Problemer med Turbotryk på Peugoet 406 {{forumTopicSubject}}
Håber virkelig der er nogle herinde så har tjek på det med Turbo'er, for jeg står virkelig med et træls problem her
Jeg har en Peugeot 406 2.0 sv Turbo, og har følgende problem:
Har mistet trykket fra turboen, så motoren føles som en 1.8 L. Muligvis kommer der en smule tryk igennem, men først ved 3.500 omdr. (dette kan også bare være det at den kommer op i omdr. og derfor får nogle flere krafter deromkring)
Jeg har så lige været ovre ved vores faste Mekaniker, og vi brugte over en 1 time på at prøve at finde problemet, og troede også vi havde fundet det, da vi kunne høre en smule "væsen" eller "pusten" om du vil. som om der fiser luft ud omkring den forreste del af motoren, så vi skiftede en O-ring, på en slange som sad lidt løst. Men dette hjalp ikke på problemet eller på at det lyder som om der fiser luft ud.
Vi tjekkede så om bilen dannede tryk i rørene overhovedet, om det gør den.
Mekanikkeren gav så op efter at vi ikke kunne finde ud af hvad det kunne være, udover at han sagde at det kunne skyldes den nye udstødning jeg har fået på, som er en Universal-udstødning af mærket Aero-speed, fra Xtremecarparts her i Esbjerg.
Idet at det er en udstødning med fri udblæsning, eller hvad man nu kalder det Han mente så at turboen ikke kan nå at danne nok tryk af gassen, inden den er ude af systemet, men problemet er så bare at jeg da kørte rundt med den udstødning i ca. 3-4 dage inden jeg i hvert fald for alvor mærkede at turbotrykket var forsvundet, hvilket jeg så syntes virker mærkeligt, da det vel burde være sket direkte fra starten af at udstødningen var blevet sat på. (Det er kun en Bagpotte)
Det eneste han så mener jeg kan gøre er at chippe bilen eller skifte til org. bagpotte igen...
Er der nogen som kan afkræfte eller bekræfte det som denne mekanikker siger...?
Vil sætte pris på hvad som helst i kan sige som bare kan hjælpe mig lidt om hvad det kan være, om han har ret i det han siger, om i har oplevet noget lignende eller bare kan give mig en bedre forståelse af det her...:)
mar 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 83 Svar: 220
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.132
HansPassatTDIHald
sep 2004
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 59 Svar: 2.606
er der nogle advarselslamper der lyser. . ???
sep 2004
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 59 Svar: 2.606
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 12
Den lampe med selvdiagnose eller hvad den hedder, den lyser lige 2-3 sek længere tid efter motoren er tændt, end dem plejer, men ellers er der ikke nogen lamper der lyser..
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 12
Det eneste der virker lidt skummelt, er at man tydeligt kan høre en vislen eller pusten, om man vil, Nede omkring tomgangsmotoren eller slangerne omkring den... ved sku ikke om den godt må sige sådan en lyd..
apr 2007
Følger: 21 Følgere: 24 Svar: 153
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 12
apr 2007
Følger: 21 Følgere: 24 Svar: 153
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 12
apr 2007
Følger: 21 Følgere: 24 Svar: 153
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 12
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 12
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 12
Bil kører også bedre nu, men det er stadig som om der er mindre tryk og at det kommer senere end det burde (dog stadig mere tryk end før stangen blev sat på og trykket kommer også lidt før nu)
Det jeg så er i tvivl om, er om det kan have betydning hvilken vej den split vender, når man sætter den på stangen (har ikke lige styr på dens funktion )
Dels er jeg også i tvivl om min mekanikker ikke kan have lidt ret i det med at når udstødningen er mere åben end før, at jeg så mister noget tryk og at det kommer senere...
Ps. Mange gange tak for hjælpen "flemming kongensgaard V"
sep 2004
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 59 Svar: 2.606
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 12
Problemer med Turbotryk på Peugoet 406