1.184 visninger
|
Oprettet:
turbo eller kompressor {{forumTopicSubject}}
hva ville i vælge turbo eller komperssor?? og hvorfor i ville vælge en af de to(er nemlig meget i tvivl om hva jeg skal vælge?
på min g2 med vr6 motor i??
dec 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 7 Emner: 82 Svar: 614
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 146 Emner: 283 Svar: 4.890
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2.951
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 65 Biler: 9 Svar: 599
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
og det er lidt nemmere at justere motoren med turbo med hensyn til hk
men ellers er det jo stort set den samme teknik en turbine der presser luft ind i motoren som bliver drevet af motoren kompressor, eller af udstødningen turbo
jeg ville nok vælge en turbo da den også er mere økonomisk
men de afhænger jo også lidt af hvad der er plads til
og lyden er jo helt vild på en kompressor :O)
mar 2010
Følger: 35 Følgere: 35 Emner: 22 Svar: 855
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.597
Mvh Danny
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.947
Turbo eller kompressor..
Da du ikke har meget plads i motorrum til kompressor, så kan du næsten kun vælge en Rotrex. Rotrex laver ikke ladetryk fra bunden af som en skriver, den laver tryk linært med omdrejningerne, og giver den bedste trykløsning hvis du vil beholde meget af den måde den kører på med sug.
Turbo løsningen er den der er mest plads til, og den giver som oftest et ret godt bundtræk med mange NM fra starten, og massere af hjulspind :O)
maj 2010
Følger: 52 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 74 Svar: 276
Jeg synes helt klart der er store fordele på en bil der ikke er født med trykladning.
- Du kan hurtigt putte på/tage af (syn olign)
- som rasmus siger så laver den tryk lineært med dine omdrejninger
- rigtigt god kørbarhed (ligeså meget pga. ovenstående punkt)
Har faktisk et rotrex kit liggende hvis du er interesseret.
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 77 Svar: 123
hvordan ville i bygge det op tænker to toppakninger og mellemlagspakning, intrecooler, hva med benzin tryks regulator benzin pumpe, og dyser??
hva med gear kasse?
vil kører med 0,5 bar ca
motor er nu boret op til 3,0 bearbejdet top afbalnaceret krumtap, lettet sving hjul skarper knaster,alle lejer i motor er nye forstærket plejelejer. kæde kit er nyt. hva tror i den viille kunne yde ville gerne lave 270hk
mvh loui
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 77 Svar: 123
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 35 Emner: 3 Svar: 951
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 77 Svar: 123
men hvorlangt har den gået og hvilke turbo kit er der på og hvorlangt har den kørt
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 35 Emner: 3 Svar: 951
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 77 Svar: 123
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 35 Emner: 3 Svar: 951
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
det er korrekt at det er dyre med en kompressor men det er ikke nødvendigvis svære
maj 2010
Følger: 52 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 74 Svar: 276
Du må gerne forklare mig hvordan kompressor er sværere at montere for forstår jeg ikke?
Turbo kræver
turbo, forrør,udstødnings manifold, indsugning (placering)
Du skal have udstødningsmanifolden af, montere nye sammen med turbo og forrør, og så skal der vel også laves noges speciel indsugning (filter) - så tvivler på det kan gøres særligt hurtigt i forhold til kompressor.
Kompressor:
Beslag, rem, kompressor og indsugning imellem kompressor og indsugningsmanifold
Så beslag på sammen med kompressor, remmen på, og røret og så det på. Ikke noget der tager timevis.
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 35 Emner: 3 Svar: 951
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 77 Svar: 123
wwt hva kotser dit kit idag**?
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 77 Svar: 123
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 77 Svar: 123
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
og husk intercooler er jo et must uanset giver bla bedre holdbarhed
turbo eller kompressor