{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  turbo eller kompressor???
  • #1   12. okt 2007 hvis du vil så højt op, er turboen nok vejen frem... Hvilken model vil du købe i 190e'eren.???

  • ED
    ED Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 40 Følgere: 41 Svar: 1.611
    #4   12. okt 2007 kenneth: Nu fungere en kompressor jo i princippet på samme måde som en turbolader, så blowoff kan monteres på begge dele.

    Kim H: Hvorfor? Du kan hente lige så mange heste med ud af motoren som med en turbolader. Forskellen er at en kompressor er drevet af krumtappen og stjæler derfor noget af bilens effekt til at drive sig selv. Så du skal altså have en større kompressor end hvis du ville lave en tilsvarende effekt med en turbolader. En kompressor kan levere mindst lige så meget effekt som en stor turbo. Husk lige på at alle de store amerikanere hvor der skal hentes 1000 eller 2000 heste burger kompressor

    Og så synes jeg da det er federe at kræfterne er der når du trykke pedalen ned istedet for den kendte turbotøven smiley



  • ED
    ED Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 40 Følgere: 41 Svar: 1.611
    #5   12. okt 2007 Vil nu ogsås mene at kompressor er deres speciale, selvom de sikkert også har godt styr på turbo hehe.

    Negerbolle: Kan du ikke lige nævne nogle amg modeller med turbo? Betvivler ikke at de findes.. kan bare ikke lige komme på nogle


  • ED
    ED Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 40 Følgere: 41 Svar: 1.611
    #6   12. okt 2007 med hensyn til kompressor på en supra så tror jeg da sådan en her ville passe fint på (ikke lige den, men sådan en type) http://www.aa1car.com/library/paxton_supercharger.jpg smiley Kunne jeg faktisk godt tænke mig at se/hører.

    Men i centrifugekompressor ville nok være lidt fimset ja smiley


  • ED
    ED Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 40 Følgere: 41 Svar: 1.611
    #7   12. okt 2007 Claus: Oh ja.. smiley

  • #8   12. okt 2007 Negeren - 2jzgte er en turbo motor=B hvis du smider en kompressor på er det ikke længere en 2jzgTe men blot en 2jzge... eller nærmere 2jzgke...=D

  • ED
    ED Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 40 Følgere: 41 Svar: 1.611
    #9   12. okt 2007 Søren: Nææh den ville nok hedde 2JZ-GSE smiley

  • #10   12. okt 2007 nej den er da hvertfald ej drenge:) 2jzgte er navnet på motoren og ikke koden... koden er jza80 eller noget i den stil=) og blokken er rent faktisk stort set den som på de to;) kompressionen er bare lavere på turboen=)

  • #11   12. okt 2007 Claus D - ja det er rigtig og det var heller ikke den del jeg var uenig i...;) men samme 3,0 hedder 7mgte i mk3'eren... jzgte'en er bare kraftigt opdateret, men i bund og grund samme blok...

  • #12   12. okt 2007 Dentzo..
    Pontiac laver en trans am firebird med turbo. fra omkring 1980..


  • ED
    ED Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 40 Følgere: 41 Svar: 1.611
    #13   12. okt 2007 brian: Ok.. og så?

Kommentér på:
turbo eller kompressor???

Annonce