Godkende bil over 20% effekt {{forumTopicSubject}}
Jeg har solgt motoren fra min Sierra Xr4i og indkøbt en 5liter v8, men tror jeg må droppe projektet da der ikke er meget hjælp er at få andet end autoconsult.dk og det løber let op i 30000. Og så har jeg fået typegodkendelserne på henholdsvis en sierra Xr4i som min og en Sierra Cosworth fra Ford Danmark, men tænker ikke de er meget værd da det jo egentlig er to forskellige modeller.
Jeg har monteret komplet bremsesystem på fra Sierra Cosworth og der bliver selvfølgelig betalt ny afgift af det hele.
Jeg er også sikker på at jeg kan få den synet med ændringerne, men det behøver den jo ikke være godkendt for.
Forsikringen er heller ingen problem ved ETU forsikring.
Spørgsmålet er også hvordan folk får der BMW E30 godkendt med 24v motore eller VW golf2 med VR6 motore
Men det helt konkrete spørgsmål er jo om jeg kan få min godkendt uden at skulle hele den store tur igennem med støjmålinger, bremsetryk og farttest og hvad har vi.
Håber der en der kan have et svar.
apr 2003
Følger: 59 Følgere: 60 Biler: 24 Emner: 60 Svar: 1.490
apr 2003
Følger: 59 Følgere: 60 Biler: 24 Emner: 60 Svar: 1.490
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.824
Men nu er der jo ikke ligefrem lavet nogle Sierra modeller med en V8 du kan bruge?
maj 2015
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 14
maj 2015
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 14
apr 2003
Følger: 59 Følgere: 60 Biler: 24 Emner: 60 Svar: 1.490
så den
maj 2015
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 14
Forsikringen har givet lov til at jeg ændre på bilen så tosset jeg vil.
Afgiften er helt sikkert heller ikke et problem at betale
Og synet er heller ikke umuligt
Men kan jeg komme i klemme andre steder?
sep 2009
Følger: 27 Følgere: 57 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 936
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.824
Cosworth 204HK er en trykladet motor, og V8'eren laver højest sandsynligt mere end den på sug, så den typegodkendelse kan i jo ikke bruge?
Dertil vil den også forurene mere, da turbobilerne ofte render mere rent end en stor old school V8
jul 2003
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 47 Svar: 3.494
Kan huske at papirene i sin tid lagde på bmwe30.dk hvor der blandt andet var en miljøattest man skulle have med i synshallen.
maj 2015
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 14
apr 2003
Følger: 59 Følgere: 60 Biler: 24 Emner: 60 Svar: 1.490
maj 2015
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 14
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.824
Men du har det trods alt lidt nemmere, nu din bil er så gammel som den er
maj 2015
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 14
Læs inde på vores hjemmeside var eneste svar.
Så nu bygger jeg den sgu og tager et par typegodkendelser med på de forskellige Sierra modeller over 200hk med i synshallen, så må vi se.
maj 2015
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 14
Synsmanden var lidt i tvivl om den kunne godkendes og hans ord var, nu den er født med turbo er det ok.
Idioten mente en Xr4i var født med turbo
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.824
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.666
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.666
maj 2015
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 14
maj 2015
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 14
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
Men motoren skal helt have mindre effekt end hvad godkendelsen siger. ikke noget med 20% over. det er lige meget hvad bilen motoren kommer fra. der vil måske sættes krav om at motor/gearkasse ophæng skal være svejs med styrke attest.
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
Xr8 køre med mustang HO ( HIGH OUTPUT) motor. Mener der har været registret et par stykker i England. Kan du hive lidt information fra feks passionford?
maj 2015
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 14
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
maj 2015
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 14
Den motor jeg har stående har 210hk efter data
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.860
Du får problemer med at dokumentere vægte o.s.v i forhold til motoren... Bremserne kan måske stoppe 204hk med 900kg... Men hvad med 1100kg...
Fjedrenes belastning
Bremsekraft fordelingen...
Det var hvad jeg fik smidt i hovedet da jeg ville ombygge en 96hk benzinbil til en 87hk diesel.
Motoren kom endda fra samme bil, men i en 5 dørs længere version
(Grand Vitara) Og man kan få den korte med 150 V6 HK.
Nu er det også en noget nyere sag, men når der ingen typegodkendelse er på motor og bil hører sammen, ville de ikke røre den med en ildtang
maj 2015
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 14
Så må vi se om den bliver ren show eller kommer på vejen.
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.077
JO Tuning på Als
De har vist styr på hvordan man få ting gjort lovligt
aug 2007
Følger: 6 Svar: 2
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 8 Svar: 60
der er lavet en Sierra XR8 med en 5.0l v8 men eftersom den kun er lavet 250. gætter på du ik rigtigt finder nogle der kender til den.
Godkende bil over 20% effekt