{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.921 visninger | Oprettet:

Chip tuning ny Seat Ibiza? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
Jeg har købt mig en dejlig ny Seat Ibiza med en 1.0 TSI, og 110 HK, fra 2017.
Jeg overvejer stærkt at chip tune den, men ved ikke hvor det skal være og er ikke sikker på fordelene er store nok, i forhold til den ricisi det indebærer. Og hvor mange heste ville i gætte på den ville kunne komme op på? Og vil i mene det er det værd?
Tak for jeres svar!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chip tuning ny Seat Ibiza?
  • #1   16. maj 2018 Chiptuning er fedt nok i starten, men på en ny ville jeg ikke gøre det. Efter 14 dage har du alligevel vænt dig til de ekstra hestekræfter, og så vil du skifte turbo for at få lidt mere. Man kan blive ved, selv når man har en bil med 300 hk, så vænner man sig også til det

  • #2   16. maj 2018 Jeg ville også vente lidt
    det er jo ikke lige nu du skal til at køre for hurtigt
    prøv og se hvor godt det går.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #3   16. maj 2018 Du smider din garanti ud af vinduet

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #4   16. maj 2018 Jeg havde købt en bil med en større motor og flere kræfter i stedet. Det er altid et bedre udgangspunkt, og det koster ikke meget mere pr år.

  • #5   16. maj 2018 ….og er du ligeglad med overstående så får den ca. 140Hk 240Nm.
    Scantune.dk
    Men som der bliver nævnt så ryger garantien hvis det opdages ved en evt. reklamation.


  • #6   16. maj 2018 #4
    ja jeg forstår ikke folk der køber en bil med de små motorer i, køb en med lidt mere "krudt" i første gang.. smiley


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #7   16. maj 2018 Der er selvfølgelig en meromkostning både på indkøb, brændstofforbrug og ejerafgift ved at vælge en bil med større motor, men de par 100 kr eller 500 måske 1000 om året skulle da ikke gerne vælte budgettet, så er der noget galt...

  • #8   16. maj 2018 DisConFlubberated: Der render hurtigt en hel del mere end 1000kr om året, hvis man skal have en større motor, især hvis man er ung og skal have forsikring.

  • #9   16. maj 2018 Kan ikke se problemet, det er vel ikke værre at chippe en lille motor som en stor.
    140Hk 240Nm er "næsten" hvad en 2.5V6 ydede i begyndelsen af 00.

    Kan da huske en af mine første biler en Ford Med en 2,0 V6 der ydede hele 90Hk


  • #10   16. maj 2018 ville sku være bange for at chippe sådan en lille motor, tænker om den kan holde til det?

  • #11   16. maj 2018 APR reklamerer med at de erstatter den tabte fabriksgaranti på drivlinjen hvis man bruger deres chip/software. Nogen der har erfaringer med det i praksis? Og fabriksgarantien dækker jo mere end drivlinjen...

  • #12   16. maj 2018 wd tuning haderslev

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #13   16. maj 2018 Bæller - nu skriver jeg omkostninger ved indkøb, forbrug og ejerafgift. Forsikring er som at vinde i lotteriet for nogle mennesker.

    Søren - den sidste 2,5 v6 jeg havde lavede 170 hk og 230 nm. Den var fra 95. smiley


  • #14   16. maj 2018 #13 jo jo, og blev vel lavet frem til 2006 kun 20Hk mere og 15-20 Nm mindre end min kones Fiesta 1,0 og så vejer Mondeoen jo lige 300+ Kg mere


    Men hvad er der i vejen med at chippe en 1.0 motor, frem for en større ?


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #15   16. maj 2018 Nu var det så ikke en ford jeg havde men en opel omega, det er også ligegyldigt. De små ecoboost fra ford er set lave 200 hk og holde til det. Om vw's små symaskinemotorer kan holde til det ved jeg ikke. Men fords 1,0 ecoboost er jo kåret til årets motor flere gange så vidt jeg husker. At de små motorer laver så mange hk er uvirkeligt på en eller anden måde, specielt når man har været vant til at skulle have en motor der var mindst dobbelt så stor for at kunne lave det samme.

  • #16   16. maj 2018 Ja det er jo rigtig, men tager man fks. en Audi RS6, S8 og hvad de nu hedder alle sammen så yder de ca 150Hk/L (uden chip) der er jo ca. det samme som en 1.0 Ecoboost yder efter Chip.


    Men det var også derfor jeg sammenlignede lidt hvad en større V6 ydede for små 20år siden.


  • John T
    John T Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 10 Svar: 1
    #17   25. maj 2018 Hej jeg har en Ford Fiesta 1,0 140
    Som jeg fik lavet ciptuning på . Bilen køre super
    Men når har kørt et par måneder får jeg fejl på moterblokken . Så skal den bare . 0 stilles på et værksted
    Men det er pisse irriterende ....... Er der nogen der ved hvorfor den gør det og hvad man skal gøre ved det
    Den skal helst ikke tilbage til standard ??


  • #18   25. maj 2018 #17
    Deres tester kan vel fortælle hvad fejl den melder og så kontakte din leverandør af chip så de kan få rettet den.

    #9
    Kan godt være at 2.5 V6 ikke er hurtig men den er meget federe at køre med. Det giver et roligt sind at køre med en blød V6 eller V8 og måden de køre på er bare rart.



Kommentér på:
Chip tuning ny Seat Ibiza?

Annonce