{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.548 visninger | Oprettet:

Vems styring på agu? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens. Har lige et spørgsmål ang vems styring. Har hørt at det bare skulle være en opgradering af ms. Men høre bare flere Og flere sige at ms er noget værre lort og begynder og gå fra dem igen. Har så også hørt nogen sige vems er noget værre lort? Overvejer nemlig at smide en på min golf 4 1.8t. Men hvad mener i om det og hvorfor? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vems styring på agu?
  • #1   23. jan 2016 Kender efterhånden rigtig mange med MS fra Motorstyring.dk / Fantasy Tuning.

    Det spiller 100% hver gang


  • #2   23. jan 2016 Høre dog også selv nogen som er ok tilfredse med dem. Men høre bare flere flere der syntes det er noget værre lort. Og aner snart ikke hvad man skal tro.

  • #3   23. jan 2016 Ms er en udenmærket styring efter min mening.

  • #4   23. jan 2016 Okay. Men hvad med vems?

  • #5   23. jan 2016 jeg hat kørt med ms i et halv års tid nu, kan kun sige at jeg er positiv, kender ikke rigtig vems

  • #6   23. jan 2016 Motorstyringen bliver aldrig bedre end ham der køre den ind, det skal man lige huske.
    Begge styringer kan laves med et fint resultat, men få den justeret ved en dygtig tuner.
    Mvh Claus


  • #7   23. jan 2016 Netop Claus .. du kan have nok så god styring .. hvis montering / ledningsnet er noget pis.. og indkøring er lort .. så hjælper det nada ..



  • #8   23. jan 2016 Har i helt ret i alle sammen. Men man høre bare så meget jo. Hvem vil i anbefale at smide vems på min golf? Har overvejet Peter fra vems.dk.

  • #9   23. jan 2016 Qualitec.dk gør også meget i vems

  • #10   23. jan 2016 Har hørt meget skidt om dem. Men hvad syntes folket om vems er det noget der dur?

  • #11   24. jan 2016 Ms køre fint jeg har selv en på 2eren og har kørt med det 2 1/2 år nu og bilen har altid startet og kørt de eneste problemer jeg har haft er mine tændrør kun har holdt 1000km af gange sidste sæt kørte 2400 km ca. Men tror til dels det er pga mit valg af tændspoler også er bil kun justeret løsligt ind på vejen mest fordi jeg syntes det er sjovt selv og prøve og rode med det men nr 1 er self helt klart og få bilen på felt og få den kørt ind..... Vems og ms ligner meget hindanden dog har vens lidt andre opgraderinger osv. End ms men der findes et hav af udgaver af dem og der kommer nyt hele tiden software messigt er de ens da der er den samme man bruger til og køre dem ind med

  • #12   24. jan 2016 Er bare det når man høre så meget dårligt så frygter man bare lidt det noget pus. Dog har jeg så bare også hørt at vems er lidt bedre end ms da igen det skulle være en forbedret opgradering af ms. For har nemlig en til at ligge fra en som sad på en golf 2 en gang. Og vil så høre dem fra vems.dk hvad det ca vil koste at få den sat over på min golf 4 hvis det er muligt. For syntes det er for mange penge at smide 6k til rh for en chip og indkøring når man har en vems til at ligge

  • #13   24. jan 2016 Okay det koster nok osse og få vems boksen bygget om plus montering og indkøring

  • #14   24. jan 2016 Har du helt ret i. Men er nok bedre tjæne end bare en chip og indkøring, hvis nu man vælger der skal ske noget nyt.

  • #15   25. jan 2016 Problemet med megasquirt er simpelt. Det er den billigste løsning. Det har to sideeffekter;
    1. Placebo-effekten angiver at folk vil tro, at den dyreste løsning altid er den bedste
    2. Fordi det ofte er nærige folk, som ønsker en hurtig løsning, som køber det, får de det sjældent til at virke, og så hører man "megasquirt sucks".

