1.912 visninger
|
Oprettet:
Kvalitet på Diesel {{forumTopicSubject}}
Er der nogen, som ved om der er forskel på kvaliteten på diesel, på eksempelvis Statoil og Shell kontra JET, OK, Uni X osv...??
jun 2003
Følger: 3 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 650
1,9 Tdi'er, ifølge ham er der ikke forskel på dieselen på samme måde som som benzin. Jeg kan personligt heller ikke mærke forskel.
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.249
En tråd jeg lavede for kort tid siden
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 1 Svar: 16
det lyder godt nok spøjst.
The Stig .
Statoil Raffinaderiet i Kalundborg leverer benz og diesel til hele Sjælland.
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.250
De lavede også en test af Shell og nogle lavpris benzinselskaber , hvor de testede på dieselbilerne og de målte faktisk +8HK i forskel, husker ikke de præcise målinger.
Jeg har haft en link til testen, prøver lige at finde den.'
Men det var som sagt ikke en kvalitets forskel på brændstoffet de effekt målte ene og alene kun bilerne afhængig hvor de havde købt brændstoffet.
jun 2005
Følgere: 3 Biler: 7 Emner: 133 Svar: 658
dec 2004
Følger: 41 Følgere: 39 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 369
men både benzin og diesel kan jo blive for gammel. såå hvis man tanker et sted hvor de ikke rigtig sælger så meget, så kan man også være uheldig at få noget gammelt træls benzin elller diesel. fx mange at de standere der står ved lankøbmændende fx. hvor folk kun henter 5 liter af gangen til plæneklipperen om sommeren. der ville jeg ikke lige fylde min bil op..
men jeg tanker altid min golf 4 tdi på statoil, og den køre 17-18 km/l og går perfekt. intet at klage over.
men jeg ved at vi general har flere/mere sod problemer i dk frem for mange andre lande som fx tyskland og sverige. det skyldes at vi i dk har dårligere diesel og lavere hastig på vejene. er selv vw mekaniker.
men ved at min golf 3 1,8 monopoint som kæresten bruger, den tændingsbanker når hun tanker 95 benzin på fx unox og flere andre "billigere" stationer. men den køre 12-13 km/l så det er jo fint. men hvis hun tanker 95 benzin på statoil eller shell, så holder den op med at tændingsbanke, men går også en 12-13 km/l. såå der er altså lidt forskel, men ikke helt vild på alm biler..
men har man en bil med en højtydende turbo motor fx, så bliver forskellen nok større. såå man skal tænke lidt over hvor man tanker
på min gamle vr6'er kørte jeg altid på v-power fra shell. den gik bedre i tomgang og var mere kvik på gassen, og gik ca 1-1,5 km/l mere og det er jo meget forskel, for om den går 9 eller om den går 10-10,5 det er jo ikke lige meget.
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.250
Shell diesel 161HK
http://www.youtube.com/watch?v=ezjknhwcQXU
feb 2007
Følger: 82 Følgere: 80 Biler: 4 Emner: 15 Svar: 183
Kvalitet på Diesel