{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.094 visninger | Oprettet:

Godkende bil over 20% effekt {{forumTopicSubject}}

Jeg har solgt motoren fra min Sierra Xr4i og indkøbt en 5liter v8, men tror jeg må droppe projektet da der ikke er meget hjælp er at få andet end autoconsult.dk og det løber let op i 30000. Og så har jeg fået typegodkendelserne på henholdsvis en sierra Xr4i som min og en Sierra Cosworth fra Ford Danmark, men tænker ikke de er meget værd da det jo egentlig er to forskellige modeller.

Jeg har monteret komplet bremsesystem på fra Sierra Cosworth og der bliver selvfølgelig betalt ny afgift af det hele.
Jeg er også sikker på at jeg kan få den synet med ændringerne, men det behøver den jo ikke være godkendt for.

Forsikringen er heller ingen problem ved ETU forsikring.

Spørgsmålet er også hvordan folk får der BMW E30 godkendt med 24v motore eller VW golf2 med VR6 motore

Men det helt konkrete spørgsmål er jo om jeg kan få min godkendt uden at skulle hele den store tur igennem med støjmålinger, bremsetryk og farttest og hvad har vi.

Håber der en der kan have et svar.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godkende bil over 20% effekt
  • #1   22. dec 2015 bmw e30 24v var ingen problem at for synet for mig så længe den ik overstiger de 20% og det gør de ik hvis du har 129 hk i en 2,0 12 og 150 i 24v maskinen og det samme gælder hvis du har en 2,5 alså 172 12v og 192 24v så der for kan det lade sig gøre i en e30


  • #2   22. dec 2015 og dem har policen aldrig sagt det mindste til når jeg er blevet stoppet i dem. kun engagn slog han motor nr op og stelnr på bilen for og se om den overholdte de 20% og det gjorde den så der var ik noget ulovligt der sage han


  • #3   22. dec 2015 Du må altid proppe en max 20% effekt forøgelse, på en iforvejen godkendt motor til bilen. Eks. hvis en BMW model magen til har en det større motor.

    Men nu er der jo ikke ligefrem lavet nogle Sierra modeller med en V8 du kan bruge? smiley


  • #4   22. dec 2015 Det lyder fair nok, mit problem er at når motoren ikke er typegodkendt til netop min bil så går den ikke. Om jeg så valgte en 5.0 v8 med 160hk (min er født med 150hk)

  • #5   22. dec 2015 Der er lavet en Sierra v8 fra fabrik, bare uden for EU http://www.africanmusclecars.com/index.php/ford/sierra-xr8

  • #6   22. dec 2015 så vidt jeg ved kan du da få en sierra type godkendt med 204hk som en cossi har og hvad motor du så smider i der efter der overholder de tal med et ford logo på tro jeg englig syns mand og policen er lige glad med bare du har data på motor og bilen hvor afgiften er betalt op til en cossi ? vi har en nemlig en sierra doch til at stå som bare liger en 2,0 doch i med turbo men den er godkendt til en cossi og der hav vi været ved at undersøge muglihenderne og syns manden sage at vi kunne sådan set smide i hvad vi ville bare motor data passede til det der var betalt afgift af smiley vi var nemlig ude i noget cossi 24v fra en scorpio os og det var ingen problem smiley

    så den


  • #7   22. dec 2015 Tror også det bliver min løsning.
    Forsikringen har givet lov til at jeg ændre på bilen så tosset jeg vil.
    Afgiften er helt sikkert heller ikke et problem at betale
    Og synet er heller ikke umuligt

    Men kan jeg komme i klemme andre steder?


  • #9   22. dec 2015 Nu er der forskel på at lægge Ford motore, i en Ford bil. Hvor stammer den V8 fra?

    Cosworth 204HK er en trykladet motor, og V8'eren laver højest sandsynligt mere end den på sug, så den typegodkendelse kan i jo ikke bruge?

    Dertil vil den også forurene mere, da turbobilerne ofte render mere rent end en stor old school V8 smiley


  • #10   22. dec 2015 En af grundende til at man også kan få godkendt e30 med 24v motorer er at de forurener mindre og er mere effektiv end den gamle m20 motor, men det betyder selvfølgelig man også skal have katalysatoren osv med, som passer til motoren.

    Kan huske at papirene i sin tid lagde på bmwe30.dk hvor der blandt andet var en miljøattest man skulle have med i synshallen.


  • #11   22. dec 2015 Det er intet problem med forurening da min er fra 83 og kun skal bevise at Co er under 5.5

  • #12   22. dec 2015 nemlig johnny smiley

  • #13   22. dec 2015 Men hvad mon det værste er der kan ske hvis bilen er synet hvor ændringerne står i papirerne, afgiften betalt og forsikringen i orden. Det er vel hvad de fleste ville kalde en godkendt bil smiley

  • #14   22. dec 2015 Bilen er først godkendt når trafikstyrelsen har sagt god for det smiley

    Men du har det trods alt lidt nemmere, nu din bil er så gammel som den er smiley


  • #15   22. dec 2015 Har prøvet trafikstyrelsen og de er ikke til meget hjælp uanset hvor meget jeg spurgte og hvordan jeg formulerede mig.
    Læs inde på vores hjemmeside var eneste svar.
    Så nu bygger jeg den sgu og tager et par typegodkendelser med på de forskellige Sierra modeller over 200hk med i synshallen, så må vi se.


