Sjovt motor problem med E39 TDS(hjælp) {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg har et lille problem med min E39 525tds. aut. Bilen har kørt ca 400.000km, men der er kommet ny motor i for 180.000km siden og ny renoveret ombytter gearkasse for under 20.000km siden.
Det er min første BMW. Jeg er hjemme mekaniker og ved en del om biler. Men den her driller lidt.
Bilen køre og starter som den skal ved normal pæn kørsel.
Når jeg så putter pedalen i bund trækker den som den skal i ca 10-12 sekunder. Nogen gange mindre.
Det vil sige hvis jeg ligger med 50km/t når jeg op på en 120-130km/t hvor den trækker rigtig godt. MEN så dør den. Jeg vil gætte på den mister ca 40-50HK. Den kommer lige pludselig, som om man slipper speederen halvt. Så kommer den ALDRIG over 140-150 selv med pedalen i bund. Hvis jeg så slipper speederen et sekundt eller 2 og så trænder til igen så har jeg træk igen i en 8-10 sekunder max og så dør den igen! det vil sige så kan jeg lige snige den op på en 170km/t men da den så mister power igen falder den tilbage ned på 150km/t.
Hvis jeg holder helt stille når jeg ikke meget over 100km/t før det sker første gang, hvis jeg holder pedalen i bund hele vejen.
Det er som om motoren går i et nød program når jeg holder på for længe. Som om noget bliver varm eller? Forbrugsmåleren går også ned på halvt forbrug når det sker så det er meget tydligt at mærke og se.
jeg købte bilen med en powerbox og har pillet den af da det måske kunne være den. Det har overhovedet ikke gjort nogen forskel. Det er helt det samme.
Før jeg købte den er der kommet en M5 front på som skærmer lidt for intercooleren. Kan det være det der gør det???
At intercooleren simpelthen ikke får køling nok?
Bilen har jeg næsten lige købt og jeg opdagede det self først på vej hjem da jeg ikke kan lide at brænde en anden mand bil af.
Jeg har læst om en der havde samme problem, men ingen løsning på problemet.