{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.975 visninger | Oprettet:

Problemer med Turbotryk på Peugoet 406 {{forumTopicSubject}}

Håber virkelig der er nogle herinde så har tjek på det med Turbo'er, for jeg står virkelig med et træls problem her smiley

Jeg har en Peugeot 406 2.0 sv Turbo, og har følgende problem:

Har mistet trykket fra turboen, så motoren føles som en 1.8 L. Muligvis kommer der en smule tryk igennem, men først ved 3.500 omdr. (dette kan også bare være det at den kommer op i omdr. og derfor får nogle flere krafter deromkring)
Jeg har så lige været ovre ved vores faste Mekaniker, og vi brugte over en 1 time på at prøve at finde problemet, og troede også vi havde fundet det, da vi kunne høre en smule "væsen" eller "pusten" om du vil. som om der fiser luft ud omkring den forreste del af motoren, så vi skiftede en O-ring, på en slange som sad lidt løst. Men dette hjalp ikke på problemet eller på at det lyder som om der fiser luft ud.
Vi tjekkede så om bilen dannede tryk i rørene overhovedet, om det gør den.
Mekanikkeren gav så op efter at vi ikke kunne finde ud af hvad det kunne være, udover at han sagde at det kunne skyldes den nye udstødning jeg har fået på, som er en Universal-udstødning af mærket Aero-speed, fra Xtremecarparts her i Esbjerg.
Idet at det er en udstødning med fri udblæsning, eller hvad man nu kalder det smiley Han mente så at turboen ikke kan nå at danne nok tryk af gassen, inden den er ude af systemet, men problemet er så bare at jeg da kørte rundt med den udstødning i ca. 3-4 dage inden jeg i hvert fald for alvor mærkede at turbotrykket var forsvundet, hvilket jeg så syntes virker mærkeligt, da det vel burde være sket direkte fra starten af at udstødningen var blevet sat på. (Det er kun en Bagpotte)
Det eneste han så mener jeg kan gøre er at chippe bilen eller skifte til org. bagpotte igen...
Er der nogen som kan afkræfte eller bekræfte det som denne mekanikker siger...? smiley
Vil sætte pris på hvad som helst i kan sige som bare kan hjælpe mig lidt om hvad det kan være, om han har ret i det han siger, om i har oplevet noget lignende eller bare kan give mig en bedre forståelse af det her...:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med Turbotryk på Peugoet 406
  • #1   6. maj 2010 det er ikke nogen med dit udstødningen og gør. ¨så meget kan jeg da sige dig. for en mortro med tryk på skal kunne komme af med trygge igen,

  • #2   6. maj 2010 Du har nok et hul i en slange i dit tryk system.


    HansPassatTDIHald


  • #3   6. maj 2010 udstødning har ikke noget og sige.. men prøb og frakoble wastegaten.. der går en slange fra N75 ventil, i venstre side af motorrummet, når du står foan bilen, ned til wastegaten.. blokere den, og så under bilen, og juster wastegaten manuelt, så finder du ud af om problemet er der. .
    er der nogle advarselslamper der lyser. . ???


  • #4   6. maj 2010 ja okay.. så først nu, at i har tjekket den laver tryk.. jamen så er der en utæthed et sted. . evt. din dumpventil. .

  • #5   6. maj 2010 okay, lyder godt hvis det bare er et hul på en slange et sted, problemet er så bare at vi ikke lige kan finde det skide hul/utæthed smiley

    Den lampe med selvdiagnose eller hvad den hedder, den lyser lige 2-3 sek længere tid efter motoren er tændt, end dem plejer, men ellers er der ikke nogen lamper der lyser.. smiley


  • #6   6. maj 2010 Nu har jeg været ude og tjekke efter huller/utætheder igen, men kan sku ikke rigtig finde noget, har også forsøgt at sprøjtelidt vand blandet med opvaskemiddel på, for at se om det boblede op nogen steder, men det ser det ikke lige ud til...
    Det eneste der virker lidt skummelt, er at man tydeligt kan høre en vislen eller pusten, om man vil, Nede omkring tomgangsmotoren eller slangerne omkring den... ved sku ikke om den godt må sige sådan en lyd.. smiley


  • Per L
    Per L Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 21 Følgere: 24 Svar: 153
    #7   6. maj 2010 Hvordan har i målt tykket? Er det målt under belastning eller bare ved at gasse motoren op? Har i målt det helt oppe ved indsugningsmanifolden?

  • #8   6. maj 2010 Mekanikkeren tog bare lige slangen af ved trykrøret og gassede op, og konstaterede så at der var tryk på... smiley

  • Per L
    Per L Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 21 Følgere: 24 Svar: 153
    #9   6. maj 2010 Så ville jeg nok prøve at måle trykket under kørsel og se om det er højt nok. Hvis det er det kan du godt udelukke at det er turboen men derimod en anden fejl der er galt. Går der nogle slanger på manifolden hvor du kan sætte et manometer imellem så er det et godt sted at måle.

  • #10   6. maj 2010 Altså få anskaffet et trykmåler-ur og få koblet til, og måle trykket når jeg kører så ?

  • Per L
    Per L Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 21 Følgere: 24 Svar: 153
    #11   6. maj 2010 Ja ellers har din mekaniker sikkert et manometer du kan låne. Men det er ihvertfald den letteste måde at se om den laver det tryk den skal, med mindre du får en tester på der kan aflæse trykket via bilens tryksensor.

  • #13   8. maj 2010 Okay, det lyder interessant det der, det vil jeg da helt sikkert lige få set på, tusinde tak! smiley

  • #15   8. maj 2010 Det eneste problem er så bare at det er hulens svært at komme rigtig ind under bilen og se det nedefra.. men må vel bare igang med nogle store bukke.. smiley

  • #16   8. maj 2010 Så kom jeg ind under bilen og fik fundet den der stang, og ganske vist så var den hoppet af, så jeg fik købt en lille låsering, som må klare det indtil videre.
    Bil kører også bedre nu, men det er stadig som om der er mindre tryk og at det kommer senere end det burde (dog stadig mere tryk end før stangen blev sat på og trykket kommer også lidt før nu)
    Det jeg så er i tvivl om, er om det kan have betydning hvilken vej den split vender, når man sætter den på stangen (har ikke lige styr på dens funktion ) smiley
    Dels er jeg også i tvivl om min mekanikker ikke kan have lidt ret i det med at når udstødningen er mere åben end før, at jeg så mister noget tryk og at det kommer senere...

    Ps. Mange gange tak for hjælpen "flemming kongensgaard V" smiley


  • #17   8. maj 2010 når der er turbo, kan en udstødning ALDRIG blive for stor.. den skal bare af med det. .

  • #18   8. maj 2010 Okay, har du nogen idé om hvad den manglende kraft / kraft ved lavere omdr. kan skyldes.. ? smiley

Kommentér på:
Problemer med Turbotryk på Peugoet 406

Annonce