    Jeg har leget med det nogle år efterhånden, og de gange det har fejlet har det altid været min egen skyld. Man skal jo lære at kravle før man kan gå smiley
    Jeg skal til at montere en ekstra ms1 boks jeg havde liggende på min egen hverdagsbil, det er jo sjovt at lege med smiley

    Hvis man har mod på at prøve at lodde en selv, så kan man lave en MS1 for omkring ~1500-2000 (plus/minus det løse i sensorer, wideband etc), så skal man også ligge timerne i det.

    Hvad angår megasquirt og 1,8t - prøv at smid turbomotor en email. Han er ved at være rimeligt skarp i dem, både på standard boksen og montering af megasquirt.


  • #16   25. jan 2016 Det kan du så self have helt ret i. Man skal vide hvad man laver ellers bliver det noget lort. Men er nu ikke så meget ms jeg er intra i at høre om men om vems. Og forskellen på de to smiley har haft kontaktet Peter fra vems.dk da jeg har hørt rigtig godt om ham. Men han har desværre ikke tid. Men han skrev at han kunne finde en som kunne hjælpe mig med den. Dog har jeg hørt lidt triste historier om rene fra turbo motor og er ikke for at sætte ham i dårligt lys. Men høre så også dårlige ting om alle de andre som tuner. Og så bliver man mere og mere i tvivl om hvem man skal vælge.

  • #17   25. jan 2016 Alt jeg skal have justeret som jeg ikke kan selv (justerer kun egne biler), det er turbomotor jeg får til det. Har intet at udsætte på nogle af de biler jeg selv har haft nede ved ham, ej heller bekendtes biler. Har kørt i mange biler han har justeret efterhånden smiley

  • #18   26. jan 2016 Ja okay. Han må jo også vide lidt om hvad han laver smiley

  • #19   26. jan 2016 Jeg kører VEMS, og det kører ganske fint. Det er heller ikke super svært at sidde og rodde lidt ved det selv, hvis man ved lidt om hvad man laver smiley

    Jeg har ikke erfaring med Megasquirt, men jeg har en kammerat der har leget lidt med en MS3 Pro, og den virker super lækker. Så vidt jeg husker, har man også mulighed for at udvide via CANBUS, hvor jeg fx er løbet tør for AnyTrim indgange på min VEMS.


  • #21   26. jan 2016 Ja okay hvad er Any trim? Og ja har godt hørt det skulle være en nem boks at rode med hvis man ved lidt om vems smiley

  • #22   29. jan 2016 Jeg blev netop lige rettet af ham, som har lavet min motor og motorstyring. Jeg bruger faktisk ikke any-trim, så er ikke løbet tør smiley
    Det ændrer dog ikke på, at VEMS har et fast antal indgange og udgange - dette antal skulle være fint for langt de fleste! Men fx MS3 Pro, Haltech osv har mulighed for at udvide næsten uendeligt gennem CANBUS.
    Men til de fleste behov, er en VEMS ganske fin smiley

    Groft sagt (andre kan nok forklare det bedre end jeg kan), så er en AnyTrim indgang en 0-5v indgang, hvor den kan korrigere i motorstyringen ud fra dette "signal".


  • #23   29. jan 2016 Niklas H - "hvis man ved lidt om hvad man laver"
    Sådan gælder det vidst egentlig for alting.
    Og hvor imponerende det end er at man kan udvide med uendeligt antal ind/udgange, så har man kun behov for det man nu engang har behov for smiley
    Jeg gider ikke betale for noget jeg ikke har behov for, bare for bling-faktoren


  • #24   1. feb 2016 Jeg er enig med dig, og min egen bil kører også ganske fint, og har de nødvendige indgange og udgange på VEMS'en. Personligt er jeg bare teknologi-nørd, og ville elske at kunne udvide yderligere, fx med flex fuel sensor, egen front-end til styring af ladetryk osv osv osv.

    Men for et normalt behov, har VEMS'en de indgange der er nødvendig for de fleste smiley


  • #25   21. mar 2016 Any time er ikke en indgang men en funktion. Hvis du skal bruge flere indgange så skal du have et multiplex kort til vemsen så har du vist nok indgange hvis de 6 Standard analog indgange ikke er nok.
    Peter


Kommentér på:
Vems styring på agu?

Annonce