Tuning af a3 1,8t 8L Tuning af a3 1,8t 8L
Hejsa! Jeg har købt mig en audi a3 1,8t (150 hk) 8L fra 2000. Jeg har bare et spørgsmål omkring hvad jeg kan skifte på den, for at få mere ud af den som ikke koster en hel bundegård. Lidt må det jo self gerne koste. Den er ikke chippet endnu, men det skal den her inden længe. Så vil bare høre hvad jeg mere kan skifte på den
Tak på forhånd!
sep 2020
Følger: 5 Følgere: 173 Emner: 7 Svar: 854
N Æ P P E !!!
Kør i den indtil den igen skal synes, og forsøg at holde den i nogenlunde trafiksikker stand - skrot den når synet nærmer sig og køb så en bil der er hurtig nok til dit temperament .
Alternativt kan du sælge din Audi nu og købe en hurtigere bil .
Havde jeg en så gammel bil ville jeg hellere kikke på undervognen og måske smide et sænkningssæt på , en gevindundervogn (?) , stærkere bøsninger i bærearme og bageste hjulophæng og så optimere bremserne - så får du en sjovere bil . Inden du er færdig med sådan en operation har du sikkert ofret bilens nuværende værdi - ganget med 5 .
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 939
men downpipe dysser og benzinpumpe intercooler og få den kørt ind er et godt sted at starte så er du på den anden side af 200
jul 2021
Følger: 11 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 4
jul 2021
sep 2020
Følger: 5 Følgere: 173 Emner: 7 Svar: 854
Desuden så skal alt bygges tilbage til standard igen senest inden næste syn, eller bilen skal godkendes med konstruktive ændringer , hvilket i sig selv er noget af en opgave, og du risikerer ydermere at få en ekstra regning fra SKAT .
Hvis du vil have en sjov bil ud af din bil, så flyt til Sverige , der er reglerne for ombygning noget mere lemplige ...
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.862
Opgrader dysser (225hk versionen eller større)
Bedre intercooler
Og en indkøring så har du en sjov lille vogn.
Alternativt så en bedre intercooler og en chip. De ændre karakter og få ret meget skub i sig.
Kan der betale sig på en 22år gamle bil. Ja selvfølig det er en bil fra dengang hvor der var en harmoni imellem kvalitet og simpelhed
jul 2021
okt 2010
Brug tid på at Google og læse op på forums efter folks erfaringer. Det vil du lære så meget af og det er klart det bedste at lære så meget som muligt
jul 2021
okt 2010
Da jeg skulle finde en ny benzin pumpe til en Audi TT læste jeg på flere forumer om hvilke der var mulige. Og hvad flertallet havde rådet til og hvorfor. Det gjorte der blev købt en god pumpe til en okey pris..
Det gav mig samtidig en masse godt hjemmesider at finde dele fra. (Desværre kan jeg ikke huske nogle af dem).
Jeg fandt også information om hvilke dyser der skulle vælges og at nogle setups var begrænset af dysserne før pumpen blev et problem. Osv osv.
Bruger også en del tid på YouTube video'er hvor generel tunings tips bliver givet ud og forklaret. (Der skal man være yderst kritisk og virkelig bruge tid på selv at undersøge hvad der er korrekt) men eks Banks power og David Vizards er 2 gode lærer
Tuning af a3 1,8t 8L