Råd om tryk forøgelse i Passat 1,8T 3B {{forumTopicSubject}}
eg står og vil finde ud af om man kan hente lidt ekstra hk ud af en standard 1,8T uden at ødelægge den.
Bilen har fået monteret intercooler foran. Standard turbo. Køre rigtig fint, men ville gerne se om man ikke kunne presse en 20-30hk mere ud af den, på en sikker måde.
Jeg har læst lidt rundt omkring og kommet frem til at jeg burde opgradere blowoff ventilen når jeg også vil installerer en manuel tryk regulator.
Men at man ligelede skal være opmærksom på den skal være recirkulering da man ellers kan stå med en ECU der melder fejl, og en motor der ikke køre særlig godt.
Det skal siges jeg intet har imod den siger noget, så længe det ikke er helt overdrevet F&F stil, men et sødt lille pift må den gerne komme med
Hvad har i af erfaring med blowoff på disse motorer?
Har kigget lidt på disse:
http://vagtuning.dk/forge-split-r-dumpventil
http://www.au2style.dk/style-blow-venti ... -2260.html
http://www.astina.dk/blowoff/bailey-blo ... th=883_882
Jeg har ligeledes luret på disse tryk regulatorer:
http://turbomotor.dk/contents/da/d14.html (den øverste, boost1)
http://www.astina.dk/ladetrykskontrol/f ... h=883_1203
Så skal man selvfølgelig have et tryk ur, og gerne et olie temp. ur.
Er der er andet man burde investerer i?
mar 2006
Følger: 101 Følgere: 143 Biler: 18 Emner: 75 Svar: 885
mar 2006
Følger: 101 Følgere: 143 Biler: 18 Emner: 75 Svar: 885
jul 2009
Følger: 30 Følgere: 28 Biler: 10 Emner: 9 Svar: 63
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2.950
jul 2009
Følger: 30 Følgere: 28 Biler: 10 Emner: 9 Svar: 63
Men en såkaldt "chip", snakker vi så ikke en remapping?
eller er det som i de gode gamle dage dag man loddede en særskilt performance chimp ind i styreboksen? for det har jeg ingen interesse
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2.950
maj 2009
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 63 Svar: 2.280
Men kører selv med Split R, fordelen ved den er man selv har mulighed for at justere trykket på fjederen ved at dreje på toppen.. Den laver ikke motorfejl når den er recirkulerende.
3" forrør og 2.5" udstødning er der rigtig meget og hente på ! jeg fik 30-40 nm ekstra alene på det! (2 forskellige felter)
Kører også med BSR opti flow filter, det giver lidt lyd, og få lidt udluftningslyd der. (uden det lyder som en 700 hk supra xD )
Ingen grund til boost controller! du skal ikke selv lege med trykket. så går det først galt.
Olie temp, skal du bruge den til bane? ellers vil jeg ikke bruge en krone på det.. (Har kun olie temp i min egen civic, fordi den bliver brugt til den er født til)
Chipning, skal bare være et sted man stoler. helst på et felt hvor den bliver kørt ind. det er jo en 3B du har, så aner ikke om der også skal loddes lidt i ECU'en?
jul 2009
Følger: 30 Følgere: 28 Biler: 10 Emner: 9 Svar: 63
Det er lige præsis holdbarheden på plastik mange har oplevet var svigtet!
Men nu er jeg ikke ude på at skulle have 200hk, den skal bare have lidt ekstra pondus når man triller
Men det med ekstra nm på forrør lyder dælme godt, har du et mærke du vil anbefale? eller er det bare det første det bedste?
Jeg er bare ikke meget for de skal til at lodde i den, egentlig også derfor jeg ville tage en manuel boost controller, og så skrue den en smule op så den fik lidt ekstra
mar 2006
Følger: 101 Følgere: 143 Biler: 18 Emner: 75 Svar: 885
jul 2009
Følger: 30 Følgere: 28 Biler: 10 Emner: 9 Svar: 63
Hvad køre sådan en 1,8T egentlig med i tryk standard?
mar 2006
Følger: 101 Følgere: 143 Biler: 18 Emner: 75 Svar: 885
dec 2004
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 85 Svar: 1.578
Du kunne have nøjes med en chip også havde du haft 190 HK på ellers fuldkommen std motor. Afhængi af årgangen på din Passat så skal den enten obd tunes eller der skal loddeS en chip i
Du når typisk ik over 210 220 HK på en k03 std turbo men eller så det IC forrør i 3" inkl catback hvilke stadig kan være stille 3" forrør henter du os tidligere spool på
Evt ændre dyserne inden remap men ik et must
Den org bov kan holde til mere end man lige tror dog kan du købe en ny af dem da de blir trætte med tiden
Mener std tryk er 05 06 i overboost
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2.950
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2.950
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 628
http://store.034motorsport.com/intercooler-kit-b5-a4-large-core.html
Og så få den chippet ved fredsluns eller et andet godt sted. Så har du sikkert 190HK
Eller du kan gå all in.
http://store.034motorsport.com/apr-stage-iii-kit-b5-a4-and-passat-1-8t.html
maj 2009
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 63 Svar: 2.280
Du skal få den loddet i ECU'en, Forbi en som har gjort det før. De ved hvad de laver. der er jo stadig en form for garanti når de roder. altså hvis de lodder forkert.. en ting er hvis der er noget galt i motoren..
Udover det, så smider min 200 og 320/330 nm, afhængig af rullefelt. Det er fint for mig, ikke verdens hurtigste æske.
okt 2014
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 1 Svar: 78
Men som sagt, så kan du hente tæt på 200 på helt std motor, og BOV henter du intet ved.. jeg ville bare få den chippet.
ellers kig mod APR, der har nogle sjove kits til din motor.
Råd om tryk forøgelse i Passat 1,8T 3B