. okt 2009 Det er 100% luft i bremse systemmet. få det luftet ud.

• #12   11. okt 2009 Ok og hvordan får jeg så luften ud?

Skiver og klodser er næsten nye..

• #13   11. okt 2009 da du ikke lyder som om du har meget forstand på biler...ville jeg kører på værksted--- men der sidder en lille skrue ved hver bremse på hvert hjul det er udluft skrue men der skal være en der jokker på pedalen samtidig

• #14   11. okt 2009 ok ja det kan sgu godt være man skulle gøre det... :0) Men tak for svarene!

• #15   11. okt 2009 jeg kan godt fixe problemet for dig !

• #16   12. okt 2009 Hvis den er løbet tør for væske så ER DER EN UTÆTHED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!= du skal IKKE køre i bilen

Du har ikke forstand på det så få den på værksted på et fejeblad så du ikke køre ind nogle fordi du ikke kan bremse.

Der er en grund til det tager 3år eller noget for at blive udd. mek. og man ser gang på gang folk her inde der INTET forstand har på biler lige være igang med at fixe noget

50% af de råd der bliver givet herinde på BG er nogen der "tror" at det er noget

Tag på værksted !!!!!

Kommentér på:
Hjælp til defekte bremser på pug 406 !

Annonce