{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.344 visninger | Oprettet:

Andreas C
Andreas C
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21

Tømning af tank mv {{forumTopicSubject}}

Hej igen BG.

Jeg har jo som sagt været et fjols og tanket 2,5 liter vand istedet for benzin.. Hvis jeg skal have tømt tanken, og renset ud, osv, på et værksted, hvor længe vil i så tro det tager? Bilen har stået i tomgang og gået ud, dvs. det er formentlig også i slanger osv der skal renses.

jeg er for dum til biler, og har valgt den bare skal på værkstedet, men hvad tror i jeg skal regne med at slippe? Realistisk.

Mvh smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tømning af tank mv
  • #1   17. mar 2013 Hvilken bil + motor er der tale om?

• #2   17. mar 2013 Klaus H : Nissan Sunny 1.4i 16v fra 1993

Andreas : et par timer vil jeg mene et værksted tager for det og så kommer transporten der hen oven i. så 1200-1500 kr tror jeg du skal af med.

• Andreas C
    Andreas C Tilmeldt:
    mar 2013

#3   17. mar 2013 CK - det er mig der har været dum... En lang historie kort.
    Jeg købte bilen for et par dage siden.
    Jeg tænkte ikke over benzin ikke kunne fryse, og jeg gik jo ud fra, at det der var i en grøn dunk var benzin. Jeg lugtede til det, og det lugtede af benzin. Jeg havde lige sat vasketøj over, og skulle over og handle ind, fordi min kæreste kom.
    Jeg havde hældt det i, og startede lige bilen. Efter 10 sekunder i tomgang, så gav det jo sig selv - brmrmrm og den var død.

- Jeg skulle bare have tænkt mig om, men i stress og jag, ja.. så gjorde jeg det desværre ikke...

- Men ja, har fundet en lille lokal mekaniker - jeg tænker. det kræver vel ikke alverden? og burde det ikke være nok, bare at tømme tank mm ??

• #4   17. mar 2013 Jeg havde bare prøvet at hælde en ordentlig omgang karburatorsprit på og fyldt tanket helt op med benzin. Startet bilen på dieselstart, så der lige kommer gang i den igen. Kan ikke se, 2,5 liter vand skulle kunne gøre den helt store skade, når først der er gang i motoren igen.

• Andreas C
    Andreas C Tilmeldt:
    mar 2013

#5   17. mar 2013 Jeg har allerede givet den 1 liter karbu sprit, og 1 liter husholdningssprit...
    Desværre gav det ikke noget... Og tanken er næsten fuld smiley

• #6   17. mar 2013 ja altså hvis man hælder 2.5 liter i en næsten tom tank så er det sgu bare at fylde den op

kom også til at hælde en 5liter diesel/benzin blanding på min bmw da tanken var tom det gad den sjovt nok ikk starte på, så fik den 20 liter ren benzin og så kunne den igen,

• #7   17. mar 2013 Problemet er, bilen er gået i stå.. Hvis du bare får liv i den igen, er jeg sikker på, den trækker en mere brændbar blanding frem fra tanken.. I "gamle dage" hældte man danskvand direkte i indsugningen for at fjerne aflejringer i forbrændingskammeret. Det kunne bilen sagtens køre igennem så længe man holdte motoren igang. gik den først i stå, havde man balladen. Så prøv at starte den på dieselstart eller bremserens og hold motoren i høj tomgang i nogle minutter, så kan den sikkert igen på egen hånd.

• Andreas C
    Andreas C Tilmeldt:
    mar 2013

#8   17. mar 2013 Ja der kan man se Grease smiley
    Imponerende.. Det havde jeg sku ikke turdet..

Ja CK, jeg tænker at mekanikeren vel også gør det? Han leverer mig vel ikke en bil, som jeg alligevel ikke kan køre derfra i..

Hr busdriver, jeg har faktisk prøvet lige nøjagtig den der! Havde falck herude (gratis vejhjælp ifm. forsikringen, såå .. hvorfor ikke udnytte det) - han opgav også.. vi kørte dieselstart direkte i indsugningen, men den ville sku ikk andet end dø igen med det samme.. 2500 omdr. så gik den ud, og tilsvarende 1250 omdr i liiiige lidt længere tid, så døde den.. vi troede først det havde smadret pumpen, men havde slangen af, og den kørte fint benzin igennem.. Så tror udelukkende det er fordi der enten er vand i dyserne, eller at det simpelthen er fordi den er helt drunket,.. Men det må de sku finde ud af..

Næste problem kommer sku i om jeg har købt det rigtige reb, det lignere mere tørresnor smiley .. -
    Det er en 12 mm. trailertov hedder det, de der relativt tynde blå ting... tror i det kan holde???

• #9   17. mar 2013 tjaa, det eneste der kan ske er vel den sodder lidt til i udstødningen, efter et par ture i begrænseren er det vel væk igen smiley

Kommentér på:
Tømning af tank mv

Annonce