{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.036 visninger | Oprettet:

Så døde mit projekt :'( {{forumTopicSubject}}

Havde købt en Toyota Celica T18 2.0 fra 1991 med henblik på at ligge en 3S-GTE motor i.. altså en turbo udgave af den eksisterende motor i. Motoren findes bla. i en Celica af samme type som min, bare med 4-hjulstræk og passede lige over i min.

Snakkede først med Told og Skat, som ingen indvendinger havde så længe jeg betalte afgift af ændringer i konstruktionen.

Snakkede så med synsfirma. Heller intet problem så længe jeg havde godkendelses papirer på ombygningen fra toyota.

Snakkede med Toyota Denmark. Her knækkede kæden. De hverken har, eller vil nogensinde overveje at lave sådanne godkendelser.

Hele min drøm gik i vasken og indgrebet ville ellers ha været så nemt. Motor passer lige i og det hele smiley Mega nedtur.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så døde mit projekt :'(
  • #1   31. okt 2006 trist smiley

  • #2   31. okt 2006 Ha , det kunne jeg godt have fortalt dig.. de vil kun godkende det hvis der er 4x4 på..

  • #3   31. okt 2006 Øh hvorfor ikke undersøge sådan noget før man køber ???

  • #4   31. okt 2006 Fordi jeg alligevel beholder bilen.. er min øjesten sååå... bare møg æv at det ik ka lade sig gøre.....

    har hør noget om at man må tune biler fra før 1984 lige så tosset man vil.. er det sandt? uden godkendelser?


  • #5   31. okt 2006 lav det alligevel.
    men en anden gang skal man nok finde ud af om man kan inden man starter


  • #6   31. okt 2006 Så må du jo bare skaffe undervogn fra en 4x4 og bygge din om til en 4x4.

  • #7   31. okt 2006 var mere hvis nu en anden allerede havde fået foretaget ændringerne og fået det godkendt... så ku jeg jo bare negle dem også.... tænkte at der nok var et hoved i tyskland eller andet steds som var kulleret nok til allerede at ha gjort noget lignende

  • #8   31. okt 2006 der er nogle regler om tuning af gamle biler. men der er før 3 måned 1982. men bremser skal være iorden.

    min ven havde 322 hk i en gamel volvo og der havde volvo sendt bremse papir og den gik lige i gennem syn


  • #9   31. okt 2006 tjaa.. men er nedtur at man ska pille motoren op hver gang før syn.. mht. 4X4.. så er det for stor en ændring.. gidder jeg ik smiley

  • #10   31. okt 2006 nope.. hos toyota kaldte han det en gensplejsning af 2 modeller og sagde at de jo ik havde det forskellige tests af modellen med turbo og kun forhjulstræk. Det ville gøre hele forskellen. Han mente i hvertfald ik bare man ku flytte bremser, og udstødning med over.

    Nogen der ved om spjældhuse er lige så fy fy som turbo at sætte på?


  • #11   31. okt 2006 ja spjældhuse er de heller ikke så glade for. er også igang med at finde nogle til min nye motor.
    men har fået af vide de heller ikke synes de er sjove


  • #12   31. okt 2006 hvorfor ikk bare gøre det alligevel..? og så bare skifte rundt når du skal til syn..? det havde jeg sq gjort, hvis det alligevel passer så nemt over som du siger.

  • #13   31. okt 2006 det er det ikke.. kan godt dynes med det og hvis den ikke larmer for meget bliver du nok heller ikke stoppet og får en bøde for unødig støj hahahahahahahahahaha

  • #14   31. okt 2006 Hmm, vil sige det sån... Hvor der er vilje er der vej, jeg er sikker på der ka findes nogle papirer på det... smiley Men ska da ik gøre mig klog på det, hvis jeg var dig ville jeg da nok lige snakke lidt med nogle kloge hoveder inde på toyotaextreme, ka vær de ved noget.. smiley

    Els er det lige at hører syn om hvilke godkendelser de vil ha.. For du burde ku får godkendelse fra toyota på forurening og bremser som er godkendt til den effekt en 3S-GTE smider og også dens forurening..

    Hygge


  • #15   31. okt 2006 Æv, pis og død over danmarks skod regler. Så hvis man ska ha "lovlig" tun.... så står den på hårdkogt N/A ? og kun det... sux.. max dyrt... og max meget nemmere med turbo. Så får jeg jo aldrig min ton's of fun ud og rulle hurtigt.. det kræver jo en ordentlig motor at få en 1500 kg øse til at rende hurtigt.

