{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.789 visninger | Oprettet:

Problemer med Fiat Punto 60 SX 1995 {{forumTopicSubject}}

Hej Bg.
Jeg har købt mig en fiat puto, men kan desværre ikke bruge den, da der er problemer med, at den bliver varm når man køre i den, og den kan ikke rigtigt køle sig selv ned igen. Det skal dog siges, at den godt kan køle sig selv rimeligt ned når den holder stille, men den starter dog førtst blæseren når den er næsten oppe i det røde felt.
Jeg har selv en formodning om, at det er toppakningen der er defekt, da jeg også har prøvet at der lige pludselig ingen varme er i bilen, og så snart den er blevet udluftet ud i køleren køre den fint i et stykke tid igen. Det skal siges, at jeg har næsten lige fået skiftet køler pga der var hul i den gamle.
Er der nogle her inde der mon har haft samme problemer med deres punto, og evt kan af eller bekrafte min mistanke til toppakningen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med Fiat Punto 60 SX 1995
  • #1   26. mar 2011 Toppakningen er defekt - kendt problem ved Punto.
    Men kontrollere den ved at se ned i ekspansionsbeholderen imens motoren kører - der må ikke være bobler eller motoren må ikke "æde" alt kølevandet.


  • #2   26. mar 2011 Det er prøvet, og det bobler lidt. ikke ekstremt meget, men har lagt mærke til, at den også ryger en del mere end eksempelvis min corsa gør. Ummidelbart æder den ikke rigtig noget køerlvand, men der er så stort et tryk i den, at den skyder kælervæsten oven ud hvis man fylder op mellem min. og max når den er kold.

  • #3   26. mar 2011 toppakning... altid toppakning på en punto, og hvis den har været meget varm bliver toppen også tit skæv på de

  • #4   26. mar 2011 okay lyder ummidelbart som det var det jeg frygtede :S hmm vil i så mene, at det kan batale sig at skifte toppakningen kontra at købe en anden motor ved huggeren? (Motoren har kun fået 180.000)

  • #5   26. mar 2011 okay har bare hørt, at hvis en bil har banket toppakningen en gang har de det med rimelig let at gøre det igen?

  • #6   26. mar 2011 Det self rigtigt puntoen er jo ikke helt ny længere så der er desværre nok ikke så store chancer for at finde en bedre motor. Men det var dejligt at få bekræftet min mistanke. Har også forhørt min mekaniker om en overslagspris på at få skiftet toppakningen med planing af topstykketm og få tjekket stemplerne, og han snakkede om han kunne gøre det for lige omkring 4500

  • #7   26. mar 2011 HUSK!: der sidder jo to udlufningspropper på sådan en.. Bar li så i ikke har glemt den.. smiley Sidder på slangen som kommer inde fra varmeelementet..

  • #8   28. mar 2011 Okay tak for hjælpen.
    Lasse: Tak for info, men er desværre klar over, at der er 2 udluftningspropper. Ville ellers være skønt, hvis det bare var det der var galt smiley


  • #9   29. mar 2011 okay, ja det rigtig. Har en kørende med det samme problem, og tror desværre top ska af:)

  • #10   30. mar 2011 Jeg har også en Punto 60, 1996, km. 110.000, perfekt stand. Her har jeg skiftet begge tændspoler, tandrem+rem til generator - ventilatorrem(?).
    Stadig havde motoren problemer - kørte kun på 3 cylindre og hostede en del. Der manglede vand, så toppakningen må være i stykker.

    ???
    Hvordan finder jeg ud af om topstykket skal planslibes i forbindelse med at jeg skifter toppakningen?

    **Tjek i øvrigt dette jeg fandt - vejledning i skift af toppakning, kræver Haynes rep. bog**
    http://holm-teknik.dk/auto/fiat_punto_60/toppakning/toppakning.pdf

    Mvh Birk.


  • #11   30. mar 2011 Birk. Efter hvad jeg har kunnet forstå ved at snakke lidt med mekanikere, er det altid en god ide, at få planslibet topstykket. Min mekaniker foreslog også mig, at få tryk testet cylenderne når det nu er skildt ad.

  • #12   30. mar 2011 Lasse k. Surt det koster allligevel også en del at få skiftet pakningen hvis man ikke selv kan gøre det lige som mig. hehe
    Troede faktisk at en punto kunne gå en del flere km før der ville blive problemer med toppakningen, men når du siger, at din muligvis er gået og kun har kørt 110.000 må man da sige at min tilsyneladende har holdt godt når den har gået 180.000 smiley


  • #13   31. mar 2011 Det er en kunde som kører i den, så ja det er sku halv dyrt smiley smiley

  • #14   1. apr 2011 Hmm. Jeg går sgu selv i gang med at skifte skidtet. Synes også at 110.000 er lige rigeligt lidt.. men selv en Punto kan vel få "ondt i maven" smiley

    Er det nogle meninger om hvor vidt vandpumpen skal skiftes sammen med toppakning?


  • #15   2. apr 2011 Altså hvis den ikke er utæt eller noget kan man jo godt lade den kører videre, men JEG ville nu nok skifte tandrem og vandpumpe..

Kommentér på:
Problemer med Fiat Punto 60 SX 1995

Annonce