  • #16   22. dec 2015 Jeg fik den trods alt synet med 2.9 twin turbo

    Synsmanden var lidt i tvivl om den kunne godkendes og hans ord var, nu den er født med turbo er det ok.

    Idioten mente en Xr4i var født med turbo smiley


  • #17   22. dec 2015 Synet sikkert, men ikke godkendt smiley En ting er hvad synsmanden lader syne, men det er igen trafikstyrelsen som skal godkende bilen og opbygning smiley

  • #18   23. dec 2015 Hvis ikke du har fået skrevet dine konstruktive ændringer på er det sådan ser lige meget at den er synet.....

  • #19   23. dec 2015 Ford sierra er for øvrigt lavet i en V8 der hed XR8 til det syd afrikanske marked, måske det kan hjælpe.

  • #20   23. dec 2015 Nu er der sendt mail afsted til trafikstyrelsen, jeg stopper ikke før jeg har min Sierra V8 godkendt smiley

  • #21   23. dec 2015 Bjørn: Nej det hjælper intet da der ikke ligger nogle godkendelser på den her hjemme.

  • #22   23. dec 2015 Jeg vil mene at der ikke er problemer i. hvis bilen er identisk med den type godkendelse du kommer med.
    Men motoren skal helt have mindre effekt end hvad godkendelsen siger. ikke noget med 20% over. det er lige meget hvad bilen motoren kommer fra. der vil måske sættes krav om at motor/gearkasse ophæng skal være svejs med styrke attest.


  • #23   25. dec 2015 Rs500 er vel godkendt med 224hk og xr8 har 225. Men en som 3drs cosworth har 204.så den er stadig inden for de 20%
    Xr8 køre med mustang HO ( HIGH OUTPUT) motor. Mener der har været registret et par stykker i England. Kan du hive lidt information fra feks passionford?


  • #24   25. dec 2015 Ja det burde vel kunne lade sig gøre, jeg kontakter Ford igen om de vil sige god for en 210hk Xr4i

  • #25   25. dec 2015 Det er nok 204hk du skal gå efter. Rs500 koster en del i afgift ( kan ikke forestille mig andet) men som 3drs Cos er faktisk overraskende billige. Og op til de 225 en HO v8 har er vel i den for bagatel eller om ikke andet 20% reglen. Men hvordan de ser 4cyl turbo kontra v8 sug ved jeg ikke og det er nok værd at finde ud af hvilke bremser og undervogn en xr8 har.

  • #26   25. dec 2015 Jeg har været samlige sider igennem på trafikstyrelsen og der står intet om hvilken motor der må ilægges, men at den skal holde sig inden for 40% hvis den ikke skal igennem div vrid, bræk og crash test. Jeg skal kunne bevise bilen kan klare den øgede effekt og at den ikke forurener og støjer for meget.
    Den motor jeg har stående har 210hk efter data


  • #27   25. dec 2015 Det er skam også kun for at kunne refererer til en specifik tilsvarende bil jeg nævner HO 5.0l motoren. Da sierra en er født med den.

  • #28   25. dec 2015 Jeg tror ikke du får lov...
    Du får problemer med at dokumentere vægte o.s.v i forhold til motoren... Bremserne kan måske stoppe 204hk med 900kg... Men hvad med 1100kg...
    Fjedrenes belastning
    Bremsekraft fordelingen...
    Det var hvad jeg fik smidt i hovedet da jeg ville ombygge en 96hk benzinbil til en 87hk diesel.
    Motoren kom endda fra samme bil, men i en 5 dørs længere version
    (Grand Vitara) Og man kan få den korte med 150 V6 HK.
    Nu er det også en noget nyere sag, men når der ingen typegodkendelse er på motor og bil hører sammen, ville de ikke røre den med en ildtang


  • #29   27. dec 2015 Jeg er kun optimistisk, uanset hvad bliver den bygget.
    Så må vi se om den bliver ren show eller kommer på vejen.


  • #30   27. dec 2015 Der er kun at prøve.

  • #31   27. dec 2015 har du prøver og kontakte
    JO Tuning på Als

    De har vist styr på hvordan man få ting gjort lovligt


  • Morten R
    Morten R Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 6 Svar: 2
    #32   29. dec 2015 Tror ikke det er umuligt. Har lige set på Facebook, at en gut har fået godkendt sin BMW E30 med en 286hk 4 liters V8, fra en E34 540... Og E30 er jo ikke lavet med V8, så.... ;)???? God vind med projektet:)

  • jonas E
    jonas E Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 3 Følgere: 8 Svar: 60
    #33   5. maj 2016 http://www.africanmusclecars.com/index.php/ford/sierra-xr8
    der er lavet en Sierra XR8 med en 5.0l v8 men eftersom den kun er lavet 250. gætter på du ik rigtigt finder nogle der kender til den.


Kommentér på:
Godkende bil over 20% effekt

Annonce