{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.135 visninger | Oprettet:

kører på 3 cylindre?? {{forumTopicSubject}}

Godaften Bg! smiley

Håber der er nogen, som måske vil kunne hjælpe mig lidt.

Har siden i går haft problemer med min bravo, som ca hver 3 gang man starter den, lyder som om den kun kører på 3 cylindre.. Efter lige at have givet den lidt gas, begynder den at køre normalt,- altså på de 4 igen.. Kan ikke helt finde ud af hvad problemet kan skyldes, idet, at det ikke er så længe siden jeg både skiftede tændrør, tandspole, og tændrørskabler... smiley .. Men synes egentlig også at det er underligt at den kan gå fra at køre på de 3, til at blive stabil og køre på 4 .. Aner simpelthen ikke hvor jeg skal starte med at lede efter problemet.. ..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kører på 3 cylindre??
  • #1   24. sep 2011 tandrør
    tandspole.
    strømfordeler
    tændkabler

• #2   24. sep 2011 kan også være en indsprøjtningsventil der har en perodisk fejl eller en løs forbindelse

• #3   24. sep 2011 Har aldrig set en benzindyse gå til på en 1200 16v, men kunne godt lugte lidt af en defekt toppakning, det er et kendt problem på de motorer.

• #4   24. sep 2011 Thomas Z . Du skriver en defekt toppakning.. hm, har faktisk toppakningen under mistanke lige pt, for at skulle være defekt.

Men troede da ikke det kunne have en sammenhæng? Men det kan det måske godt?

• #5   24. sep 2011 det kan godt være en toppakning.
    hvis bilen står, og "fylder" vand i den ene cylinder, så vil den kun starte op på 3, når der så er gået lidt tid for den forbrændt det vand der nu er, også kommer den på 4'eren også.. så det er ikke helt usandsynligt smiley

• #6   24. sep 2011 okay. det have jeg slet ikke overvejet smiley Det er sku noget pis! .. hvad ville i gøre ved det? Jeg tænker at det måske er lidt omstændigt at begynde at skifte toppakningen, før jeg er sikker på den er gået. Må vel bare holde øje med om den de næste par dage bruger vand..? Kan ikke lige komme på andre måder jeg kan finde ud af om den er gået, uden at skille hele lortet ad ..

• #7   25. sep 2011 Jeg ville starte med at tage tændrørene op igen og se om de var rene. Selvom de er nye, er der jo ikke sikkert at de er i orden.

• #8   25. sep 2011 Og hvis din toppakning er gået og der som foreslået løber vand i din ene cylinder, så er der jo åben til kølevandet den anden vej også. Så vil du også kunne se bobler i din ekspansionbeholder og muligvis også få problemer med varmen både i bilen men også måleren i dit instrumentbræt,

• #9   25. sep 2011 Fiat, Lancia og alfa har problemer med indsprøjtnings dyserne på nogle af deres modeller.

Det er bare at ohme dyserne når den er kold og se om de alle er ens. Nogle af dem er 15.8ohms

Kommentér på:
kører på 3 cylindre??

Annonce