{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.666 visninger | Oprettet:

montere mindre motor i biler {{forumTopicSubject}}

tænkt på om man må og kan montere mindre motorer i lidt ældre biler, f.eks om min kammerat må sætte en 1.6 i hans carina e 2.0 for at få bedre benzin økonomi, kunne nævne mange bileksempler, men det vel noget med det går galt når man skal montere udstødning osv..?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  montere mindre motor i biler
  • #2   15. sep 2012 det rigtigt nok, men ikke lig i det her eksempel tror jeg, tænker f.eks også på en citroen xsara, står masser finde modeller med 1.8 motor i , og masser 1.4 motorer er tilsalg...

• #4   15. sep 2012 jeg ser sådan på det at dengang de biler blev lavet kosted benzin 6kr. literen og derfor tænkte man ikk så meget over økonomi, men det må vi gøre idag, især dem har langt til arbejde som jeg og min ven...

• #6   15. sep 2012 dit eksempel med at lave en carina e 2.0 om til 1.6 for bedre økonomi er nu god nok, tror ikk en 2.0 køre 15.2km/l med 4 personer og bagage for de 4 samt en fart på 130-140 km/t, men som mikkel siger, kan du selvfølgelig ikk opnå bedre benzin økonomi ved at smide en lille motor i en stor bil, der er jo også forskel på hvad de foskellige motorer levere af hk og nm smiley

• #7   15. sep 2012 hvis ikke du skifter til en mere moderne motor, så får du ingenting ud af det.
    self hvis det er en 3.0 V6 der ligger i, er der noget at spare...
    men bare hold igen på din speederfod

• #8   15. sep 2012 Ja du må godt sætte en mindre motor i en bil, og den kan godt synes med den mindre motor, men så snart bilen er godkendt med den lille motor, må du ikke bare sådan lige sætte den store motor tilbage i bilen igen smiley håber det var svar nok smiley

• #9   15. sep 2012 Prøv at regne på hvad ombygningen vil koste, dvs. køb af motor, og andre dele der skal til, og arbejdsløn og tid. Og regn så ud hvad besparelsen i benzin vil være, og se hvor mange km der skal køres bare for at nå break-even. Jeg tror ikke at det hænger sammen.

Man kan sagtens vinde en del ved at være mere bevidst om hvordan man kører. Jeg kan eks. sagtens vride 13 km/l ud af min 6 liters V8 når jeg kører økonomisk.

Kommentér på:
montere mindre motor i biler

Annonce