{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
831 visninger | Oprettet:

Raslelyd i motor // Celica {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg har en celica T23 fra 2001, jeg har nyt udstødningssytem på helt oppe foran og de brummer godt.

da jeg kørte på motervejen en dag og gav den gas, begyndte den pludselig at rasle...

Den gør det nu konsekvent i alle gear... ved forskellig omdrejning...

1 gear ca 4k ... 2 gear ca 3k... og lign..

ligeledes KUN når den rammer en bestemt frekvens i lyden...

min mekaniker kan intet finde.. men skyder på det er ventilerne...

virkelig dårlig forklaring det her :).. men hvad siger i :).

lyder som en skrue der ligger og rasler rundt i et rør smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Raslelyd i motor // Celica
  • #1   18. okt 2010 lyder som noget resonans lyd fra noget udstødning,varmeskjold eller sådan noget

• #2   18. okt 2010 ja regnede jeg også med... men alt er gået igennem.. alt er spændt efter... og varmeskjold og alting er fastnet....

PS:.. du kan stort set ikke få lyden frem i første gear // frigear..

samtidig så kommer det ikke ved den høje brummelyd... men mere når man slipper speederen lidt og ligesom fader lidt ud...

• #3   18. okt 2010 Det ka være et plejl leje der er ved og gå.
    På en a mine bimmere hvor det var galt med plejl lejerne, lød det som en svag rasle lyd, eller vibrerede varmeskjold.

• #4   18. okt 2010 ok største spørgsmål er om det er "farligt".... ?? dvs hvis jeg kører med det i længden om det så skader.

jeg har sku snart kørt med det i 1 år :S... troede det var udstødning.. men nu har de spændt alt og tjekket af 2-3 omgange.. og kan intet finde... (fordi man ikke kan få lyden frem i frigear bliver de nød til at starte og køre en tur for at høre om det hjælper smiley )

han sagde til mig det lød som ventilerne nemlig.. også sagde han at han ikke ville gøre noget ved dem.. rent prismæssigt i forhold til det ikke gør noget.

• #5   18. okt 2010 hvis du havde kørt et hel år med plejl lejer der har været færdige, så havde den nok givet lidt mere lyd fra sig nu smiley eller sat et ben ud. Nej så tror jeg ikke på det kan være dem det er galt med.

• #6   18. okt 2010 Er motorophæng tjekket?

• #7   18. okt 2010 alt er umiddelbart tjekket.... som sagt så kan du stå med åben klap i frigear og ikke få lyden frem.... men på motervej når du ligger i et "stille" leje.. og køre stille og roligt i samme omdrejning.. kan du få et stabil rasle rasle rasle rasle frem ved 3k omdrejning.. pisse irriterende.

mærkeligt.. fordi hvis det var viberationerne fra udstødningen fordi den larmer.. ville det vel være værst når det larmede mest??.. men er faktisk omvendt..

• #8   18. okt 2010 Udrykkerleje?

• #9   18. okt 2010 Det gjorde min corolla også. Det var bare kun når man skiftede gear. Det var en flexrør der var defekt så skiftede vi det og wupti så var det væk..

• #10   18. okt 2010 hvis i hejser den op på en lift og sætter den i gear og ''kører'' kan man høre det så??

• #11   19. okt 2010 det lyder meget som om det er på et bestemt "lydleje"... dvs når man gasser så lydstyrken er på et bestemt punkt.... så det begynder at rasle..

kan ikke finde andet sammenhæng... hvis jeg holder speederen så lyden er der... så hvis jeg gasser op.. så forsvinder lyden indtil jeg rammer samme "lydstyrke" som før...

bare mest irriterende fordi det er lige på det "lydleje" som man normalt køre motervej og lign...

• #12   19. okt 2010 Min forældres carina gjorde nøjagtig det samme. Tjek at udstødningen ikke går på nogen steder, det var løsningen for dem smiley

• #13   19. okt 2010 Og det kan være uhyggelig svært at se om udstødningen går på! Der gik lang tid, før vi lige pludselig kunne se problemet. Bedste er at kunne køre hen over en grav eller lign, så bilen står på alle fire hjul..

Kommentér på:
Raslelyd i motor // Celica

Annonce