  • #16   31. okt 2006 Anders S... Problemet er ifølge Toyota Denmark at man i DK ik bare har godkendelser på de enkelte motorer til personbiler, og så må flytte rundt med dem. Det må man kun med lastbiler og lignende... ifølge Toyota Denmark

  • #17   31. okt 2006 Så må du jo bare bygge turbo på den originale motor.
    Det kan du få synet og godkendt uden indvendinger fra toyota.


  • #18   31. okt 2006 Lasse D---> Nu er en T18 jo født med en 3S-GTE motor i, så hvis du fx bygger en T18 med 4x4 og 3S-GTE i og bygger en T18 uden 4x4 3S-GTE, vil jo være det samme, næsten, altså forurening, bremser og karosse er begge godkendt til det samme vil jeg da mene.. :S
    Men ska virkelig ik gøre mig klog på det, da Toyota ik er min stærke side, men ud fra sån som jeg har forstået reglerne burde det ku lade sig gøre.. smiley Men selvfølgelig reglerne ka opfattes på 1000 måder, dseværre... smiley

    Hygge


  • #19   31. okt 2006 Præcis min opfattelse..... men. Da T18'eren, med 3S-GTE motoren (Altså turbo udgaven af 3S-GE) er med 4-hjulstræk... og T18'eren med 3S-GE motoren (den jeg har) kun er med forhjulstræk... er det præcis der hele forskellen ligger... de mener at 3S-GTE motoren kun må ilægges T18 modellen med 4-hjulstræk fordi den kun er godkendt til den model..... inden for T18'ere altså

  • #20   31. okt 2006 Lasse D--> Jaah, kommer ik bag på mig at Toyota siger det.. smiley
    Men hvis du nu får papirer på hva en normal T18 karosse ka holde til af HK/NM og bremser på at bremser fra turbo modellen ka holde til så og så meget HK/NM og at motoren ik forurener for meget i en T18, så blander man jo ik særlig meget samme, og tror faktisk ik engang at der står noget specielt i papirene om det er en 4x4.. smiley

    Men igen jeg ska ik ku sige det.. smiley

    Men vil så sige det sån, jeg ville ik stoppe med at undersøge det, hvis jeg var dig, for jeg tror det ka lade sig gøre, på en eller anden måde, os lovligt... smiley


  • #22   31. okt 2006 Tjaa.. ved ik rigtig hva næste skridt i planen sku være. Det står lidt i stampe hvis ik Toyota vil hjælpe gør det ik. Ska jo ha deres accept på den ene eller anden måde smiley

  • #23   31. okt 2006 Lasse D--> Prøv at spørg inde på toyotaextreme.. smiley
    Men els burde der os ku gøres noget med en TüV-godkendelse, hvis den ka findes et sted, og jeg vil næsten tro der kører en sådan bil rundt et sted enten i DK,DE, SE eller NO... smiley

    Hygge


  • #24   31. okt 2006 Takker.. vi jeg prøve... I hate DK... pis land mht. biler

  • #25   31. okt 2006 Lasse, jeg giver dig helt ret, det er ik let her hjemme, men det ka lade sig gøre... smiley Eller det ka næsten altid lade sig gøre... smiley
    Jeg går da os med skumle planer med den næste bil.. smiley Men i første omgang blir det bare til lidt godkendt N/A tuning på min lille langtsomme bil.. smiley

    hygge


  • #26   1. nov 2006 Hej, du kan godt glemme og få hjælp af toyota danmark de vil overhovedet ikke hjælpe med noget, med mindre du kender nogle i toyota danmark der er villig til og hjælpe.

    Med hensyn til forskel på bremserne så er der en lille forskel da 4x4 køre med lidt større skiver i for, og så vidt jeg husker 2 stemplede kalibere, og så ja undervogn, bagtøj, osv som i selv er inde på. og 4x4 er kun lavet i carlos saints udgaven som der kun er 5000 stk´s af. der for er en almíndelig 2.0 har ikke helt den samme karos som en carlos..

    Men som du siger motoren passer over i, og ja det nemmeste er og bytte motor, og så tage turboen af når du skal til syn..

    Mvh. René


Kommentér på:
Så døde mit projekt :'(

Annonce