Summen fra bil Summen fra bil
Hej alle.
Min kalos kommer med nogle summende lyde fra fronten af bilen når jeg kører. Jeg vil sammenligne lyden med lyden fra et løbebånd med go' fart på (giver det mening??). Lyden har helt tydeligt noget med hjulets omdrejninger at gøre, og jeg kan afvise at motorens omdrejningshastighed påvirker lyden.
Samtidig kan den komme med en skrabende lyd når jeg bremser. Ikke en lyd der lyder alarmerende, men noget er galt og det skal laves!!
Jeg har haft bremseklodserne afmonteret, og de ser fine ud. Der sad heller ikke noget i klemme.
Mit spørgsmål går på om i turde køre med det det indtil mekanikeren kan se på det, og om i, ud fra min forklaring, kan komme med bud på hvad det kan være. Jeg er ikke hjemme disse dage, og skal køre ca 150 km i morgen. - turde i det, og hvad kan konsekvensen være?
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 2.204
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.268
Hjulleje kan du kontrollere ved at løfte hjulet fra jorden, og dreje hjulet rundt med hånden imens du holder den anden hånd på fjederen. Så vil du kunne mærke at fjederen vibrerer. Hvis det er dækket kan du mærke det ved at kører en flad hånd henover slidbanen. Så vil du mærke at mønsteret ligesom har rejst sig. Typisk på den inderste del af dækket. Det kunne du hurtigt tjekke imorgen inden du kører.
Summen fra bil